2016-05-06, 11:58
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Oh! En läskunnig hockeyspelare. Inte ofta man stöter på dom.

Erik Andersson och Erik Forsell har dock examen i teknisk fysik från Umeå universitet sedan tiden dom spelade i björkröven.

Äh vi har Fällström som gått på Harvard och vår sportchef gick på handels under karriären. Två riktiga prestigeuniversitet. Men det vanliga är väl att hockeyspelare är närmare Mats Rossell Olsen än Harvard i hjärnkapacitet.
Citera
2016-05-06, 12:00
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
På tal om Erik Forssell, blir han kvar i Skellefteå?

Malmö hugger på honom om du inte redan sett.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...edhawks-radar/
Citera
2016-05-06, 12:13
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Malmö hugger på honom om du inte redan sett.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...edhawks-radar/
Det visste jag redan, men säkerligen är många lag intresserade av honom.

Förövrigt så är det rätt enkelt att få in två citat i ett inlägg, sitter längst ner till höger, till vänster om den vanliga citatknappen.
Senast redigerad av m4tt145 2016-05-06 kl. 12:16.
Citera
2016-05-06, 12:15
Medlem
Blurgarens avatar
Jag har förresten undrat vad som händer med Martin Lundberg.

http://www.expressen.se/sport/hockey...-nhl-kontrakt/

Citat:
Det känns väl bra att åka på VM. Jag ska försöka göra ett så bra VM som möjligt och stärka mina aktier till ett bra kontrakt nästa år, säger Lundberg.
Martin Lundberg har meddelat Skellefteå att han inte vill prata om ett nytt kontrakt förrän efter SM-slutspelet.
– Och nu har det blivit så att jag fick åka på VM. Vi skjuter upp det ett tag till.
Tidigare har han förlängt sina kontrakt med Skellefteå vid betydligt tidigare tillfällen på säsongen. Den 25-årige forwarden har spelat över 400 SHL-matcher med samma klubb, men är nu redo att flytta på sig.
– Jag måste få några konkreta bud att ta ställning till. Alla dörrar är öppna inför nästa säsong.
Och hur var det med det där NHL-intresset?
– Jag vet att det har varit folk och kollat på mig. Så mycket mer vet jag inte.
Enligt reglerna kan han inte skriva kontrakt med någon NHL-klubb förrän efter VM.
– Så har jag också förstått det.
Om han får ett NHL-kontrakt så ska han ju ta det, men risken är ju att han får ett tvåvägs-kontrakt och fastnar i AHL.

Tror ni att han är bra nog för NHL?
Citera
2016-05-06, 14:26
Medlem
Svensson94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Jag har förresten undrat vad som händer med Martin Lundberg.

http://www.expressen.se/sport/hockey...-nhl-kontrakt/

Om han får ett NHL-kontrakt så ska han ju ta det, men risken är ju att han får ett tvåvägs-kontrakt och fastnar i AHL.

Tror ni att han är bra nog för NHL?

Tror det blir mest spel i AHL. Säkert nåt inhopp i NHL men svårt att hålla samma höga nivå under flera matcher.
Citera
2016-05-06, 15:14
Medlem
Strobeliciouss avatar
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22769034.ab

Thoresen till Zürich alltså.
Citera
2016-05-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är närmare till Hamar från Karlstad. Men skada är skada.

Tror Wessner hellre hjälper Staen upp i ettan än går till Modo...

Ja då blev det inget Hamar-Karlstad. Man kan trösta sig med att det var troligen mer anledning av pengarna än valet av Leffe
Citera
2016-05-06, 15:43
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22769034.ab

Thoresen till Zürich alltså.

Thoresen lämnar DIF för att han vill va med familjen som flyttar till Norge, men sen får han ett erbjudande om feta stålars och väljer hockeyn före familjen ändå.

Borde inte Thoresen redan ha tillräckligt många millar i kassakistan för att kunna välja familjen först?
Citera
2016-05-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Thoresen lämnar DIF för att han vill va med familjen som flyttar till Norge, men sen får han ett erbjudande om feta stålars och väljer hockeyn före familjen ändå.

Borde inte Thoresen redan ha tillräckligt många millar i kassakistan för att kunna välja familjen först?

Han har hela tiden sagt att han vill ta ett år till "utomlands". Jag trodde på KHL igen men hade fel.
Citera
2016-05-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Jag uppfattade det också som att han ville hem och vara med familjen. Men jag kan ha missuppfattat det.
Men annars är det inget anmärkningsvärt. Hockeyspelare spelar endast för vad som kommer in på kontot i dag. Absolut inget annat.
Citera
2016-05-06, 16:07
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag uppfattade det också som att han ville hem och vara med familjen. Men jag kan ha missuppfattat det.
Men annars är det inget anmärkningsvärt. Hockeyspelare spelar endast för vad som kommer in på kontot i dag. Absolut inget annat.

Han ville väl avvakta till vinter tills han bestämde nåt. Stanna i Norge med familjen.
Men nu fick han väl ett offer he can't refuse i ett land som är väldigt bekvämt med låga skatter samtidigt som han kan fortsätta spela på en hög nivå.
Surt för oss i DIF men efter tagit en säsong hos oss är han knappast skyldig oss nåt.
Citera
2016-05-06, 16:08
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
På tal om Erik Forssell, blir han kvar i Skellefteå?
Inget klart verkar det som. Tycker i varje fall att han borde hålla något år till. Rutin skall inte föraktas som stabiliserande faktor i en trupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in