2016-05-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Jag är å andra sidan hyfsat säker på att den här serien har nått vägs ände.
Allt det väsentliga känns hyfsat hopknutet; tror knappast de spinner vidare på mordet i Kinshasa.
Nog finns det mer att spinna vidare på, serien handlar väl mycket om att klara upp saker från personernas bakgrund, nu har Olivias föräldrar bit blivit uppklarad, frågor som kvarstår: lillgrabbens okända far och morsans tidigare callgirl verksamhet, Stilton mardrömmar och vad som sen fick honom att hamna på gatan, Abbas har nog även en del ouppklarat från sin tid i Marseille.
Citera
2016-05-19, 01:05
Medlem
smutsigafingrars avatar
Jag tror jag såg en liten bit av den här serien efter ESC i helgen. Kjell Bergqvist hamnade i slagsmål med några araber och plötsligt kom det knivar farandes genom luften och träffade arabtonåringarna i händerna. Nu tittade jag inte så noga, så jag kan ha missförstått allting, men hela scenen var så extremt absurd.

Det är nästan så att jag måste se serien bara därför. Men skulle någon kunna förklara scenen jag beskrev här ovan? Alltså, sätta den i något sammanhang eller något. Jag har tänkt på den där scenen i några dagar nu.
Citera
2016-05-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smutsigafingrar
Jag tror jag såg en liten bit av den här serien efter ESC i helgen. Kjell Bergqvist hamnade i slagsmål med några araber och plötsligt kom det knivar farandes genom luften och träffade arabtonåringarna i händerna. Nu tittade jag inte så noga, så jag kan ha missförstått allting, men hela scenen var så extremt absurd.

Det är nästan så att jag måste se serien bara därför. Men skulle någon kunna förklara scenen jag beskrev här ovan? Alltså, sätta den i något sammanhang eller något. Jag har tänkt på den där scenen i några dagar nu.

En kille som gillar, och lärt sig kasta kastkniv hjälpte Kjelle i en knivig situation.

Frågor på det?

Kolla förfan på serien om du är någorlunda intresserad, eller fråga din mamma så kan hon curla fram ett svar åt dig.
Citera
2016-05-19, 23:40
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Nog finns det mer att spinna vidare på, serien handlar väl mycket om att klara upp saker från personernas bakgrund, nu har Olivias föräldrar bit blivit uppklarad, frågor som kvarstår: lillgrabbens okända far och morsans tidigare callgirl verksamhet, Stilton mardrömmar och vad som sen fick honom att hamna på gatan, Abbas har nog även en del ouppklarat från sin tid i Marseille.
Citera
2016-05-19, 23:42
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord

Hur kan frågan om Ackes pappa vara en fråga som kvarstår? Var ju så jävla uppenbart det kunde bli utan att de sa det rakt ut.
Citera
2016-06-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Visst flörtar de ohejdat med "Bron" i vinjetten., men om serien ska anses vara bättre , har de mycket kvar att bevisa.

Någon skrev "svenskt försök att likna bron" bron är svt och svenskt....
Citera
2016-06-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Tycker inte botoxläppen övertygar alls och gillar verkligen inte Bron-influenserna beträffande inledningsmusiken (Jonatan Johansson) och det faktum att huvupersonen, botoxläppen, åker runt i en sportbil precis som Saga.

Haha botox kan man inte göra i läppen utan det är fillers. Botox är nervdödande. Dessutom är det hennes naturliga. Kram!
Citera
2016-06-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Urusel serie men ja vad ska man vänta sig av svt

Det vanliga pinsamt dåliga skådespeleriet. (Skämskudde i beredskap om man försöker se ett helt avsnitt)
Hjälten ska självklart vara en uppstudsig tjej istället för den traditionella mannen.
HBTQ ska promotas, så minst ett homopar ska in i handlingen.
Stora företag är "onda", kriminella och uteliggare är "goda".
Förutsägbar och löjlig "twist" på slutet.

Hbtq ska promotas? Det var EN person i hela serien som var gay och det var hennes kompis. Däremot såg jag massa heteropar men det reagerar du inte på.. Suck. Uttjatat att det alltid ska klagas få fort ngn är gay. Kom in i matchen det är 2016.
Citera
2016-06-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Bra serier helt klart. Saknade dock jag också ett tydligare klargörande att de andra kvinnorna inte hade med mordet att göra.

Tolkade ni det som att den där Göteborgssnuten var Zackes farsa?

Ja det tror jag absolut. Han kände ju jackie och var ett allmänt svin så han har säkert varit en av hennes kunder sen gick han ju iväg och skämdes lite när han såg henne
Citera
2016-06-13, 13:48
Medlem
Tyckte jag kände igen Abbas.. Han är ju förfan med i game of thrones.
Citera
2016-06-21, 20:37
Medlem
Pho3nix-s avatar
Tjenare, kan någon berätta om det fanns en cage fighting scen alls i hela serien? och i så fall vilken episod?

Tack i förväg!
Citera
2016-06-23, 02:59
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Tyckte jag kände igen Abbas.. Han är ju förfan med i game of thrones.
Jag vet inte om han är med i Game of Thrones. Vad jag vet är att han talar med en dansk brytning och att jag sett honom i danska filmer.

Springfloden var hyfsad att titta på. Det var bara synd att nästan alla skulle ha något slags koppling till varandra. Men det är väl filosofin med Six degrees of separation som ska visualiseras.
Senast redigerad av Man-o-Hast 2016-06-23 kl. 03:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in