2016-06-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kcrax
Skulle va fantastiskt om Stålberg kom hem igen! Varför dissar Pettersson? är det pengarna som spelar så stor roll för han?
Å hur blir det med Lasch, någon som vet?
Sen kan jag inte fatta att man släpper en urGöteborgare som Persson, med hjärtat på helt rätt ställe, när han va en gigant i slutspelet och istället i princip bara har kvar unga alldeles för lätta backar vilket kommer straffa sig när slutspelet börjar och vi kommer åka ut i semi iår...

Antar att han vill spela in så mycket cash som möjligt nu när han är på topp. Men han är för liten för KHL,, han kommer om ett par år..
Lasch kommer nog tyvärr lämna, men vore mumma om han stannar.
Tycker om Persson, synd han lämna, men samtidigt tycker jag att det är bättre att han lämnar om han inte vill gå ner i lön. Ganska dyr va han 200k?
Tycker det känns ganska okej inför nästa säsong, en back till ska in gärna en rajtare. Vi har Sigalet och Engsund som kan ta hand om det fysiska, den nya backen kan va skillnaden mellan silver och guld.
Kommer ta tid att spela ihop sig men man kan säkert "överraska" med final iår igen.

Tömmernäs - NY (Larsen?)
Sigalet - Larsson
Engsund - Nörstebö
Nyberg - Johannesen
Citera
2016-06-19, 23:07
Medlem
Ursäkta jag dubbelpostar men en helt annan grej.

Vad gör Frölunda igentligen med ekonomin?
Försöker man spara in på något?
Känns som fler tunga löner försvinner än nödvändigt, alltså, man fyndar sjukt mycket. Ska 2 backar in? 1 Center?

Siffrorna är tagna på ett ungefär..

Ut.

L Johansson 125 tkm
O Lauridsen 225 tkm
O Fantenberg 125 tkm (KHL avgift?)
C Persson 175 tkm
E Fälth 200 tkm
L Bengtsson 100 tkm (NHL avgift?)
T Nilsson 125 tkm (NHL avgift?)
A Axelsson? 75 tkm
Spencer Abbott? 175 tkm
Ryan Lasch? 225 tkm
Joey Crabb 150 tkm
A Johnsson 100 tkm
A Lehkonen? 100 tkm
P Widerström? 50 tkm

1.8 M

In

D Bakala 75 tkm
O Engsund 50 tkm
M Nörstebö 75 tkm
J Sigalet 225 tkm
J Johanssen 50 tkm
E Nyström 75 tkm
C Grundström 75 tkm
V Olofsson 100 tkm
C Wellman 225 tkm
S Hjalmarsson 250 tkm

1.2 M

Man har alltså lite drygt en halv miljon att spendera i månadslön på spelare, det är en grym back + En hyffsad center.
Sen ersättningarna för dom 3 backarna som försvinner kan man ju också lägga på månadslönerna om man känner för det.

Sen är jag säkert ute och cyklar på någon lön hit och dit men det ungerfärliga borde ju stämma.
Citera
2016-06-20, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Att en spelare har kontrakt betyder inte ett jävla skit i svensk hockey.

Aa jo det är sant att det tyvärr är så. Vill de till KHL, Schweiz eller Amerika så finns det inte så mycket att säga till om.
Citera
2016-06-20, 12:17
Medlem
Fast Tom Nilsson har väl redan varit en sväng i staterna? Ersättning går ju bara ut när första kontraktet skrivs
Citera
2016-06-20, 12:32
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Inte i egen zon. Väl virrigt bakåt när de spelade tillsammans.

Jag hoppas verkligen inte att Leffe kör dom tillsammans. Varför prata om en stark mittlinje ifall man inte balanserar backsidan? I min värld så kör Nygga med Erixon och Wikstrand med Holös för att få en offensiv tillsammans med en tvåvägsback samt en höger/vänster i varje backpar. Tredje paret får Grundel, Skogs och Tolle kämpa om där bästa matchform spelar.

Gällande Steen och Haugen så tror jag på att dom får bra hjälp med att kunna ta emot första skottet och sen hålla rent efter eventuella returer av ett bättre försvarsblock framför dom den här säsongen där alla finns med från början och förhoppningsvis blir besparade från skador i samma omfattning som förra säsongen. Haugens andra år med Masken hoppas jag kan ge resultat i form av placeringsspelet som jag tycker inte fanns där förra säsongen. Steen är en joker som blandat och gett rejält de senaste säsongerna, kan därför växa utan egentligen några krav på sig då dessa kommer ligga på Haugen.

Känner mig trygg med back och målvaktssidan.
Citera
2016-06-20, 13:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Tömmernäs - NY (Larsen?)
Sigalet - Larsson
Engsund - Nörstebö
Nyberg - Johannesen

Larsen till Frölunda? Killen har precis gjort 36 pinnar på 52 matcher i KHL som back. Varför skulle han gå till Frölunda nu?
Citera
2016-06-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Larsen till Frölunda? Killen har precis gjort 36 pinnar på 52 matcher i KHL som back. Varför skulle han gå till Frölunda nu?

Mer en drömvärvning, inget skrivet kontrakt än. Man får hoppas
Citera
2016-06-20, 14:10
Medlem
Giggsys avatar
Carl Klingberg till Frölunda känns väl troligt?
Citera
2016-06-20, 14:23
Medlem
JoshTees avatar
Martin Thelander lägger av. En idiot mindre i Bofors då.

Ska de bli trevliga nu när Björklund, Berglund och Thelander försvinner eller lär Wessner upp de nya spelarna tro?
Citera
2016-06-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Carl Klingberg till Frölunda känns väl troligt?

Känns ganska fullt på firwardssidan, men omöjligt är det inte.
Känns mer som Färjestad plockar han
Citera
2016-06-20, 15:45
Medlem
von_Ss avatar
Bäst målvaktspar har förstås Färjestad. Andra göre sig knappast besvär mot karlstadslaget som satsar stenhårt med två leksingar i kassen.
Citera
2016-06-20, 15:53
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Bäst målvaktspar har förstås Färjestad. Andra göre sig knappast besvär mot karlstadslaget som satsar stenhårt med två leksingar i kassen.

Jag är helt ok med att ta in spelare som lirat för Leksands juniorlag, hade helt klart varit jobbigare om vi tagit över seniorspelare som inte längre fick kontrakt hos er. (Räcker med Ryno..)
Senast redigerad av SweTech 2016-06-20 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in