2017-02-17, 16:56
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Bud är en välmeriterad spelare och notorisk målskytt. Att han skulle ligga under 200K ser jag som osannolikt. Så släpp sargen och kom in i matchen.

Att du är nöjd med att bli av med Emil och möjligen också Elias för en tillfällig lösning med Bud så är det kanon. Inga invändningar där. Det valet är ditt.
Vaf som står på hans lönespec lär vi nog aldrig få veta men av dom jag hört detta av så känns det ändå ganska troligt. Ska även ha vart en klubb till inblandad i Bud som var redo att punga upp nästan hundra lax mer i månaden.
Citera
2017-02-17, 17:20
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Vaf som står på hans lönespec lär vi nog aldrig få veta men av dom jag hört detta av så känns det ändå ganska troligt. Ska även ha vart en klubb till inblandad i Bud som var redo att punga upp nästan hundra lax mer i månaden.

Du säger alltså att han tjänare mindre än bra rookie sluta umgås i kretsar som sprider sådan dynga.

Då säger jag att antingen pröjsade SAIK:
1. Fet sign on
X. Maffig pension
2. De räknades buds lön den här säsongen mot Emils denna+nästa.

Senast redigerad av MitchRapp 2017-02-17 kl. 17:32.
Citera
2017-02-17, 18:54
Medlem
wagisbloms avatar
Elias Pettersson kommer lira i kvar i Timrå om dem går upp denna säsong! kent Norberg har även sagt att dem kommer inte släppa Dahlén och Pettersson så enkelt, ett riktigt högt pris släpper han dem! Kan även bli Timrå i SHL 17/18 skulle jag tro, dem har plockat mycke poäng för att även knipa 2a platsen
Citera
2017-02-17, 19:28
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Elias Pettersson kommer lira i kvar i Timrå om dem går upp denna säsong! kent Norberg har även sagt att dem kommer inte släppa Dahlén och Pettersson så enkelt, ett riktigt högt pris släpper han dem! Kan även bli Timrå i SHL 17/18 skulle jag tro, dem har plockat mycke poäng för att även knipa 2a platsen

Ingen av de två har kontrakt nästa säsong.
Norberg kan säga vad han vill.
Citera
2017-02-17, 20:22
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
Jo, å andra sidan var bytet Pettersson - Holloway väldigt lyckat. Så tycker nog det blev okej ändå. Sen vet man ju aldrig hur länge Elias stannar i Sverige och att hålla kvar en spelare på spekulation för att få dit en annan känns ju rätt.. sådär.

Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Ja det hade ju varit svårt ekonomiskt men också svårt att ge plats till båda i producerande enheter. Tror ändå det hela blev en win-win för Växjö, SAIK och framförallt Pettersson.
Som om Skellefteå inte hade haft råd med båda
Citera
2017-02-17, 21:55
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Att du är nöjd med att bli av med Emil och möjligen också Elias för en tillfällig lösning med Bud så är det kanon. Inga invändningar där. Det valet är ditt.

Hur menar du att man skulle gjort då? Killen funkade uppenbarligen inte till 100% i SAIK, att i det skedet lägga ut hundratusentals kronor på någon som glider omkring med posttraumatisk stress från sin tid i MoDo håller ju inte.

Personligen är jag stört nöjd över att SAIK fick in en Holloway som med stundande tillökning i familjen knappast känner för att jiddra omkring i något svåruttalat KHL-lag, samtidigt som Los Ang...jag menar Växjö fick Emil. Sedan så hamnar man ju såklart efter i dragkampen om Elias, men vafan, det ska nog gå bra utan honom också. Lämnar ju plats till någon lokal förmåga.
Citera
2017-02-17, 21:57
Medlem
siryessirs avatar
Görtz ska tydligen vara klar för Malmö till nästa säsong. Han ska tydligen flyga som en stor stjärna i SHL nästa säsong. Nu har jag inte direkt sett honom spela i Nordamerika, men med hans statistik från AHL i åtanke och med tanke på hur långt ifrån han var från att vara någon sorts stjärna i elitserien i sin tidigare vända så finner jag det en aning osannolikt.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=27258

http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...rsta-varvning/

Citat:
Härligt om det är sant.(AB har ju ofta fel tyvärr)

Mycket bra värvning och utveckling på Emil och Elias är hjärtligt välkommen till Växjö på sin väg mot NHL.

AB har väl för det mesta rätt när man skriver ut att spelare är klara.
Senast redigerad av siryessir 2017-02-17 kl. 22:07.
Citera
2017-02-17, 23:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Görtz ska tydligen vara klar för Malmö till nästa säsong. Han ska tydligen flyga som en stor stjärna i SHL nästa säsong. Nu har jag inte direkt sett honom spela i Nordamerika, men med hans statistik från AHL i åtanke och med tanke på hur långt ifrån han var från att vara någon sorts stjärna i elitserien i sin tidigare vända så finner jag det en aning osannolikt.

Han har ju talang, märktes i både Färjestad och Indians. Men det kanske är lite Tjock-Dick øver honom, ger upp lite før lätt liksom. Men det är ju också en mognadssak, så det skall skall bli kul att se honom och hur han utvecklats.
Citera
2017-02-17, 23:17
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Han har ju talang, märktes i både Färjestad och Indians. Men det kanske är lite Tjock-Dick øver honom, ger upp lite før lätt liksom. Men det är ju också en mognadssak, så det skall skall bli kul att se honom och hur han utvecklats.

Det kan absolut bli bra. Hade ju dock inte räknat med honom i en producerande roll utan mer sett det som en bonus.
Citera
2017-02-18, 00:10
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Som om Skellefteå inte hade haft råd med båda
Klart att klubben hade haft råd att ha kvar honom, men ur ett vinstdrivande perspektiv hade det inte varit gångbart att ha den kostnaden placerad i en tredjekedja/utanför PP. En så bra skött klubb som SAIK förstår att det är mer gynnsamt att bli av med Pettersson än att använda honom fel.
Citera
2017-02-18, 03:55
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Klart att klubben hade haft råd att ha kvar honom, men ur ett vinstdrivande perspektiv hade det inte varit gångbart att ha den kostnaden placerad i en tredjekedja/utanför PP. En så bra skött klubb som SAIK förstår att det är mer gynnsamt att bli av med Pettersson än att använda honom fel.
Ja visst, men då skulle ju Skellefteå försökt använda honom rätt. Nu var det ju säkert saker bakom ridåerna som spökade som bara dom i närmaste cirkeln visste om, så det kanske är lättare sagt än gjort att få han att prestera i Skellefteå. Men det klassiska Skellefteå spelet går ju ut på att ha minst tre producerande kedjor.
Citera
2017-02-18, 10:26
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Tycker man ser fler å fler som kommer hem från mediokra AHL-sejourer göra bra saker i SHL. Sundström, Rödin, Wännström t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in