2016-03-07, 12:24
Medlem
Nån mer som kollar Springfloden på SVT söndagar kl 21? Det var mycket bra skådespelare och inte det där gråa filtret över scenerna som i Bron.

http://www.svt.se/springfloden/

Vem spelar hon som bor i husvagnen, uteliggaren? Är det Lia Boissen? Djäkla bra skådespeleri av Kjell Bergkvist också. Det har börjat lovande.
Citera
2016-03-07, 12:47
Medlem
Lurigfaxs avatar
Kan bli bra. Kjell B gick mest runt och hostade dock...
Citera
2016-03-07, 13:03
Medlem
Jag gillade det jag såg. Tyckte att det var bra för att vara svenskt. Det kändes som om jag hade kunnat se flera avsnitt i rad och jag blev sur när avsnittet tog slut. Kommer helt klart att följa det här.
Citera
2016-03-07, 13:32
Medlem
funktioners avatar
Tycker den verkar ok men inte mer än så, än så länge.
Jag tycker om alla säsonger av Bron så det ska bli kul att se om denna är lika bra eller bättre.
Citera
2016-03-07, 14:10
Medlem
nero1s avatar
Hade lite förväntningar men det grusades snabb. Bara massa klyschor. Och naturligtvis så skulle det vara två svenska "skinnskallar", som misshandlade uteliggaren. Och eleverna på föreläsningen i polisskolan såg ju ut som dom fortfande varni puberteten...
Citera
2016-03-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Hade lite förväntningar men det grusades snabb. Bara massa klyschor. Och naturligtvis så skulle det vara två svenska "skinnskallar", som misshandlade uteliggaren. Och eleverna på föreläsningen i polisskolan såg ju ut som dom fortfande varni puberteten...

Vad var problemet med de som misshandlade uteliggaren? Att de var svenskar? Förstår inte problemet.
Citera
2016-03-07, 18:10
Medlem
Nej men vad är det här.

Jag kommer att följa serien men inte utan skämskudden till hands. Vilken kass dialog, vilket teaterskådespeleri hos så många av skådespelarna!

Jag ser dock fram emot att följa själva intrigen som ju kan bli spännande och förhoppningsvis lär man sig att se förbi klyschorna som haglar tätt här.

Några frågor:
Arne Rönning, om han var död skulle det väl nämnts? Kanske han är försvunnen, kanske det är Dag Malmbergs karaktär i den sydamerikanska miljön?

Mamman (Jessika Zandén) visade ju med alla tillgängliga teateråthävor att hon vet något om mordet/utredningen. Vad? Och varför vill hon inte att dottern rotar vidare?

Varför ta sig besväret att söka upp Tom Stiltons fd kollega på riksmord innan man ens greppar telefonen och googlar på namnet? Nä, googlar gör man förstås åtskilliga timmar senare när man kommit hem...

Jag kan förstås ändra mig under seriens gång men det här var mina initiala intryck...
Citera
2016-03-07, 18:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Håller med nån annan som skrev, väl mycket klyschor. Man får se det mer som en saga än realism.
Citera
2016-03-07, 18:50
Medlem
Bcs43s avatar
Svenskt försök att köra Bron-lookalike. Ung poliskvinna körandes sportbil Ford Mustang istf Porsche.
Stängde av efter en kvart😞
Citera
2016-03-07, 19:44
Medlem
Autoziones avatar
Var väl sådär...

En sak jag inte fattade var om scenerna som var inspelade i Göteborg utspelade sig där eller om det bara var utfyllnad för liknande lokaliteter i Stockholm
Citera
2016-03-07, 20:22
Medlem
Ska väl se på den men jag tyckte inte att första avsnittet var särskilt lovande.
Citera
2016-03-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jisses, har Julia Ragnarsson gjort ett läppjobb i överläppen?

http://static1.squarespace.com/stati...pg?format=500w

Visste inte vem hon var men reagerade på överläppen. Vad är egentligen grejen med unga kvinnor som förstör sitt utseende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in