2016-07-05, 17:41
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jeff Taffe ska vara klar för ett SHL-lag? Borde väl vara Luleå, Färjestad eller HV. Står dock svensk toppklubb så då kvalar väl bara Luleå in? Sämre än fyra räknar iaf inte jag som toppklubb.

http://www.hockeysverige.se/2016/07/...anda-till-shl/
Riktigt floppvarning på Taffe. Fyller 36 under säsongen, och har börjat tackla av ganska rejält sista året.
Citera
2016-07-05, 17:54
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Det är nog inte omöjligt. Jag sitter och hoppas lite på att han ska till oss men det känns inte alls som en PG-värvning.

Blev Rögle.
Citera
2016-07-05, 19:26
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Riktigt floppvarning på Taffe. Fyller 36 under säsongen, och har börjat tackla av ganska rejält sista året.

En halv poäng per match i khl är väl rätt bra. Men tvåårskontrakt kanske är lite riskabelt. Men en jävligt bra spelare är det iaf.
Se hur han lyckas i Luleå.
Citera
2016-07-05, 20:57
Medlem
Den blir ingen Cade Fairchild i Skellefteå AIK för den som hade hoppats på det. Den amerikanske backen har skrivit på för Skånelaget Rögle, uppger hockeyagenten Darryl Wolski på sin twitter.

Kontraktet ska vara skrivet på två år, men ännu är inget bekräftat på Rögles hemsida.
Citera
2016-07-06, 13:40
Medlem
Citat:

Även om om Taffe kanske lyckas med 40 poäng uppe i Luleå(vilket jag tvivlar på). Hans 50-60 poäng peak är förbi och han blir inte direkt bättre. Dessutom, Taffe må vara en väldigt skicklig spelare offensivt men det han orsakar i defensiva zonen är så jäkla dåligt. Under säsongen i LHC kan jag räkna upp de få gånger han faktiskt lyckades att markera sin snubbe. Han är riktigt usel i defensiv zon.

Han är 35 bast och kommer inte bli succé helt enkelt för kan inte se hur han lärt sig försvarspel på en säsong när han är 35 år. Nae, kommer inte saknas i LHC!
Citera
2016-07-06, 13:46
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Lust att förklara hur Todd ser sämre ut på pappret än Sigalet än?
Citera
2016-07-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Loob säger att man ska lyfta fram de yngre och låta dem ta större plats och så värvar man Anders Eriksson. Hans jobb om något kan väl en junior ta?

Joel Eriksson Ek, Rasmus Asplund, Oskar Steen, Fabian Zetterlund, de fyra hetaste juniorerna, kommer alla vara iväg med olika landslag under hösten innan seriestart, och Eriksson Ek på NHL-camp. Milan Gulas ansluter inte förrän senare på grund av artistkontrakt. Tror det handlar mest om att kunna ha fullt lag under hösten här, funkar det bra så kör man och funkar det inte jättebra så har Färjestad fått en spelare att fylla ut med under hösten och Anders Eriksson har stannat i rampljuset i jakten på ett annat kontrakt (i Allsvenskan?) samtidigt som han fått chansen att spela sig kvar i SHL och pengar på kontot ett par månader.
Citera
2016-07-06, 15:30
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Lust att förklara hur Todd ser sämre ut på pappret än Sigalet än?
Sigalet är en erkänt duktig back i SHL. Todd gjorde knappast en imponerande säsong i KHL senast, utan får ses som lite av en chansning av Luleå. Todd skulle kunna bli bra, men så här på förhand tror jag inte många SHL-klubbar skulle värva in Todd istället för Sigalet. Just på grund av att det är högst osäkert hur bra Todd egentligen är efter en riktigt dålig poängmässig säsong senast.
Citera
2016-07-06, 20:52
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Sigalet är en erkänt duktig back i SHL. Todd gjorde knappast en imponerande säsong i KHL senast, utan får ses som lite av en chansning av Luleå. Todd skulle kunna bli bra, men så här på förhand tror jag inte många SHL-klubbar skulle värva in Todd istället för Sigalet. Just på grund av att det är högst osäkert hur bra Todd egentligen är efter en riktigt dålig poängmässig säsong senast.

Sigalets senaste säsong var ju inte direkt någon höjdare. Han var absolut inte dålig, men inte så bra som säsongen innan. Todd har dessutom presterat bättre i varje liga som dom båda har spelat i. Annars hade ju Todd 14-15 när han fick spela PP i Jokerit snäppet bättre poängsnitt än vad Gunderson hade denna säsong. Med det sagt så påstår jag inte att Todd förmodligen är bättre än Gunderson, men att han kan prestera på en bra nivå. Det blir alltså rätt svårt att påstå att Sigalet på något sätt skulle se bättre ut på förhand.
Citera
2016-07-06, 22:29
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Sigalets senaste säsong var ju inte direkt någon höjdare. Han var absolut inte dålig, men inte så bra som säsongen innan. Todd har dessutom presterat bättre i varje liga som dom båda har spelat i. Annars hade ju Todd 14-15 när han fick spela PP i Jokerit snäppet bättre poängsnitt än vad Gunderson hade denna säsong. Med det sagt så påstår jag inte att Todd förmodligen är bättre än Gunderson, men att han kan prestera på en bra nivå. Det blir alltså rätt svårt att påstå att Sigalet på något sätt skulle se bättre ut på förhand.
Varför dra slutsatsen att eftersom spelare x gjorde fler poäng i KHL än spelare y, så kommer spelare x också göra fler poäng i SHL än spelare y? Det finns hur många exempel som helst som motsäger ditt resonemang.

Senast i raden är väl Porseland som hade ett OK poängsnitt i KHL, men som senaste säsongen var SHL:s sämsta back. Greg Scott och Bill Sweatt hade klart sämre poängsnitt än Bobby Butler i AHL. Men i SHL var dessa spelare betydligt bättre än Butler. Jag kan rada upp betydligt fler exempel än dessa, men jag tror du fattar poängen.

Sedan har jag aldrig sagt att Todd inte kommer kunna bli bra i Luleå. Jag säger bara att på förhand är det en chansvärvning. Med Sigalet vet man exakt vad man får. Alltså är det ganska troligt att dom allra flesta sportchefer i SHL hellre skulle värva Sigalet till nästa säsong, än Todd.
Citera
2016-07-07, 04:14
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Varför dra slutsatsen att eftersom spelare x gjorde fler poäng i KHL än spelare y, så kommer spelare x också göra fler poäng i SHL än spelare y? Det finns hur många exempel som helst som motsäger ditt resonemang.

Senast i raden är väl Porseland som hade ett OK poängsnitt i KHL, men som senaste säsongen var SHL:s sämsta back. Greg Scott och Bill Sweatt hade klart sämre poängsnitt än Bobby Butler i AHL. Men i SHL var dessa spelare betydligt bättre än Butler. Jag kan rada upp betydligt fler exempel än dessa, men jag tror du fattar poängen.

Sedan har jag aldrig sagt att Todd inte kommer kunna bli bra i Luleå. Jag säger bara att på förhand är det en chansvärvning. Med Sigalet vet man exakt vad man får. Alltså är det ganska troligt att dom allra flesta sportchefer i SHL hellre skulle värva Sigalet till nästa säsong, än Todd.

Varför dra slutsatsen att så fort spelare x har gjort en stabil säsong i en liga så är han en bättre värvning än spelare y som har presterat bättre på pappret i övriga ligor som båda har spelat i bara för att spelare y är ny i denna liga? Det finns hur många exempel som helst som motsäger ditt resonemang.

Annars har ju faktiskt Andreas Falk gjort flera bra säsonger säsonger i SHL och bör på förhand vara en bättre värvning än Platt. Platt är ju ändå något av en chansvärvning, precis som alla andra som inte har gjort en bra säsong i elitserien.
Senast redigerad av siryessir 2016-07-07 kl. 04:18.
Citera
2016-07-07, 10:41
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Varför dra slutsatsen att så fort spelare x har gjort en stabil säsong i en liga så är han en bättre värvning än spelare y som har presterat bättre på pappret i övriga ligor som båda har spelat i bara för att spelare y är ny i denna liga? Det finns hur många exempel som helst som motsäger ditt resonemang.

Annars har ju faktiskt Andreas Falk gjort flera bra säsonger säsonger i SHL och bör på förhand vara en bättre värvning än Platt. Platt är ju ändå något av en chansvärvning, precis som alla andra som inte har gjort en bra säsong i elitserien.
Jag ger upp. Ingen idé att förklara för någon som inte begriper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in