Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Det faktum att han gick poänglös genom slutspelet, och att Jokerit inte ville ha kvar honom längre, så drog jag slutsatsen att det inte var en lyckad sejour. Men det förvånar mig inte att du tycker annorlunda. Ni Luleåfans brukar ha en jäkla förmåga att ta era spelare i försvar (och att nedvärdera spelare som lämnat er).
Vart har du fått det här ifrån? Tycker rent generellt att det gnälls en jäkla massa på i princip varenda spelare Luleå värvar som inte redan är en erkänd spelare av toppklass. Att man sen tar dem i försvar under säsongen är väl inget speciellt för just folk som håller på Luleå.
Tycker även att man generellt sätt hejar på föredetta Luleå-spelare som spelar i andra lag i SHL på ett bra sätt, se t ex Chris, Arla, Harju, Billins, Fogström, Strömwall (försvisso i Allsvenskan), Hedman, Lavander (även efter hans idiottackling mot just Luleå så tog många honom i försvar) och Skrbek för att nämna några som varit väldigt populära bland Luleåfans även efter att de lämnat laget. Det var några av de jag kom på på rak arm, det finns garanterat fler.
Generellt sätt så tycker jag att Luleåsfans hanterar det mycket bättre än många andra SHL-lags supportrar. Kolla bara på Brynäsare och Sweatt för att få ett ypperligt exempel på hur hatiska människor kan bli för att en spelare väljer att lämna ett lag för ett annat. Kan inte komma på att Luleåfans agerat likadant gentemot någon spelare som inte är Mikael Renberg, och då fanns det så många fler aspekter än bara övergången i sig att ha i åtanke.