2016-04-11, 19:22
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja det händer grejer i klubben. Kul att se. Rundqvist känns spännande också.

Han är inte spännande för fem öre och är en medioker spelare även på Allsvensk nivå.
Citera
2016-04-11, 19:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Han är inte spännande för fem öre och är en medioker spelare även på Allsvensk nivå.

Mer logiskt om han gått till Øvik och Johan Nilsson till Modo.
Citera
2016-04-11, 19:42
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Konstigt, men Amnér var vår sämsta back när det väl gällde. Inte bara mot Modo. Men borde inte hans kontrakt gälla?
Vi räknas fortfarande som ett allsvenskt lag fram tills nåt datum. Därav kan SHL lag utnyttja deras rätt att plocka spelare trots kontrakt. Tror jag.
Citera
2016-04-11, 20:08
Medlem
Svensson94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vi räknas fortfarande som ett allsvenskt lag fram tills nåt datum. Därav kan SHL lag utnyttja deras rätt att plocka spelare trots kontrakt. Tror jag.

Vad är det för regel? Aldrig hört talas om, kontrakten gäller väl alla lag och ligor? Men att köpa loss spelare är ju möjligt för alla lag så borde väl varit det som har hänt?

Synd iaf att vi förlorar en duglig PP-back med ett hårt skott, kändes ett tag som den nye Hultström när han kom från Hästen. Men vi behöver iaf byta ut backar som inte håller SHL klass. Lassen som du nämnde var nog en av våra sämsta spelare, till och med Tom Hedberg var bättre än honom. Tror dock på Daniel Bertov i SHL. Det kan bli mkt intressant, från div1 till SHL på en säsong.
Citera
2016-04-11, 20:09
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Måste vara något sådant, inte minst eftersom agenten varit/är ute och kränger.

Han är ju ingen ungdom så det är väl klart att VA ser detta som en møjlighet att omførhandla sitt kontrakt - oavsett om det blir hos stars eller i real.

Lite bakgrund:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...eyallsvenskan/

Betyder att Modo kan värva billigt från Stars.
Senast redigerad av Gromgutten 2016-04-11 kl. 20:13.
Citera
2016-04-11, 20:37
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
Synd iaf att vi förlorar en duglig PP-back med ett hårt skott, kändes ett tag som den nye Hultström när han kom från Hästen. Men vi behöver iaf byta ut backar som inte håller SHL klass. Lassen som du nämnde var nog en av våra sämsta spelare, till och med Tom Hedberg var bättre än honom. Tror dock på Daniel Bertov i SHL. Det kan bli mkt intressant, från div1 till SHL på en säsong.

Lassen gjorde ju också sin första säsong på någorlunda nivå då han kom från Danmark och bara är 20 år. Tror han kan göra det bra i Allsvenskan nästa säsong men knappast redo för SHL.

Bertov kommer garanterat bli underhållande om inte annat. Bra åt båda hållen och alldeles lagom sjuk i huvet.
Citera
2016-04-11, 21:52
Medlem
Mads Larsen klar för Pantern, kommer senast från Frederikshavn!

http://www.panternhockey.se/artikel/svl5aimvn-3d8md/
Citera
2016-04-11, 22:21
Medlem
Svensson94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Måste vara något sådant, inte minst eftersom agenten varit/är ute och kränger.

Han är ju ingen ungdom så det är väl klart att VA ser detta som en møjlighet att omførhandla sitt kontrakt - oavsett om det blir hos stars eller i real.

Lite bakgrund:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...eyallsvenskan/

Betyder att Modo kan värva billigt från Stars.

Tack för länken. Låter ju onekligen märkligt då det inte blir något marknadsvärde på spelarna om jag förstod det rätt?
Citera
2016-04-12, 10:50
Medlem
simonahs avatar
JeppeO bryter sitt kontrakt med KHK för att komma närmare släkt nästa säsong då de ska ha påökning i familjen. Vore grymt om han kommer hem till Ö-vik men jag har svårt att tro det.
Citera
2016-04-12, 11:27
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
JeppeO bryter sitt kontrakt med KHK för att komma närmare släkt nästa säsong då de ska ha påökning i familjen. Vore grymt om han kommer hem till Ö-vik men jag har svårt att tro det.

Tungt för Karlskrona. Men får han flytta till en annan shl-klubb när han hade kontrakt med Karlskrona? Isf borde det kostat en hel del att bryta kontraktet.
Citera
2016-04-12, 11:32
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Magkänslan säger Skellefteå, tyvärr..
Citera
2016-04-12, 11:50
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Magkänslan säger Skellefteå, tyvärr..

Magsjuka är inte att leka med.

Jag är superduperöveroptimist och säger Modo. Jeppe kommer hem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in