2016-05-12, 14:17
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Går ett rykte om att Tobias Enström är på väg hem till Modo. Ingen aning om ryktena stämmer eller inte men det vore onekligen ett helt underbar värvning i så fall. Där snackar vi om en kille med stort Modohjärta.
Han tjänar 5,750 miljoner dollar per säsong i två år till. Varför skulle han offra dom pengarna?
Citera
2016-05-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Han tjänar 5,750 miljoner dollar per säsong i två år till. Varför skulle han offra dom pengarna?
För att hjälpa Modo upp i SHL kanske? Fan tror du?
Citera
2016-05-12, 14:29
Medlem
Svensson94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Den killen har spelat med Brock Montpetit som junior säsongen 06-07. Är väl Hedberg som ska scouta spelare åt Leksand over there? Kanske han som rekommenderat.

Är alltid lotto med oprövade jänkare. Fågel eller fisk.

Verkar intressant!

Hoppas han kan skjuta också, vi behöver ha en right back med bra skott i PP. Hoppas verkligen att Montpetit får förlängt kontrakt, var ju trots allt en av de bärande spelarna i Leksand. Har dock fått för mig att han har höga lönekrav?
Citera
2016-05-12, 14:31
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Låter troligt.
Citera
2016-05-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Låter troligt.
Nu är det bara ett rykte så jag fattar inte varför varför folk bölar så förbannat mycket. Konstaterar bara att det VORE en fantastisk värvning OM han återvände. Men som sagt ett rykte är bara ett rykte.
Citera
2016-05-12, 15:29
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Den där smileyn borde du göra åt dig själv istället. Vilken korkskalle som helst fattar att det inte kommer hända.
Citera
2016-05-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Den där smileyn borde du göra åt dig själv istället. Vilken korkskalle som helst fattar att det inte kommer hända.
Jag har inte sagt att jag seriöst tror på det själv men vem är du att säga att det är orealistiskt eller inte? Enström har ett väldigt stort Modohjärta.
Citera
2016-05-12, 15:59
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Jag har inte sagt att jag seriöst tror på det själv men vem är du att säga att det är orealistiskt eller inte? Enström har ett väldigt stort Modohjärta.

Hur stort modohjärta han än har så känns det föga sannolikt att han säger ajöss till 60 mkr (bara på innevarande kontrakt) för att åka hem och harva runt i allsvenskan.

Helt seriöst så tror jag att det är större chans (och bättre för samtliga inblandade parter) att han donerar hela sin lön under de kommande två säsongerna till Modo, men stannar kvar som spelare i NHL. Modo skulle ha större nytta av att sprida pengarna på fler spelare. Enström själv skulle ha större nytta i längden av att stanna kvar.
Citera
2016-05-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Hur stort modohjärta han än har så känns det föga sannolikt att han säger ajöss till 60 mkr (bara på innevarande kontrakt) för att åka hem och harva runt i allsvenskan.

Helt seriöst så tror jag att det är större chans (och bättre för samtliga inblandade parter) att han donerar hela sin lön under de kommande två säsongerna till Modo, men stannar kvar som spelare i NHL. Modo skulle ha större nytta av att sprida pengarna på fler spelare. Enström själv skulle ha större nytta i längden av att stanna kvar.
Nu hörde jag ett nytt rykte om att hans flickvän inte ska trivas så bra där nere så vi får väl se. Men ärligt talat känns det bara som ett väldigt löst rykte, såg det i en supportergrupp på Facebook utan källhänvisning så det kan vara rent skitsnack. Att han däremot skulle återvända i framtiden känns fullt möjligt.
Citera
2016-05-12, 16:10
Medlem
Citat:
Nu hörde jag ett nytt rykte om att hans flickvän inte ska trivas så bra där nere så vi får väl se. Men ärligt talat känns det bara som ett väldigt löst rykte, såg det i en supportergrupp på Facebook utan källhänvisning så det kan vara rent skitsnack. Att han däremot skulle återvända i framtiden känns fullt möjligt.
Haha, du vet vem hans flickvän är va? Tror nog att hon, om någon, förstår det hela.
Citera
2016-05-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morove
Haha, du vet vem hans flickvän är va? Tror nog att hon, om någon, förstår det hela.
Hurså? Nej jag känner inte henne men jag hör ju vad jag hör. Jag säger inte att jag verkligen tror att han verkligen kommer lämna NHL för Modo, utan konstaterar bara att värvningen i sig vore häftig. Sluta för fan påstå saker jag inte sagt.
Citera
2016-05-12, 16:23
Medlem
Giggsys avatar
Har han hört ett rykte så är det väl bra att han delar med sig av det här, oavsett hur troligt det är att det ligger någon sanning i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in