2016-07-22, 18:51
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Som Skellefteåsupporter hade jag inte tackat nej till en ersättare till Ritola, möjligtvis en ersättare till Zackrisson om inte Emil Pettersson ersätter honom. Men forwardssidan verkar klar. Sedan verkar Skellefteås GM vänta på svar från David Rundblad enligt denna artikel; http://norran.se/sport/skelleftea-ai...rdubbla-628087

Zackrisson --> Lindström
Pesonen --> Möller
Norman --> Emil Pettersson
Ritola --> Jesper Olofsson
Forsell --> Hetta

Vill tro att de som ska ersättas har ersatts redan, men visst, nog skulle Ritola blivit ersatt av någon annan. Men det kommer förmodligen under säsongen eftersom det verkar finnas pengar kvar i påsen för att att kunna värva Rundblad.
Senast redigerad av Nehej 2016-07-22 kl. 18:54.
Citera
2016-07-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vilka lag har inte spikat sina trupper än?

Djurgården - Back
Örebro - Back
Rögle - Där skulle det in en center?
HV - Center

Resten kommer gå in i säsongen med trupperna dom har nu, eller har jag missat något lag?
Rögle ska fylla på med en back och en forward (sniper).
Citera
2016-07-22, 19:59
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Zackrisson --> Lindström
Pesonen --> Möller
Norman --> Emil Pettersson
Ritola --> Jesper Olofsson
Forsell --> Hetta

Vill tro att de som ska ersättas har ersatts redan, men visst, nog skulle Ritola blivit ersatt av någon annan. Men det kommer förmodligen under säsongen eftersom det verkar finnas pengar kvar i påsen för att att kunna värva Rundblad.
Ritola försvann efter att de fyra värvats, alltså hade han nog varit inräknad i årets trupp om det nu inte varit känt under en längre tid att han skulle lämna. Jag ser inte heller någon ersättare för Martin Lundberg i dagens trupp.
Citera
2016-07-23, 17:34
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Ritola försvann efter att de fyra värvats, alltså hade han nog varit inräknad i årets trupp om det nu inte varit känt under en längre tid att han skulle lämna. Jag ser inte heller någon ersättare för Martin Lundberg i dagens trupp.

Visst Ritola försvann, men eftersom det uppenbarligen finns pengar kvar att värva för så lär man ju plocka in en forward under säsongen. Martin Lundberg är däremot nästintill omöjlig att ersätta och kommer att vara saknad.
Citera
2016-07-23, 18:10
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Visst Ritola försvann, men eftersom det uppenbarligen finns pengar kvar att värva för så lär man ju plocka in en forward under säsongen. Martin Lundberg är däremot nästintill omöjlig att ersätta och kommer att vara saknad.
Ärligt talat är jag inget fan av att värva in under säsongen, då de missar Thomsons försäsongsträning.
Värvningen av Pesonen var ju iofs lyckad, men han var inget fysfenomen vad jag minns.

Provar göra en backsida efter värvningen av Cumiskey:

Alm/Berglund-Cumiskey
Djuse-Burström
Lindgren-Aho
Öhman

Hade varit kul ifall Rundblad kom hem, men det känns som att Skellefteå har för många offensiva backar; Cumiskey, Aho, Djuse, Öhman(?). Rundblad petar väl isåfall Djuse eller Aho. Hade nog hellre velat ha en ersättare till A.Lindholm, för jag tror inte Alm är så fysisk.

Får se om Lindgren lyckas behålla sin skridskoåkning en säsong till.
Citera
2016-07-25, 16:51
Medlem
Rögle lånar backen Anton Cederholm från Vancouver Canucks organisation. Hemvändare.
Citera
2016-07-25, 17:14
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GVM
Rögle lånar backen Anton Cederholm från Vancouver Canucks organisation. Hemvändare.
Kanske inte riktigt vad Rögle behövde. De har bröderna Bibic, Williamssom, Marshall och Claesson. Ganska rejäla backar som är defensiva. Blir en backbesättning i RBK i år som kommer lira sarg ut/ väldigt enkelt tror jag.
Citera
2016-07-25, 18:23
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Kanske inte riktigt vad Rögle behövde. De har bröderna Bibic, Williamssom, Marshall och Claesson. Ganska rejäla backar som är defensiva. Blir en backbesättning i RBK i år som kommer lira sarg ut/ väldigt enkelt tror jag.
Vilket bevisligen funkar rätt så dåligt nu för tiden.
Citera
2016-07-25, 18:40
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21

Tror han kostade gratis, och att han har ett revanschbegär när lillebror steppat upp.

Rögle har pengar till en PP back och en snipor.

Sen vill Masken ha bra relationer med NHL.
Colorado är redan hemma, nu Vancouver.
Citera
2016-07-25, 18:55
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GVM
Det vill till att Fairchild blir en succe. Annars ser Rögles backsida ut att bli en av de sämsta i serien.
Citera
2016-07-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det vill till att Fairchild blir en succe. Annars ser Rögles backsida ut att bli en av de sämsta i serien.
Ja, Fairchild får inte gå sönder. Man har dock en bättre backsida än förra säsongen då Fairchild+Cederholm >>> Baranka. Liljegren kan bli ett utropstecken. Killen rankas just nu som nummer 2 totalt i 2017-års draft vilket säger en hel del. Men visst är backsidan något stabbig. Man hade behövt en mer spelande back på sista platsen. Men Fairchild, Granak och Liljegren bör ju kunna producera någorlunda offensivt och i PP.
Senast redigerad av GVM 2016-07-25 kl. 19:28.
Citera
2016-07-27, 17:12
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Ett gäng Modo-supportrar är helt lyriska över ett rykte om en "galet bra värvning" som börjat cirkulera på Twitter. Spelaren det är fråga om? Per Ledin. Alltså allvarligt.. Vart ligger ribban om Ledin klassas som "galet bra"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in