2017-02-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jesper Pettersson ska vara klar för oss. Vad säger ni clubfans om honom. En billig och ok back för ett tredje backpar?
Bra ålder och lär ju inte röra på sig i första taget.
Skötte sig hos oss även om han hade mindre smickrande -8 sista säsongen, inte så att han var en belastning utan mer en dålig sammansvetsat backuppsättning som han blev lite lidande av.
Sen var det väl något enstaka valpigt ingripande som kan ske av ynglingar, men i det stora hela placeringssäker och defensivt duktig back.

Vill minnas att både Pebben och Renberg tyckte han var den back som var bäst defensivt i den upplaga av småkronorna som tog silver 13/14, missade dock finalen p.g.a. av: https://www.youtube.com/watch?v=6A33VgZeTkA&t=0m14s

Är ju bara 22 år med så nog finns det potential att växa ytterligare, får han en bra roll med möjlighet att göra det så kan ni nog ha gjort ett kap.
Ska bli intressant att se om han slipat till sig något efter tre år borta i Nordamerika, kunde använda sig av klubban lite väl bryskt och ha händerna lite väl högt upp i ansiktet på motståndarna till och från.

Killen är förövrigt stenhård, lär väl inte dröja alltför länge innan ni blir varse om varför killen fick smeknamnet pitbullen nästintill direkt då han tog klivet upp i a-laget.

Ganska övertygad om att han kommer bli en tillgång för er, lär ju knappast blivit sämre där borta även om jag trodde han skulle lyckas bättre.
Citera
2017-02-27, 19:10
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Fast han verkar ha fastnat i ECHL? Känns inte som en värvning för ett SHL lag, mer HA lag.

Men Robban har haft honom i j-landslaget och han är fortfarande utvecklingsbar. Inte direkt att han kommer gå in i något av de första backparen. Dessutom stockholmare och vi försöker i så stor utsträckning som möjligt värva stockholmare.
Citera
2017-02-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jesper Pettersson ska vara klar för oss. Vad säger ni clubfans om honom. En billig och ok back för ett tredje backpar?
Bra ålder och lär ju inte röra på sig i första taget.

Han borde inte vara särskilt dyr, det kan jag inte tänka mig. Jag minns honom som ettrig och med en bra attityd. Väldigt orädd och drog sig inte för att mucka gräl med betydligt större spelare. Om attityden är hans styrka är väl bristen på storlek hans främsta svaghet. Det är inte jättesvårt att hitta en liknande spelartyp som dessutom är 10-15 cm längre och 10 kg tyngre och därmed har större räckvidd och är lite effektivare framför det egna målet.

Kan han jobba upp sitt spelsinne och skridskoåkning ett snäpp, (mycket möjligt att han redan gjort det sedan jag såg honom senast), så tror jag helt klart att han kan hävda sig bra i SHL kring backpar 3. Har lite samma vibbar av Pettersson som av Robin Persson som spelade i LHC under samma period, och tror därför att lite bättre spelsinne är ett krav för att på sikt inte hamna i HA så som Robin gjorde.

Sen är min spontana känsla att SHL har gått mot en något mindre och lättare forwardsbesättning sen Jesper spelade här senast, vilket i teorin borde gynna honom. Jag har inget statistiskt belägg för att detta skulle stämma däremot.
Citera
2017-02-27, 20:53
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Pudas lämnar ju bif. Gissar på att nyförvärvet är Henrik Larsson i Bofors. Det jag sett av honom är en spelskicklig snabb men ganska liten back. Någon med bättre koll? Gutten?

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Har också hört att han ska vara klar för oss.

Grymt spelskicklig men behøver plats. Tveksam till att han passar i en gnetliga som SHL med sin begränsade storlek. Ser nu hur AIS spelar mot honom, ligger på hela tiden før att begränsa hans passmøjligheter - och de klarar det nästan.
Citera
2017-02-27, 21:18
Medlem
Kommer Haga lämna Örebro? Vad tror ni
Citera
2017-02-27, 22:31
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Martin Johansson klar för Färjestad till nästa säsong enligt NWT. Då slipper man iaf målen han alltid gör på oss.

Förhoppningsvis kan han göra dem på några andra lag. En intressant spelare absolut men inte den absoluta spets Färjestad behöver. En spelare för 2:a kedjan på sin höjd.
Citera
2017-02-27, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Förhoppningsvis kan han göra dem på några andra lag. En intressant spelare absolut men inte den absoluta spets Färjestad behöver. En spelare för 2:a kedjan på sin höjd.

Han får gärna producera på den nivån han gjorde säsongen 14/15. Känns som en naturlig värvning ändå med tanke på att han har varit i föreningen förut. Tror att han med sin fart passar bra in i det spel man vill spela. Ge oss Dicken och Lander också så har vi två riktigt vassa kedjor till nästa säsong.
Citera
2017-02-27, 22:49
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Han får gärna producera på den nivån han gjorde säsongen 14/15. Känns som en naturlig värvning ändå med tanke på att han har varit i föreningen förut. Tror att han med sin fart passar bra in i det spel man vill spela. Ge oss Dicken och Lander också så har vi två riktigt vassa kedjor till nästa säsong.

Ja, och se till att Gulas och Holös är kvar.
Citera
2017-03-01, 10:53
Medlem
Illusioners avatar
Grattis till Westerholmarna Frölunda!
Citera
2017-03-01, 12:07
Medlem
VSVPs avatar
Citat:

Skönt.
Citera
2017-03-01, 16:23
Medlem
Cleburnes avatar
Citat:

Ingenting man blir särskilt upphetsad över. Måste dock erkänna att jag har rätt dålig koll på dem. Varför ville ni inte ha kvar dem i Brynäs?
Citera
2017-03-01, 16:48
Medlem
Citat:

Svin bra ju! tvillingarna och friberg(?!) in, vem/vilka ryker nudå? Figren och ...?

Nu saknas bara en målvakt av lite högre klass än HA.. Ge Fasth ett 5års kontrakt å ha gustavsson på bänken så skulle de bli minst 2 guld på dom 5 åren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in