2016-05-18, 16:51
Medlem
Malmös klassvärvningar i all ära men det luktar Modo om det som det sagts här. När ska klubbarna fatta att det inte lönar sig att värva en massa klasspelare för att nå framgång? Ta Welch exempel. Han skulle gå bibelskola vid sidan av hockeyn och väl på isen var han mer intresserad av att sitta i utvisningsbåset än att producera poäng. Vill givetvis inte döma honom innan säsongen har börjat men enligt mig är Welch OERHÖRT överskattad.
Citera
2016-05-18, 17:45
Medlem
Så där ja, Näkyvä klar!

Nu ska man bara presentera nytt kontrakt på Gallo, plus en yngling till som ska in som sista forward och sedan är vi helt klara. Dock ett visst frågetecken rörande Bäckman, han avvaktar nog sitt beslut ett tag till. Skulle det dock inte ordna upp sig för honom så kan jag inte tänka mig annat än att man 'ordnar' en plats åt honom.

I det stora hela jätte nöjd, dock ett stort frågetecken rörande målvaktssidan. Hoppas dom kan tysta kritikerna och bli ett stort utropstecken kommande säsong, potential finns ju onekligen.
Skönt att ha truppen klar så pass tidigt, har verkligen inte tillhört vanligheterna senaste säsongerna.
Senast redigerad av tech_85 2016-05-18 kl. 17:48.
Citera
2016-05-18, 18:16
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Sant. Men kul att pengarna inte var allt. Och snackar vi inte bara KHL rubel utan även SEK.

Mycket flygande till och från Bottenlänen...
Citera
2016-05-18, 18:47
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Malmös klassvärvningar i all ära men det luktar Modo om det som det sagts här. När ska klubbarna fatta att det inte lönar sig att värva en massa klasspelare för att nå framgång? Ta Welch exempel. Han skulle gå bibelskola vid sidan av hockeyn och väl på isen var han mer intresserad av att sitta i utvisningsbåset än att producera poäng. Vill givetvis inte döma honom innan säsongen har börjat men enligt mig är Welch OERHÖRT överskattad.
Du kan inte påstå att klassvärvningar per automatik leder till fjasko. Men Malmös värvningar av Welch och Filppula känns oerhört trötta. Jag tycker det säger en hel del om hur media resonerar när dom anser Malmö som en av de stora vinnarna hittills under sillyn.
Citera
2016-05-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Så där ja, Näkyvä klar!

Nu ska man bara presentera nytt kontrakt på Gallo, plus en yngling till som ska in som sista forward och sedan är vi helt klara. Dock ett visst frågetecken rörande Bäckman, han avvaktar nog sitt beslut ett tag till. Skulle det dock inte ordna upp sig för honom så kan jag inte tänka mig annat än att man 'ordnar' en plats åt honom.

I det stora hela jätte nöjd, dock ett stort frågetecken rörande målvaktssidan. Hoppas dom kan tysta kritikerna och bli ett stort utropstecken kommande säsong, potential finns ju onekligen.
Skönt att ha truppen klar så pass tidigt, har verkligen inte tillhört vanligheterna senaste säsongerna.
Kommer bli en spännande LHC säsong.
Jag säger även som du, målvakterna. Att man inte satsade lite pengar på en vass målvakt är för mig ofattbart. Man vet ju redan vad Högberg går för och det är ju inte superimponerande.
Citera
2016-05-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Du kan inte påstå att klassvärvningar per automatik leder till fjasko. Men Malmös värvningar av Welch och Filppula känns oerhört trötta. Jag tycker det säger en hel del om hur media resonerar när dom anser Malmö som en av de stora vinnarna hittills under sillyn.
Nej självklart kan man inte dra den slutsatsen av några på pappret intressanta värvningar. Men det är inte hugget i sten heller. Det är verkligen ingen garanti att man når framgång bara för man värvar massa kvalitetsspelare. Jag tycker man har sett ganska tydligt i SHL att det inte lönar sig att värva ett helt lag av stjärnor. Kolla på Frölunda och Skellefteå exempelvis. Det är typ dom enda klubbarna som satsar främst på egna spelare och Frölunda satsar på unga spelare och se hur det gick.
Jag tror inte på Malmös så kallade satsning.
Citera
2016-05-19, 09:40
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Rakhshani känns väl som en säker värvning om han är hel. Annars är jag beredd att hålla med. Komarek ligger inte ens på 1/ppg i österrike, Welch och Filppula känns som två trötta värvningar och Forsell blir knappast yngre.

Malmö satsar gammalt som vanligt!
Glöm inte att dom faktisk vann ett par guld med gammal besättning.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Mycket flygande till och från Bottenlänen...

Få se om klantarna som gör spelschemat kan se till att det blir riktiga roadtrips nästa säsong så man inte behöver flyga fram och tillbaka flera gånger då det är långa avstånd. Lag som åker norrut får möta Ske/Luleå exempelvis tis och tors. Eller att man får möta alla tre bottenlagen längst i söder tis/tors/lör så skulle klubbarnas ekonomi förbättras.

Men troligen inte.
Citera
2016-05-19, 10:25
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Glöm inte att dom faktisk vann ett par guld med gammal besättning.

Få se om klantarna som gör spelschemat kan se till att det blir riktiga roadtrips nästa säsong så man inte behöver flyga fram och tillbaka flera gånger då det är långa avstånd. Lag som åker norrut får möta Ske/Luleå exempelvis tis och tors. Eller att man får möta alla tre bottenlagen längst i söder tis/tors/lör så skulle klubbarnas ekonomi förbättras.

Men troligen inte.
"Klantarna som gör spelschemat" är ju klubbarna själva.
Citera
2016-05-19, 10:25
Medlem
Blurgarens avatar
Emil Djuse till Skellefteå.

http://www.skellefteaaik.se/artikel/dqblaiodx-5n5bi1/
Citera
2016-05-19, 10:26
Medlem
LHC släpper information berörande herrlaget vid 14.00. Vad kan det tänkas handla om?
Citera
2016-05-19, 10:28
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
LHC släpper information berörande herrlaget vid 14.00. Vad kan det tänkas handla om?
Det läggs ner?
Citera
2016-05-19, 11:02
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Pajen tar äntligen sitt förnuft till fånga och avslutar karriären i Leksand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in