2016-05-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Är det därför du bara säger så om Brynäs nyförvärv?
Uppenbarligen finns det vissa skelleftefans som fortfarande är bittra över finalförlusten mot er 2012. Inget att bry sig om.
Citera
2016-05-24, 16:30
Medlem
Det är väl ingen hemlighet att Brynäs åkt på en hel del skador de senaste 5 säsongerna. En del långtidsskador på viktiga spelare.
Personligen hoppas jag på en säsong med snålt med istid på Sundqvist, så kanske försvarsspelet upphör att bli hönsgårdarnas hönsgård
Citera
2016-05-24, 16:55
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Klart det vore guld värt för alla lag att hitta en riktigt bra förstacenter. Men jag tror många inte förstår vilken bra säsong Pathrik Westerholm gjorde förra säsongen. Jag orkar inte kolla upp statistiken nu, men jag har för mig att han gjorde 28 poäng i 5 mot 5 förra säsongen. Och då spelade han med brorsan och Mannberg i en tredjekedja. Den poängskörden är i paritet med spelare som Lasch, Zackrisson och Little.

Men i och med att han fick sparsamt med speltid i PP, slutade hans totala poängskörd på "bara" drygt 30 poäng.

Om han får en större roll nästa år, med typ Zaborsky och Johnson bredvid sig och spel i PP1, så tror jag att han minst kommer göra 40 poäng.

Han gjorde en riktigt bra säsong och skulle funka som förstacenter väl.
Men han spelade ändå drygt 2 min pp/match och mäktade bara med 5 poäng. Kanske inte är värd att spela mera pp än så.
Hursomhelst ser Brynäs lag spännande ut. Det är väl värvningen av Paille som känns som den konstigaste och rätt onödig värvning.
Citera
2016-05-24, 17:13
Medlem
Anarkhoss avatar
Tommy Enström? När gjorde han något bra senast? 5-6 år sedan?

Overkligt att han fått en plats i Modos lag kommande säsong. Luktar division 1 med den här backsidan...
Citera
2016-05-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Tommy Enström? När gjorde han något bra senast? 5-6 år sedan?

Overkligt att han fått en plats i Modos lag kommande säsong. Luktar division 1 med den här backsidan...
Vad du var negativ då Visst, hans +-statistik den gångna säsongen är väl inte så mycket att hänga i granen men så spelade han ju i ett mediokert Sundsvall också. Tror att han kommer göra stor nytta hos oss. Inte knallsucce kanske men inte göra bort sig heller. Tror han kommer göra en del poäng faktiskt. Vi snackar ändå om en kille med stort Modohjärta.
Citera
2016-05-24, 17:35
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så det blir guld och gröna skogar i Brynäs nu då? Nej men vissy får Brynäs en väldigt bra spelare om han nu är klar. Tyvärr för Gunderson så kommer han ju inte ha lika bra omgivning omkring sig den här gången så luktar lite flopp.

Om du tippar Gunderson som flopp är det bara att gratulera Brynäs, dina profetior slår aldrig in.
Citera
2016-05-24, 17:37
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad du var negativ då Visst, hans +-statistik den gångna säsongen är väl inte så mycket att hänga i granen men så spelade han ju i ett mediokert Sundsvall också. Tror att han kommer göra stor nytta hos oss. Inte knallsucce kanske men inte göra bort sig heller. Tror han kommer göra en del poäng faktiskt. Vi snackar ändå om en kille med stort Modohjärta.

Ja för det är det enda som behövs.
Tommy kommer ej ha en ledande roll i Modo. Det kommer in bättre backar framöver.
Citera
2016-05-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Ja för det är det enda som behövs.
Tommy kommer ej ha en ledande roll i Modo. Det kommer in bättre backar framöver.
När har jag skrivit att han kommer vara ledande? Jag tar hellre in killar med hjärta för klubben än avdankade amerikaner som ändå inte gör nån nytta.
Citera
2016-05-24, 17:57
Medlem
Anarkhoss avatar
På Svartvadet låter det som att han är tänkt att användas främst offensivt (dvs är antagligen värvad som PP-back). Har svårt att tänka mig att det blir någon större succé.

Han uttalar sig så luddigt som vanligt, med klassiker som "passar in i vårt sätt att spela" osv, men läser man mellan raderna så verkar Tommy vara tänkt som en av de ledande backarna.
Citera
2016-05-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
På Svartvadet låter det som att han är tänkt att användas främst offensivt (dvs är antagligen värvad som PP-back). Har svårt att tänka mig att det blir någon större succé.

Han uttalar sig så luddigt som vanligt, med klassiker som "passar in i vårt sätt att spela" osv, men läser man mellan raderna så verkar Tommy vara tänkt som en av de ledande backarna.
Nu vill jag ju åtminstone se honom och ge honom några matcher innan jag dömer honom men det ter sig väldigt skumt hur Svartvadet ens fick vara kvar som GM efter uttåget..
Citera
2016-05-24, 18:10
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Är det därför du bara säger så om Brynäs nyförvärv?
Nej, det beror att jag inte gillar Brynäs. Den klubben och fansen skulle verkligen behöva en motgång.
Citera
2016-05-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Nej, det beror att jag inte gillar Brynäs. Den klubben och fansen skulle verkligen behöva en motgång.
Du är bra underhållande i din oändliga bitterhet. Brynäs har väl inte haft några framgångar sedan SM-guldet 2012?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in