2016-05-01, 19:16
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Bra bössa om inte annat, dock lär Luleå fått slanta bra för honom om LIF inte kunde matcha lönen.

Tvivlar på att man har slängt upp särskilt mycket pengar för honom. Det var klart rätt tidigt enligt Osten och då var Leksand inte i närheten av SHL.
Citera
2016-05-01, 19:21
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Tvivlar på att man har slängt upp särskilt mycket pengar för honom. Det var klart rätt tidigt enligt Osten och då var Leksand inte i närheten av SHL.
Det är väl en färdig summa som Luleå får betala, likt alla SHL lag som plockar kontrakterade spelare från HA.
Citera
2016-05-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tycker absolut att Loob har gjort sitt, det är dags att plocka bort honom från makten och den insikten tror jag att väldigt många fick under gårdagens presskonferens.

Angående lokal media som var på plats så är det inte svårare att man inte biter den hand som föder en. Blev faktiskt lite förvånad att Mårtensson ens ställde ett embryo till kritiska frågor.

Vad jag förstår så är det ett par namn som är på väg bort pga av gårdagens besked.

Tyvärr har du troligen rätt. Men vi får ge Loob chansen i den roll han tar på sig nu. Och han har gjort ett mycket bra jobb tidigare i den rollen. Men gamla meriter hjälper inte.
Mårtensson är en idiot. Vilka idiotiska frågor han ställer.
Vilka skulle försvinna? I dag finns inga spelare som skulle saknas om dom väljer att lämna.
Och att man släppte Olofsson känns i dag väldigt konstigt,om man nu inte har några riktigt tunga namn på väg in.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Swetech et al blir väl lite gladare av att både Gulaschen och Wikstrand är klara, W på lång avtal dessutom.

http://nwt.se/sport/ishockey/folj_fb...ska-vara-klara
http://www.vf.se/sport/ishockey/mila...ar-i-farjestad

Enligt Carlsson så är inget klart.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Gråter inga floder av att tappa Amnér, begåvad offensivt men tveksamt om han håller defensivt för SHL, Leksand behöver defensivt starkare backar, perfekt att en plats nu öppnades upp.

Vad är övergångssumman i denna affären? Eftersom Amnér utnyttjade sin SHL klausul.

Dom där orden har man läst tidigare angående en annan tidigare Leksandsback
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Gulas blir kvar

Var har du fått det bekräftat?
Citera
2016-05-01, 19:51
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tyvärr har du troligen rätt. Men vi får ge Loob chansen i den roll han tar på sig nu. Och han har gjort ett mycket bra jobb tidigare i den rollen. Men gamla meriter hjälper inte.
Mårtensson är en idiot. Vilka idiotiska frågor han ställer.
Vilka skulle försvinna? I dag finns inga spelare som skulle saknas om dom väljer att lämna.
Och att man släppte Olofsson känns i dag väldigt konstigt,om man nu inte har några riktigt tunga namn på väg in.

Bara rykten kring namnen. En av dom berättade just att han är kvar, Holös så ingen ide att spekulera mer. Gällande Gulas och Wikstrand så tror jag på det när kontrakten är påskrivna och klara.
Citera
2016-05-01, 20:02
Medlem
Citat:
Bara rykten kring namnen. En av dom berättade just att han är kvar, Holös så ingen ide att spekulera mer. Gällande Gulas och Wikstrand så tror jag på det när kontrakten är påskrivna och klara.

Det som känns jävligt att Vipers troligen kommer bli ett bättre lag nästa säsong
Detta ser iaf inte bra ut,varken på ledarsidan och högre upp i föreningen. Men man har iaf en mediakub
Citera
2016-05-01, 20:30
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Även länkat på Färjestads sida till den här artikeln: http://blogg.vf.se/hockeybloggen/201...r-i-farjestad/
Citera
2016-05-01, 20:43
Medlem
J.R.s avatar
Det är tur (för honom och hans familj) att Sigalet är en okej hockeyspelare för intelligensen verkar inte vara på topp. Gäller iofs. många spelare (och då tänker jag i första hand på dom som lirat (även lirar) i Luleå)..
Man får läsa detta "Jag vill till en klubb som kan vinna titlar, säger Sigalet till Frölundas hemsida".
Jaha. Frölunda kan alltså vinna enligt kanadensisk slutledningsförmåga och inte Luleå.. Har han tänkt på att han själv kanske är den felande länken om man jämför lagen..? Knappast., men det var då min tanke. Jaja, man behöver inte vara smart som hockeyspelare speciellt om man är back..
Han skulle ha gått till Brynäs (om dom varit intresserade alltså) istället, dom kan (eller kunde) vinna jättemånga titlar.. Solklart val för en vinstsugen kanadick.
Citera
2016-05-01, 21:09
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är tur (för honom och hans familj) att Sigalet är en okej hockeyspelare för intelligensen verkar inte vara på topp. Gäller iofs. många spelare (och då tänker jag i första hand på dom som lirat (även lirar) i Luleå)..
Man får läsa detta "Jag vill till en klubb som kan vinna titlar, säger Sigalet till Frölundas hemsida".
Jaha. Frölunda kan alltså vinna enligt kanadensisk slutledningsförmåga och inte Luleå.. Har han tänkt på att han själv kanske är den felande länken om man jämför lagen..? Knappast., men det var då min tanke. Jaja, man behöver inte vara smart som hockeyspelare speciellt om man är back..
Han skulle ha gått till Brynäs (om dom varit intresserade alltså) istället, dom kan (eller kunde) vinna jättemånga titlar.. Solklart val för en vinstsugen kanadick.

Men det vet väl både du och jag att det är VM i floskelbingo när sådant skall presenteras. "Jag har alltid hållit på Leksand", "Färjestad är laget jag växte upp med" eller "Klart man vill spela før Djurgården, världens bästa publik." Eller den där, "Kommer jag hem så är det bara HV som gäller".

Vi är ju inga idioter.
Citera
2016-05-01, 21:18
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Falk, Rydahl och Amnér klara för Luleå.

Sen tittar man på vilka namn som Frölunda och Skellefteå presenterat..

Luleå blir nog inget topplag nästa säsong.
Lite besviken blev jag av den trion. Falk ska ju ersätta Granström, vilket är ett stort nedköp. En spelare som har harvat på i Tyskland i fyra år samt har en tydligt nedåtgående trend.
Rydahl är ung osv, men ser inte riktigt vad han ska tillföra i laget som inte redan finns.
Antar att medelmåttskvoten är fylld nu och det nu endast ska fyllas på med spets, för det behövs verkligen.
Citera
2016-05-01, 21:33
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Lite besviken blev jag av den trion. Falk ska ju ersätta Granström, vilket är ett stort nedköp. En spelare som har harvat på i Tyskland i fyra år samt har en tydligt nedåtgående trend.
Rydahl är ung osv, men ser inte riktigt vad han ska tillföra i laget som inte redan finns.
Antar att medelmåttskvoten är fylld nu och det nu endast ska fyllas på med spets, för det behövs verkligen.

Rydahl känns spännande, Amnér känns som en ny Hjelm och Falk var ju duktig en gång i tiden men känns onödig.

Hade mycket hellre sett att man tagit in en duktig allround back istället för Amnér. Låtit Mastomäki och Lagacé centra tredje/fjärdelinorna och värvat in en andracenter istället för Falk. Nog för att det här kan bli okej men den här truppen skriker ju inte lag som vill vara med om SM-Guldet direkt. Man har väl trott/hoppats att Luleå skulle ha lite högre ambitioner än vad man verkar ha till nästa säsong.
Citera
2016-05-01, 21:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Rydahl känns spännande, Amnér känns som en ny Hjelm och Falk var ju duktig en gång i tiden men känns onödig.

Hade mycket hellre sett att man tagit in en duktig allround back istället för Amnér. Låtit Mastomäki och Lagacé centra tredje/fjärdelinorna och värvat in en andracenter istället för Falk. Nog för att det här kan bli okej men den här truppen skriker ju inte lag som vill vara med om SM-Guldet direkt. Man har väl trott/hoppats att Luleå skulle ha lite högre ambitioner än vad man verkar ha till nästa säsong.
Ja skulle det inte hända något mer så är det som du säger. En klassback med offensiv skicklighet samt ett par anfallare av hög klass. En riktig utmanare på målvaktssidan vore också välkommet eller faktiskt nödvändigt om det ska bli finalspel. Jaja, det är bara 1:a maj ännu.
Citera
2016-05-01, 22:33
Moderator
Gromguttens avatar
Skall vi tippa att Kristian Kudroc spelar i antingen Modo eller TIK kommande säsong?

http://www.allehanda.se/angermanland...dyraste-villor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in