2016-04-29, 10:37
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
Skuggan blir alltså ny huvudtränare för Lule.. Kan tänka mig att det är många Lulefans som är extremt missnöjda med detta? Fanns det verkligen ingen bättre att locka till sig?

För det första så är det ju inte någon jätteskräll att han får uppdraget. För det andra är han väl värd chansen efter sina 2 år som assisterande. Spännande att se vad han kan lyckas uträtta med huvudansvaret. Sen kommer även Petter Nilsson in från Bodens HF. Det innebär att hela tränarstaben består av legendariska Luleå Hockey-spelare. Jag gillar idén, sen återstår det att se hur man tar sig an uppgiften men känns helt ok med mig.
Citera
2016-04-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Känns positivt med Robban Ohlsson 3 år framöver. Någon mer insatt som kan berätta mer om honom? Har ju förstått att han är väldigt duktig på att arbeta och utveckla unga spelare i det "moderna hockeytänket".

Ja, håller verkligen med!
Läste någonstans (tror det var dif forumet) att han har legat bakom extremt mycket mer i Frölundas spel och j20-landslaget när dem va där än vad man tror, han gillar inte att vara i rampljuset och har därför inte fått den uppmärksamhet och beröm som han förtjänar!
Citera
2016-04-29, 11:23
Medlem
tcfmogs avatar
Emil Pettersson klar för Skellefteå.

Går mer och mer utför, nu tre Pettersson men ingen Marklund eller Lundmark.
Citera
2016-04-29, 11:37
Bannlyst
Många lag som gör klart med nya tränare nu. Ryktas lite om att Färjestad ska presentera en ny tränare på en PK kl 15. Inget har läckt ut ännu så det lär röra sig om ett oväntat namn isf.
Citera
2016-04-29, 11:49
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Känns positivt med Robban Ohlsson 3 år framöver. Någon mer insatt som kan berätta mer om honom? Har ju förstått att han är väldigt duktig på att arbeta och utveckla unga spelare i det "moderna hockeytänket".
Robban är en taktiker. Majoriteten av Frölundas offensiva drag var det Robban som stod. T.ex. tekningsvarianter, powerplay, uppspel, etc. Sen är han lugn i båset och utanför, och verkar vara riktigt ödmjuk.

Där blev det klart med Sigalet, tre säsong i Frölunda. http://www.frolundaindians.com/artikel/81010/
Citera
2016-04-29, 11:53
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Många lag som gör klart med nya tränare nu. Ryktas lite om att Färjestad ska presentera en ny tränare på en PK kl 15. Inget har läckt ut ännu så det lär röra sig om ett oväntat namn isf.

Leif Carlsson blir det nog ska du se...
Citera
2016-04-29, 11:59
Medlem
LT10s avatar
Tack för svar. Känns ju jävligt spännande att se vad han kan göra. Tycker det är kul att vi får in en tränare som är lite utanför rampljuset men som ändå gjort många bra saker och stått för mycket i laget som vann SM-guld Förhoppningsvis tar både vi och han ytterligare kliv.

DIF sen barnsben, det gillar vi!
Senast redigerad av LT10 2016-04-29 kl. 12:01.
Citera
2016-04-29, 12:01
Medlem
Giggsys avatar
Hade inte tackat nej till Dennis Everberg. Skulle nog kunna passa bra med Olimb/Olimb eller Little/Roe.
Citera
2016-04-29, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Leif Carlsson blir det nog ska du se...

Haha gäller att hålla ner förväntningarna. En sak är i alla fall säker. Blir det Leffe så förnyar inte jag något säsongskort. Säkerligen är jag långtifrån ensam.
Citera
2016-04-29, 13:49
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Haha gäller att hålla ner förväntningarna. En sak är i alla fall säker. Blir det Leffe så förnyar inte jag något säsongskort. Säkerligen är jag långtifrån ensam.

Leffe och Sjur allt. Måste fått många nej i Karlstad.
Citera
2016-04-29, 13:49
Medlem
B-Dawks avatar
Leffe som huvudtränare kommande säsong med Sjur som assisterande. Fy fan alltså. Skjut mig.
Citera
2016-04-29, 13:58
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Leffe som huvudtränare kommande säsong med Sjur som assisterande. Fy fan alltså. Skjut mig.

Jäklar, är det en sån otrolig brist på vettiga tränare eller tror Färjestad detta är en bra lösning på riktigt?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in