Citat:
Men det måste väl komma fler värvningar i Karlstad. Minst en spetsvärvning. Annars känns det som Loob&co inte ens har några ambitioner att hota om sm-guldet en säsong då det känns väldigt öppet.
Just nu har de ju bara en forward av toppklass i Gulas(Ryno i leksandsform kan kvala in där också). Flera spännande namn i Marcus Nilsson, Nygård, juniorerna, John Persson som kan slå igenom. Men man kissar inte direkt på sig när man ser Färjestads forwards.
Just nu har de ju bara en forward av toppklass i Gulas(Ryno i leksandsform kan kvala in där också). Flera spännande namn i Marcus Nilsson, Nygård, juniorerna, John Persson som kan slå igenom. Men man kissar inte direkt på sig när man ser Färjestads forwards.
Citat:
Ska man tro på Loobs uttalanden så kommer det inte komma in mer spets innan serien startar i alla fall. Han vill ge Asplund och Eriksson Ek chansen att spela i ledande kedjor långt fram i laget.
Skulle någon av dem bli kvar i Nordamerika lär det däremot komma in ersättare av hög kaliber. Min gissning är att det kommer in något i November/December om spelet inte skulle klaffa. Kanske en Rajala typ, eller någon drop off från KHL.
Men nej, tror inte ambitionerna är så höga på ett guld i Karlstad faktiskt. För första gången någonsin i princip så talas det inte om guld som målsättning utan snarare om topp 6 och att allt därutöver bara är bonus. Vilket jag tycker är en sund målsättning efter de senaste årens debacle.
Skulle någon av dem bli kvar i Nordamerika lär det däremot komma in ersättare av hög kaliber. Min gissning är att det kommer in något i November/December om spelet inte skulle klaffa. Kanske en Rajala typ, eller någon drop off från KHL.
Men nej, tror inte ambitionerna är så höga på ett guld i Karlstad faktiskt. För första gången någonsin i princip så talas det inte om guld som målsättning utan snarare om topp 6 och att allt därutöver bara är bonus. Vilket jag tycker är en sund målsättning efter de senaste årens debacle.
Tyvärr verkar inte FBK ha några sportsliga ambitioner nu förtiden. Småklubbar som Växjö,Fusklunda,Vipers och Fuleå har ju större ambitioner. Det mest glädjande är att Fuleå gjorde en jätte satsning förra säsongen och var marginelt bättre än Färjestad.
Vad det gäller JEE så är det inte ens säkert att han kommer spela i Färjestad. Wilds kan väl behålla han om dom vill. Eller har jag helt fel nu tro?