2016-06-05, 12:39
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Ingen Derek Ryan alltså. Men känns som en bra värvning. Vesterholm blir då första center antar jag?
Ja. Han lär bli förstacenter. Sedan vettefan hur det blir med Granis som andracenter. Jag skulle nog sett lite mer kreativitet där.
Citera
2016-06-05, 13:44
Medlem
Displaceds avatar
Jaha, ja. Jag hade hoppats på någon som producerat i AHL men killen har bra vana av europeisk hockey vilket kan vara bra. Nu får det gärna bli september, ska bli kul att se vad det här laget går för.
Citera
2016-06-05, 14:33
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Kevin Clark ryktades ju väldigt starkt till Luleå förra säsongen, av det jag kollade upp då så fick man rätt så starka floppvibbar.
Vad fick dig att känna så?
Citera
2016-06-05, 15:05
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Jaha, ja. Jag hade hoppats på någon som producerat i AHL men killen har bra vana av europeisk hockey vilket kan vara bra. Nu får det gärna bli september, ska bli kul att se vad det här laget går för.
Ja, ni har en riktigt spännande offensiv.

Johnson-Vesterholm-Clark
Zaborsky-Granström-Lindblom
Vesterholm-Blomqvist-Paille
Mannberg-Enterfeldt-Alcén
Jensen
Thorell
Öhlund

Ställer ni upp något liknande så ser det riktigt vasst ut imo. Centersidan är kanske inte den bästa i serien, däremot kanske den stabilaste. Tycker dock att värvningen av Jensen känns lite lustig, svårt att se honom ta en plats.
Citera
2016-06-05, 15:14
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Ja, ni har en riktigt spännande offensiv.

Johnson-Vesterholm-Clark
Zaborsky-Granström-Lindblom
Vesterholm-Blomqvist-Paille
Mannberg-Enterfeldt-Alcén
Jensen
Thorell
Öhlund

Ställer ni upp något liknande så ser det riktigt vasst ut imo. Centersidan är kanske inte den bästa i serien, däremot kanske den stabilaste. Tycker dock att värvningen av Jensen känns lite lustig, svårt att se honom ta en plats.

Clark och Johnson lär inte spela ihop då båda är högerforwards.
Är väl snarare värvningen av Paille som känns konstig. Årets Adam Burish?
Citera
2016-06-05, 15:14
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad fick dig att känna så?
För att han inte gick till almighty Luleå...

Nä men alla värvningar känns som en fråga om scouting egentligen. Många av Modos värvningar förra året såg spännande ut på pappret, men levererade inte särskilt bra alls. Om det handlar om dålig scouting, tränare, spelidé osv är svårt att säga. Brynäs har gjort det bra med nordamerikanska spelare på senare år så man kan bara hoppas att Clark inte blir ett undantag.
Citera
2016-06-05, 15:18
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Jag tror de kommer spela ihop, Lindblom är ingen som kan hjälpa Clark att få den yta som mindre spelare behöver. Och definitivt inte Zaborsky. Johnson är kanske seriens bästa spelare på att ge sina medarbetare mer utrymme.

Ja Paille var kanske också en konstig värvning, men han har iaf en roll i laget. Jensen har ingen plats då han är sämre än alla andra centrar som redan fanns. Plus att Blomqvist kan lira center.
Senast redigerad av vapor21 2016-06-05 kl. 15:20.
Citera
2016-06-05, 15:18
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ang. Paille så tycker jag det här var ett bra inlägg om honom:

https://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1753979

Han lär inte vara en producerande spelare, vilket är helt ok. Det ska han inte vara heller.
Citera
2016-06-05, 15:20
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Du är ju så jävla dum i huvudet så du tror att +/- talar om hur bra en back är. Varför tror du att Bertov spelade över halva matchen i sjunde avgörande om han nu, enligt din talande statistik, var lagets klart sämsta back?

Självklart fattar jag att +/- inte ska tas på alltför blodigt allvar, men det säger ändå någonting om en spelare, och i brist på andra siffror har det ett visst intresse. Men kanske inget att stirra sig blind på.

Sen så tar jag dina sågningar av vilka som efter klivet upp kommer att klara sig bra, med en stor nypa salt. Bl a efter att ha läst detta inlägg som du skrev i silly-tråden förra året. Du har ju noll koll och sitter bara och gissar.

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Åslin, Cehlin, Guter, Kähkönen kanske hade varit bra i Allsvenskan men man kan ju undra varför SHL-lag vill ha dessa losers.

Både Cehlin och Guter gjorde rätt bra säsonger, speciellt Cehlin som jag gärna hade sett i Luleå.
Citera
2016-06-05, 15:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
För att han inte gick till almighty Luleå...

Nä men alla värvningar känns som en fråga om scouting egentligen. Många av Modos värvningar förra året såg spännande ut på pappret, men levererade inte särskilt bra alls. Om det handlar om dålig scouting, tränare, spelidé osv är svårt att säga. Brynäs har gjort det bra med nordamerikanska spelare på senare år så man kan bara hoppas att Clark inte blir ett undantag.

Som sagt ryktades han ju till Luleå förra året, men jag antar att Osten inte var tillräckligt sugen. Och han hade dessutom scoutat på plats. Något Luleå annars är rätt kassa på. Sen är ju DEL en rätt sunkig liga, men jag tycker det ser ut som en bra värvning oavsett.
Citera
2016-06-05, 15:26
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Som sagt ryktades han ju till Luleå förra året, men jag antar att Osten inte var tillräckligt sugen. Och han hade dessutom scoutat på plats. Något Luleå annars är rätt kassa på. Sen är ju DEL en rätt sunkig liga, men jag tycker det ser ut som en bra värvning oavsett.

Men han producera i Schweiz också. Siffrorna i Tyskland ska man inte ta på så stort allvar då tex Andreas Holmqvist låg på över 1ppg en säsong där.
Citera
2016-06-05, 15:29
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Men han producera i Schweiz också. Siffrorna i Tyskland ska man inte ta på så stort allvar då tex Andreas Holmqvist låg på över 1ppg en säsong där.

Den stora frågan är ju vad han hade för +/- i Schweiz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in