2016-07-21, 14:09
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Av min EP-scouting att döma, så kommer Mouillierat stå sig bra i SHL. Medan Kennedy känns som en flopp.

Vi får hoppas bägge blir ostfloppar!
Citera
2016-07-21, 14:10
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Fick inte fortsätta i Jokerit.
https://svenska.yle.fi/artikel/2016/...des-jattebra-i
Fattar inte dom Luleå-fans som är supernöjda med Kennedy. På presskonferensen sa Osten att Kennedy hade gått under radarn hos andra klubbar. Det kaaaanske kan bero på att hans senaste säsong var ytterst medioker 😬
Citera
2016-07-21, 14:30
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Fattar inte dom Luleå-fans som är supernöjda med Kennedy. På presskonferensen sa Osten att Kennedy hade gått under radarn hos andra klubbar. Det kaaaanske kan bero på att hans senaste säsong var ytterst medioker 😬

Osten har ju inte de kontakter som andra sportchefer har. Han är mest i vårt land.

Hans normala är att rekrytera från Rögle o Vik( ett antal år sedan Arla Olausson, Abbots Zaar osv) . Eller andra Shl klubbar som förra året då han skrapade av det mesta. Innan dess har det mest varit i finsk bastu han hittat sina värvningar.
Mest pengar via Minecraft blir det bra?

Lules j20 är ett av SHLs sämsta, av de etablerade klubbarna och har inte gått till topp 10 de senaste 6-7 åren.
Senast redigerad av perry2 2016-07-21 kl. 14:32.
Citera
2016-07-21, 14:36
Medlem
Citat:

Floppvarning på Olli Palola enligt dig också då? Ska vi fortsätta EP-scoutandet så är det i så fall floppvarning på Zaborsky också eftersom Palolas senaste två säsonger i Liiga är minst lika starka som Zaborsky två senaste
Citera
2016-07-21, 16:18
Medlem
Vafan händer med Röymark då?
Citera
2016-07-21, 16:47
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Floppvarning på Olli Palola enligt dig också då? Ska vi fortsätta EP-scoutandet så är det i så fall floppvarning på Zaborsky också eftersom Palolas senaste två säsonger i Liiga är minst lika starka som Zaborsky två senaste
Varför skulle jag tro att Palola blir en flopp? Han hade en skadefylld säsong i KHL, men innan dess levererade han i Finland.

Kennedy har gjort en säsong i KHL (och den var definitivt inte lika skadefylld som Palolas) och var minst sagt medioker. Innan dess levererade han i AHL, men han kunde bevisligen inte klara anpassningen till stor rink denna säsong. Inte alls jämförtbart med Palola.
Citera
2016-07-21, 17:37
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Av min EP-scouting att döma, så kommer Mouillierat stå sig bra i SHL. Medan Kennedy känns som en flopp.
Fattar inte varför inte fler sportchefer ägnar sig åt EP-scouting, det är ju så jävla enkelt och blir dessutom i princip 100-procentigt om man bara gör rätt. Du gjorde dock fel på Mouillierat tyvärr (för Luleå).

Karl Mouillierat var klubbkamrat med backen Kurt Davis i NCAA; Kalle gjorde 92 poäng på 144 matcher och Kurre gjorde 96 poäng på 150 matcher, dvs båda snittade 0,64p/match. Kurre gjorde sedan 15p på 48 matcher i Allsvenskan med SSK vilket givetvis inte är siffror som duger att ha i bagaget om man sedan skall vara producerande i SHL så Karl Mouillierat blir alltså solklart en flopp. Plättlätt. Uselt av Osten att inte se det.
Citera
2016-07-21, 17:39
Medlem
Citat:
Varför skulle jag tro att Palola blir en flopp? Han hade en skadefylld säsong i KHL, men innan dess levererade han i Finland.

Kennedy har gjort en säsong i KHL (och den var definitivt inte lika skadefylld som Palolas) och var minst sagt medioker. Innan dess levererade han i AHL, men han kunde bevisligen inte klara anpassningen till stor rink denna säsong. Inte alls jämförtbart med Palola.

Hur vet du att han inte fått spela med jättedåliga spelare?
Hur vet du att han inte alls haft tränarens förtroende?
Hur vet du att han inte trivdes utanför isen?
Hur vet du att han inte haft extrema marginaler mot sig?

... säger inte att Kennedy är SHL:s poängkung 16/17. Däremot tycker jag inte det är en större floppvarning än någon annan nordamerikansk värvning i ligan. KHL stats kan ju ibland vara bra knepiga, och det är inte som att Kennedy fyllt 35 än.
Citera
2016-07-21, 18:02
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Hur vet du att han inte fått spela med jättedåliga spelare?
Hur vet du att han inte alls haft tränarens förtroende?
Hur vet du att han inte trivdes utanför isen?
Hur vet du att han inte haft extrema marginaler mot sig?

... säger inte att Kennedy är SHL:s poängkung 16/17. Däremot tycker jag inte det är en större floppvarning än någon annan nordamerikansk värvning i ligan. KHL stats kan ju ibland vara bra knepiga, och det är inte som att Kennedy fyllt 35 än.
Alltså om du inte förstod det så var mitt första inlägg halvt på skämt. Jag säger inte att Kennedy kommer bli en flopp, men att det luktar lite floppvarning.

Han bytte klubb mitt i säsongen, men även i hans andra klubb (Jokerit) gick det inget vidare. Så jag vet inte om man kan skylla på tränarna (eller medspelarna för den delen) när det gick trögt i båda klubbarna.
Citera
2016-07-21, 22:11
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Alltså om du inte förstod det så var mitt första inlägg halvt på skämt. Jag säger inte att Kennedy kommer bli en flopp, men att det luktar lite floppvarning.

Han bytte klubb mitt i säsongen, men även i hans andra klubb (Jokerit) gick det inget vidare. Så jag vet inte om man kan skylla på tränarna (eller medspelarna för den delen) när det gick trögt i båda klubbarna.

En halv pinne per match i ligaspelet i KHL är inget vidare?
Citera
2016-07-21, 22:26
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
En halv pinne per match i ligaspelet i KHL är inget vidare?
Det faktum att han gick poänglös genom slutspelet, och att Jokerit inte ville ha kvar honom längre, så drog jag slutsatsen att det inte var en lyckad sejour. Men det förvånar mig inte att du tycker annorlunda. Ni Luleåfans brukar ha en jäkla förmåga att ta era spelare i försvar (och att nedvärdera spelare som lämnat er).
Citera
2016-07-21, 23:02
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Det faktum att han gick poänglös genom slutspelet, och att Jokerit inte ville ha kvar honom längre, så drog jag slutsatsen att det inte var en lyckad sejour. Men det förvånar mig inte att du tycker annorlunda. Ni Luleåfans brukar ha en jäkla förmåga att ta era spelare i försvar (och att nedvärdera spelare som lämnat er).

Vart har du fått det här ifrån? Tycker rent generellt att det gnälls en jäkla massa på i princip varenda spelare Luleå värvar som inte redan är en erkänd spelare av toppklass. Att man sen tar dem i försvar under säsongen är väl inget speciellt för just folk som håller på Luleå.

Tycker även att man generellt sätt hejar på föredetta Luleå-spelare som spelar i andra lag i SHL på ett bra sätt, se t ex Chris, Arla, Harju, Billins, Fogström, Strömwall (försvisso i Allsvenskan), Hedman, Lavander (även efter hans idiottackling mot just Luleå så tog många honom i försvar) och Skrbek för att nämna några som varit väldigt populära bland Luleåfans även efter att de lämnat laget. Det var några av de jag kom på på rak arm, det finns garanterat fler.

Generellt sätt så tycker jag att Luleåsfans hanterar det mycket bättre än många andra SHL-lags supportrar. Kolla bara på Brynäsare och Sweatt för att få ett ypperligt exempel på hur hatiska människor kan bli för att en spelare väljer att lämna ett lag för ett annat. Kan inte komma på att Luleåfans agerat likadant gentemot någon spelare som inte är Mikael Renberg, och då fanns det så många fler aspekter än bara övergången i sig att ha i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in