2016-05-05, 19:57
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Tänk födelsedagskalas hemma hos lille €rik, mamma och pappa kommer in i ottan och överraskar på sängen, pappa utklädd till trollkarl med cylinderhatt:
Diddelidi diddeldildo vad ska det bli, vad ska man tro. Huokkus puokkus pillianus, svart som natten, stor som katten se vad far drar fram ur hatten. En leksandssak att leka med och smaka, så kan mor få alla galgarna tillbaka.

Vet inte varför jag fick sådana bilder i huvudet.

Å så lite topic i alla fall, har AIK plats för Victor Ekarv i truppen? (det gäller att inte blanda ihop t och p i ordet truppen för då blir det OT igen) Han har ju potential men kanske inte är så populär efter att ha lämnat för Luleå mitt under säsongen, en övergång som i mina ögon var fullständigt idiotisk och bara försenade karriären. Den sortens värvningar när SHL-lag värvar från Allsvenskan och sedan bara placerar ut spelaren i ett annat allsvenskt lag är så jävla onödiga och bidrar till att förstöra serien.

EDIT: Jag insåg just att det är Kristi himmelfärdsdagen idag, och då är det ju hög tid att låta min egen Johan Skinnars-avatar stiga åter till himlen och istället låta den olympiske guden själv ta plats. Mina damer och herrar: Mannen med mustaschen, mannen med den gula hatten, den olympiske fanbäraren och guden Maaats Waltiiiiiiin!!

Haha, din jävel du är fan knäpp. Härligt att ha dig tillbaka i HA tråden och att få åka till tälje igen.

Ekarv kommer nog gå till Almtuna. I efterhand har det kommit fram att AIK ville sälja Ekarv då man inte hade pengar, så svårt att vara arg på han. Synd bara att han inte förstod att det var dåligt för han karriär, men det visar att han har en dålig agent. Nästan alla spelare behöver trygghet, tro på sig från tränare och speltid för att utvecklas på bästa sätt.... Inte att spela i det laget som betalar bäst, som vissa agenter verkar tro.
Citera
2016-05-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Och nu snackas det om en norsk till,till FBK. Det är skada/or som tydligen är det som det hänger på.

Då är Wessner också välkommen?

Vilken position är det på den "norske" spelaren?
Citera
2016-05-06, 08:59
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Fan att Mathias kjæreste skall studera i Uppsala... Men det är bara att gratulera Almtuna till en fin värvning av norske landslagsmannen Trettenes. Ettårsavtal...

http://www.almtuna.com/artikel/0vajainrv-1bc61/

Oh! En läskunnig hockeyspelare. Inte ofta man stöter på dom.

Erik Andersson och Erik Forsell har dock examen i teknisk fysik från Umeå universitet sedan tiden dom spelade i björkröven.
Citera
2016-05-06, 09:15
Medlem
m4tt145s avatar
Micke J till KHL, undra hur det går
Citera
2016-05-06, 09:47
Medlem
Displaceds avatar
Jag fattar inte hur Rögle kan värva en spelare som Bryan Lerg. Han borde ju varit aktuell för många andra, men väljer Rögle. Oklart.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9428
Citera
2016-05-06, 09:59
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Jag fattar inte hur Rögle kan värva en spelare som Bryan Lerg. Han borde ju varit aktuell för många andra, men väljer Rögle. Oklart.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9428

Med tanke på vilka spelare som vänder hem så tror jag inte allt för många "bra" lag är sugen på honom.

Hade du velat sett honom i BIF?
Citera
2016-05-06, 10:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Oh! En läskunnig hockeyspelare. Inte ofta man stöter på dom.

Erik Andersson och Erik Forsell har dock examen i teknisk fysik från Umeå universitet sedan tiden dom spelade i björkröven.
På tal om Erik Forssell, blir han kvar i Skellefteå?
Citera
2016-05-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Micke J till KHL, undra hur det går

Finns en massa soplag i KHL. Så det kommer säkert gå bra där. Hoppas iaf att vi aldrig mer kommer se ungen i Färjestadströja igen.

Färjestad störtar i 90gr nu. Hockey allsvenskan snart och derbyn mot BIK
Citera
2016-05-06, 10:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Haha, din jävel du är fan knäpp. Härligt att ha dig tillbaka i HA tråden och att få åka till tälje igen.

Ekarv kommer nog gå till Almtuna. I efterhand har det kommit fram att AIK ville sälja Ekarv då man inte hade pengar, så svårt att vara arg på han. Synd bara att han inte förstod att det var dåligt för han karriär, men det visar att han har en dålig agent. Nästan alla spelare behöver trygghet, tro på sig från tränare och speltid för att utvecklas på bästa sätt.... Inte att spela i det laget som betalar bäst, som vissa agenter verkar tro.

Det man ska komma ihåg gällande värvningen av Ekarv till Luleå är att den gjordes strax innan Porser gick in som sponsor, och därmed öppnade upp för andra värvningar, som i sin tur konkurrerade ut Ekarv. Så det kan man knappast beskylla agenten eller Ekarv för att ha tagit dåliga beslut. Mer ett exempel av otur, då han garanterat hade haft en helt annan roll i Luleå om inte detta hade hänt.
Citera
2016-05-06, 11:10
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
På tal om Erik Forssell, blir han kvar i Skellefteå?
Vad jag hört så har han inte erbjudits nytt kontrakt. Pontus Petterström har dock erbjudits nytt kontrakt. http://norran.se/hockeybloggen/avslo...ankning-582210. Samt att Skellefteå värvat Henrik Hetta. Så jag tror inte det finns någon plats för Forsell. Jag tycker att Hetta hade kunnat ersätta Petterström och Forsell får förlängt 1 år pga hans prestation i slutspelet.

Förövrigt verkar Växjö ha signat Everberg. Synd, han hade jag velat ha i Skellefteå då han verkar vara en Johan Sundström-typ som saknas i truppen.
http://www.hd.se/sport/2016/05/05/av...amnar-i-vaxjo/
Senast redigerad av Blurgaren 2016-05-06 kl. 11:12.
Citera
2016-05-06, 11:22
Medlem
Ferross avatar
Trist med Everberg, han var väl muntligt överens med Luleå när Colorado dök upp i sista stund senast. Hade gärna sett att han var lika intresserad av Luleå nu som han var då. Kommer nog att bli ruskigt bra i Växjö nästa säsong, om det blir så som ryktet säger.
Citera
2016-05-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Trist med Everberg, han var väl muntligt överens med Luleå när Colorado dök upp i sista stund senast. Hade gärna sett att han var lika intresserad av Luleå nu som han var då. Kommer nog att bli ruskigt bra i Växjö nästa säsong, om det blir så som ryktet säger.

I Växjö har han chansen på sm guld. Så valet kanske var väldigt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in