2016-05-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, jag undrar vad som hände med " butiksägaren " spelad av Görel Crona.
Var hon bara med för spänningens skull ?

Hon var nog bara med för att skapa ett sidospår. Förstår inte att hon som helt oskyldig? bl.a. skickar en torped efter Olivia när hon börjar snoka i fallet. Helt orealistiskt.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2016-05-16 kl. 19:07.
Citera
2016-05-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, jag undrar vad som hände med " butiksägaren " spelad av Görel Crona.
Var hon bara med för spänningens skull ?

Ingen aning vad hon hade för funktion egentligen.

Men gött att se Görel Crona som upphottad milf.

Här för 30 år sedan i Varuhuset: http://www.svt.se/oppet-arkiv-pub/ca...aruhuset12-jpg
Citera
2016-05-16, 19:14
Medlem
Bizmarcks avatar
Spretig avslutning med alltför många lösa trådar. Manuset = hafsverk
Citera
2016-05-16, 21:39
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Hon var nog bara med för att skapa ett sidospår. Förstår inte att hon som helt oskyldig? bl.a. skickar en torped efter Olivia när hon börjar snoka i fallet. Helt orealistiskt.

Bokspoiler (Springfloden är baserad baserad på en bok med samma namn, två böcker till har kommit ut i samma serie):
Citera
2016-05-17, 02:14
Medlem
sim-man92s avatar
Riktigt bra sista avsnitt, bästa i serien helt klart. Sen kan man (inte jag) väl störa sig på lösa trådar här och där, men va fan lite får man fylla i själv också. Hatar när allt blir för övertydligt.
Citera
2016-05-17, 03:27
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Julia Ragnarsson dock. Vilken stjärna vilka ögon!
http://img.dn.se/remote/d1.dn-static...leHeaderTablet

Visst är hon vacker men det känns ändå som lite struma-varning på ögonen, något åt Marty Feldman-hållet: http://ia.media-imdb.com/images/M/MV...0,1200_AL_.jpg Lite överdrivet ska tilläggas...

Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Spretig avslutning med alltför många lösa trådar. Manuset = hafsverk

Instämmer i ovanstående. Avskyr när de inte "knyter ihop säcken" i såna här serier utan det blir en oändlig rad frågetecken kvar när eftertexterna börjar rulla...
Citera
2016-05-17, 12:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Wow. Vilket jävla avslut. Kan inte tänka mig att någon (ja, om man inte läst böckerna innan dvs) hade väntat sig det här, åtminstone blev jag rejält överraskad. Jag tror och hoppas på en andra säsong.
Du skojar? Avslutet var förutsägbart och tråkigt. Några avsnitt var helt okej, men slutet var bara dåligt.

6.5/10 och det är ändå rätt högt för en svt-serie.
Citera
2016-05-17, 13:55
Medlem
Skogswalds avatar
Story rent allmänt och flera detaljer i vad som ska porträttera naturliga mänskliga reaktioner kändes sisådär rakt igenom, men jag har som ändå velat se nästa avsnitt, hela tiden. Såg upplösningen nu i förmiddags. Måste då säga att den bjöd på en twist jag inte var riktigt beredd på! :-)
Citera
2016-05-17, 14:09
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Du skojar? Avslutet var förutsägbart och tråkigt. Några avsnitt var helt okej, men slutet var bara dåligt.

6.5/10 och det är ändå rätt högt för en svt-serie.
Om avslutet var bra eller inte har jag inte skrivit något om, men skulle definitivt inte kalla det förutsägbart. Så du hade alltså förutspått mördaren samt att Olivia var dottern?

Jag skulle förövrigt också ge 6,5 i betyg, eventuellt en svag 7. En del krystade grejer, som den dansande spindeln, men i det stora hela så gillar jag ändå ambitionen. Och jag är tämligen säker på att det blir en fortsättning.
Senast redigerad av Calogero 2016-05-17 kl. 14:27.
Citera
2016-05-17, 14:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Om avslutet var bra eller inte har jag inte skrivit något om, men skulle definitivt inte kalla det förutsägbart. Så du hade alltså förutspått mördaren samt att Olivia var dottern?

Jag skulle förövrigt också ge 6,5 i betyg, eventuellt en svag 7. En del krystade grejer, som de. Dansande spindeln, men i det stora hela så gillar jag ändå ambitionen. Och jag är tämligen säker på att det blir en fortsättning.
Läs mina tidigare inlägg i tråden. Trott att Olivia var dottern sen några avsnitt sedan. Var tyvärr helt solklart i de sista avsnitten. Mördaren visste jag inte, men hela den grejen med varför mordet skedde och avslutningen på fallet var tyvärr tråkigt och ointressant.
Citera
2016-05-17, 14:34
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Läs mina tidigare inlägg i tråden. Trott att Olivia var dottern sen några avsnitt sedan. Var tyvärr helt solklart i de sista avsnitten. Mördaren visste jag inte, men hela den grejen med varför mordet skedde och avslutningen på fallet var tyvärr tråkigt och ointressant.
Då får jag gratulera dig till en bra gissning, men förstår fortfarande inte hur det var förutsägbart?

Om det är något jag själv är kritisk till så är det snarare hela cagefightinghistorian som kändes väldigt orealistisk, och som någon tidigare påpekat, väldigt mycket Beck.
Citera
2016-05-18, 10:04
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Och jag är tämligen säker på att det blir en fortsättning.

Jag är å andra sidan hyfsat säker på att den här serien har nått vägs ände.
Allt det väsentliga känns hyfsat hopknutet; tror knappast de spinner vidare på mordet i Kinshasa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in