Citat:
Ursprungligen postat av
94jackar
Lite besviken blev jag av den trion. Falk ska ju ersätta Granström, vilket är ett stort nedköp. En spelare som har harvat på i Tyskland i fyra år samt har en tydligt nedåtgående trend.
Rydahl är ung osv, men ser inte riktigt vad han ska tillföra i laget som inte redan finns.
Antar att medelmåttskvoten är fylld nu och det nu endast ska fyllas på med spets, för det behövs verkligen.
Tror många blev besvikna och förväntat sig mer välmeriterat, men om man ska se nyktert på det så är det inte så tokigt värvat ändå. Största frågetecknet är enligt mig Falk. Att spela i Tyskland är knappast utvecklande för någon hockeykarriär, och blir en stor omställning att komma upp hit och vara tvungen att backchecka i varje byte. Ska ändå bli intressant att se hur han ser ut, han var ju ändå riktigt bra en gång i tiden. Bara det inte blir en ny Dixon av allt är jag nog nöjd.
Amnér är spännande, då vi är i stort behov av producerande backar. Hade ju inga i år. Sen om han kan ta steget är en annan fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Ja skulle det inte hända något mer så är det som du säger. En klassback med offensiv skicklighet samt ett par anfallare av hög klass. En riktig utmanare på målvaktssidan vore också välkommet eller faktiskt nödvändigt om det ska bli finalspel. Jaja, det är bara 1:a maj ännu.
Vi får hoppas att Osten har studerat dramaturgi och sparar det bästa till sist!
Tycker däremot att målvaktssidan ser bra ut som den är. Lassinantti som legat i absoluta toppen av SHL två i rad och Gustavsson som backup. Landets största talang i sin åldersgrupp skulle jag vilja säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Illusioner
Första värvningen som inte känns bra alls i år. Går dock mest på Skogsrök omdöme.

Fälth är rätt ok. Sätter fina proppar och en eller annan oväntad fladderpuck. Skogsrök kallar ju även Fantenberg för Fjantenberg så kanske inte så mycket att lita på.