2016-07-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Blir mycket 3 mot 5 spel för FBK i år

Känns förjävligt att ta in Eriksson,än värre att han kommer från den mongoliserade kusinen från landet.

Jag blir orolig hur man styr FBK,ser man på Toronto tro. Störst och vackrast men utan att vinna?
Citera
2016-07-04, 21:06
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Känns förjävligt att ta in Eriksson,än värre att han kommer från den mongoliserade kusinen från landet.

Jag blir orolig hur man styr FBK,ser man på Toronto tro. Störst och vackrast men utan att vinna?
Det är väl ändå ingen värvning att gå i taket över? Loob beskriver ju Eriksson som en breddspelare, så han är ju inte tänkt som en spetsvärvning. Er backsida ser ju riktigt bra ut, och forwardssidan helt okej. Eriksson kommer ju inte försämra forwardssidan utan bara göra den bredare. Blir det spelare skadade så är det alltid skönt att kunna ersätta dom med spelare som håller på SHL-nivå.
Citera
2016-07-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det är väl ändå ingen värvning att gå i taket över? Loob beskriver ju Eriksson som en breddspelare, så han är ju inte tänkt som en spetsvärvning. Er backsida ser ju riktigt bra ut, och forwardssidan helt okej. Eriksson kommer ju inte försämra forwardssidan utan bara göra den bredare. Blir det spelare skadade så är det alltid skönt att kunna ersätta dom med spelare som håller på SHL-nivå.

Det saknas fullständig spets bland forwards. och förra säsongen hade FBK det "bästa" försvaret också. Men då läckte man bakåt trotts SHLs bästa målis. Denna säsong har man 2 mediokra målvakter.
Detta ser inte bättre ut än förra säsongen.

Men man har europas mordenaste mediakub och SHLs bästa ekonomi iaf
Citera
2016-07-04, 22:29
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det saknas fullständig spets bland forwards. och förra säsongen hade FBK det "bästa" försvaret också. Men då läckte man bakåt trotts SHLs bästa målis. Denna säsong har man 2 mediokra målvakter.
Detta ser inte bättre ut än förra säsongen.

Men man har europas mordenaste mediakub och SHLs bästa ekonomi iaf

Men det måste väl komma fler värvningar i Karlstad. Minst en spetsvärvning. Annars känns det som Loob&co inte ens har några ambitioner att hota om sm-guldet en säsong då det känns väldigt öppet.
Just nu har de ju bara en forward av toppklass i Gulas(Ryno i leksandsform kan kvala in där också). Flera spännande namn i Marcus Nilsson, Nygård, juniorerna, John Persson som kan slå igenom. Men man kissar inte direkt på sig när man ser Färjestads forwards.
Citera
2016-07-05, 08:10
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Men det måste väl komma fler värvningar i Karlstad. Minst en spetsvärvning. Annars känns det som Loob&co inte ens har några ambitioner att hota om sm-guldet en säsong då det känns väldigt öppet.
Just nu har de ju bara en forward av toppklass i Gulas(Ryno i leksandsform kan kvala in där också). Flera spännande namn i Marcus Nilsson, Nygård, juniorerna, John Persson som kan slå igenom. Men man kissar inte direkt på sig när man ser Färjestads forwards.
Ska man tro på Loobs uttalanden så kommer det inte komma in mer spets innan serien startar i alla fall. Han vill ge Asplund och Eriksson Ek chansen att spela i ledande kedjor långt fram i laget.

Skulle någon av dem bli kvar i Nordamerika lär det däremot komma in ersättare av hög kaliber. Min gissning är att det kommer in något i November/December om spelet inte skulle klaffa. Kanske en Rajala typ, eller någon drop off från KHL.

Men nej, tror inte ambitionerna är så höga på ett guld i Karlstad faktiskt. För första gången någonsin i princip så talas det inte om guld som målsättning utan snarare om topp 6 och att allt därutöver bara är bonus. Vilket jag tycker är en sund målsättning efter de senaste årens debacle.
Senast redigerad av havreee 2016-07-05 kl. 08:12.
Citera
2016-07-05, 10:45
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Ska man tro på Loobs uttalanden så kommer det inte komma in mer spets innan serien startar i alla fall. Han vill ge Asplund och Eriksson Ek chansen att spela i ledande kedjor långt fram i laget.

Skulle någon av dem bli kvar i Nordamerika lär det däremot komma in ersättare av hög kaliber. Min gissning är att det kommer in något i November/December om spelet inte skulle klaffa. Kanske en Rajala typ, eller någon drop off från KHL.

Men nej, tror inte ambitionerna är så höga på ett guld i Karlstad faktiskt. För första gången någonsin i princip så talas det inte om guld som målsättning utan snarare om topp 6 och att allt därutöver bara är bonus. Vilket jag tycker är en sund målsättning efter de senaste årens debacle.

Jag tror det kommer en spetsvärvning under september utav dem som inte får någon plats i NHL.

Tycker annars att Färjestad tyvärr följer Detroit i utvecklingen. Man är så inställda på att spela slutspel varje år istället för att ta en mellansäsong eller två för att bygga upp en röd tråd i föreningen och se över spelide och filosofin som ska ge framgång. Tycker det är otroligt otydlig styrning på föreningen nu, man talar om att satsa på eget samtidigt som man plockar in kreti och pleti, man har en övertro på utveckling av spelare som känns osäkra att de motsvarar förhoppningarna.

Vidare tycker jag att det är otroligt orättvist av Loob att binda upp så mycket ansvar på Steen, JEE och Asplund. Missförstå mig inte, jag ser gärna att dom har framflyttade positioner i klubben men det är skillnad på att ge dom mer ansvar och bygga upp säsongen på deras utveckling.
Citera
2016-07-05, 11:20
Medlem
Jkrokens avatar
Salmela verkar vara klar för Kina. Det hade nog varit en spelare dom flesta SHL-klubbar som söker en spetsback velat ha.

http://www.hockeysverige.se/2016/07/...riaren-i-kina/
Citera
2016-07-05, 16:50
Medlem
JoshTees avatar
Jeff Taffe ska vara klar för ett SHL-lag? Borde väl vara Luleå, Färjestad eller HV. Står dock svensk toppklubb så då kvalar väl bara Luleå in? Sämre än fyra räknar iaf inte jag som toppklubb.

http://www.hockeysverige.se/2016/07/...anda-till-shl/
Citera
2016-07-05, 16:56
Medlem
Citat:
Jeff Taffe ska vara klar för ett SHL-lag? Borde väl vara Luleå, Färjestad eller HV. Står dock svensk toppklubb så då kvalar väl bara Luleå in? Sämre än fyra räknar iaf inte jag som toppklubb.

http://www.hockeysverige.se/2016/07/...anda-till-shl/

Luleå eller Växjö skulle jag tippa på.

Även Cade Fairchild ska vara klar för en SHL-klubb.
https://www.instagram.com/p/BHefapCgNOa/

Kan nog vara en bra värvning.
Senast redigerad av Tiltovic 2016-07-05 kl. 16:59.
Citera
2016-07-05, 17:23
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Luleå eller Växjö skulle jag tippa på.

Även Cade Fairchild ska vara klar för en SHL-klubb.
https://www.instagram.com/p/BHefapCgNOa/

Kan nog vara en bra värvning.

Kan Fairchild vara vår sista värvning?
Citera
2016-07-05, 17:28
Medlem
Citat:
Kan Fairchild vara vår sista värvning?

Det är nog inte omöjligt. Jag sitter och hoppas lite på att han ska till oss men det känns inte alls som en PG-värvning.
Citera
2016-07-05, 17:32
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Det är nog inte omöjligt. Jag sitter och hoppas lite på att han ska till oss men det känns inte alls som en PG-värvning.

Många lag som jagar backar nu. Han lär inte vara billig direkt var han än hamnar.
Skulle vara nöjd om det var vår sista värvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in