2016-05-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Serien var sisådär: betyg 3 av 5

Behållningen var nog ändå att dom lyckats samla större delen av Sveriges skådiselit i samma serie: Per Ragnar, Helena Bergström, Kjellarna Bergqvist o Wilhelmsen, Niclas Hjulström, Jessica Zanden, Johan Widerberg och massa andra.

"Större delen av Sveriges skådespelarelit"? "Niclas Hjulström"? Hahahaha
Citera
2016-05-16, 12:29
Medlem
Bajsfacistens avatar
Såg igenom denna och denna var faktiskt ganska om inte riktigt dålig. Historien är väldigt ointressant, karaktärena är ointressanta. Annars brukar ju SVT kunna få fram habila och ok miniserier i samma genre. 2/5
Citera
2016-05-16, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Graven är nog det bästa som gjorts i denna genre så inte helt lätt att slå den. Även om man redan från avsnitt 1 fattade att Olivia var den mördade gravida kvinnans barn tycker jag att Springfloden höll bra klass och var klart sevärd.

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Är det bara jag som är oerhört naiv som inte såg den kopplingen?

Nej då, det gjorde inte jag heller (förrän jag läste en gissning i denna tråd...)! Det var helt klart ett överraskande och häftigt slut! Bra serie, men man undrar förstås vad som hände med alla sidohistorier. Jag tycker dessvärre att Julia Ragnarsson gjorde ett ganska dåligt jobb som skådespelare. Resten av ensemblen klarade sig bättre.
Citera
2016-05-16, 13:46
Medlem
MagnusJ666s avatar
Rörig och helt orealistisk serie. Var småintressent till en början. För att att sedan vara en enda lång gäspning. Inte Kjell Bergqvists bästa heller. Enda behållningen var Johan Wideberg.
Citera
2016-05-16, 13:54
Medlem
öppet för 2 iallafall

http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2016/05/12/svts-besked-om-sasong-2-springfloden/

helt ok tittarsiffror måste man ju säga betänk även att många kanske har glott via webben så kanske det tillkommer ytterligare tittare

en säsong 2 vill man ju lätt ha
Citera
2016-05-16, 14:18
Medlem
Urusel serie men ja vad ska man vänta sig av svt

Det vanliga pinsamt dåliga skådespeleriet. (Skämskudde i beredskap om man försöker se ett helt avsnitt)
Hjälten ska självklart vara en uppstudsig tjej istället för den traditionella mannen.
HBTQ ska promotas, så minst ett homopar ska in i handlingen.
Stora företag är "onda", kriminella och uteliggare är "goda".
Förutsägbar och löjlig "twist" på slutet.
Citera
2016-05-16, 15:31
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe

Det vanliga pinsamt dåliga skådespeleriet. (Skämskudde i beredskap om man försöker se ett helt avsnitt)
Hjälten ska självklart vara en uppstudsig tjej istället för den traditionella mannen.

Ja precis. Dessutom så utnyttjades cold case-temat väldigt dåligt, det är ju en sak som som ofta fungerar ganska bra, rotandet i det förgångna. Ingen röd tråd alls egentligen. Dessutom så tycker jag det alltid är så hemskt tråkigt att det alltid ska behövas ett mord för att SVT ska kunna driva fram någon sorts handling. Igenom hela serien så skiter man ju egentligen hur det går för samtliga. Det här var faktiskt ett av det sämsta som SVT har producerat i samma genre. Jättedåligt.
Citera
2016-05-16, 15:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe

Inlägg likt detta ska såklart skrivas av skribenter på flashback
varför såg du serien i sin helhet? ärligt talat. du är ju säkerligen rasist också, tänk om det kommit in en person med mörk hy?
Citera
2016-05-16, 15:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Julia Ragnarsson dock. Vilken stjärna vilka ögon!
http://img.dn.se/remote/d1.dn-static.se/UploadedImages/2016/2/29/0a4a01f1-f8d7-4dec-8bc5-92464535bc20/bigOriginal.jpg?preset=AlmaArticleHeaderTablet
Citera
2016-05-16, 16:37
Medlem
Bra serier helt klart. Saknade dock jag också ett tydligare klargörande att de andra kvinnorna inte hade med mordet att göra.

Tolkade ni det som att den där Göteborgssnuten var Zackes farsa?
Citera
2016-05-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Rörig och helt orealistisk serie. Var småintressent till en början. För att att sedan vara en enda lång gäspning. Inte Kjell Bergqvists bästa heller. Enda behållningen var Johan Wideberg.

Har sett hela serien och gillade varje avsnitt, den höll hela vägen.
Citera
2016-05-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Bra serier helt klart. Saknade dock jag också ett tydligare klargörande att de andra kvinnorna inte hade med mordet att göra.

Tolkade ni det som att den där Göteborgssnuten var Zackes farsa?

Ja, jag undrar vad som hände med " butiksägaren " spelad av Görel Crona.
Var hon bara med för spänningens skull ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in