Citat:
Ursprungligen postat av
havreee
Ska man tro på Loobs uttalanden så kommer det inte komma in mer spets innan serien startar i alla fall. Han vill ge Asplund och Eriksson Ek chansen att spela i ledande kedjor långt fram i laget.
Skulle någon av dem bli kvar i Nordamerika lär det däremot komma in ersättare av hög kaliber. Min gissning är att det kommer in något i November/December om spelet inte skulle klaffa. Kanske en Rajala typ, eller någon drop off från KHL.
Men nej, tror inte ambitionerna är så höga på ett guld i Karlstad faktiskt. För första gången någonsin i princip så talas det inte om guld som målsättning utan snarare om topp 6 och att allt därutöver bara är bonus. Vilket jag tycker är en sund målsättning efter de senaste årens debacle.
Jag tror det kommer en spetsvärvning under september utav dem som inte får någon plats i NHL.
Tycker annars att Färjestad tyvärr följer Detroit i utvecklingen. Man är så inställda på att spela slutspel varje år istället för att ta en mellansäsong eller två för att bygga upp en röd tråd i föreningen och se över spelide och filosofin som ska ge framgång. Tycker det är otroligt otydlig styrning på föreningen nu, man talar om att satsa på eget samtidigt som man plockar in kreti och pleti, man har en övertro på utveckling av spelare som känns osäkra att de motsvarar förhoppningarna.
Vidare tycker jag att det är otroligt orättvist av Loob att binda upp så mycket ansvar på Steen, JEE och Asplund. Missförstå mig inte, jag ser gärna att dom har framflyttade positioner i klubben men det är skillnad på att ge dom mer ansvar och bygga upp säsongen på deras utveckling.