2026-03-16, 17:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag trodde kvinnor var bättre än män på att hålla sina känslor i styr men tydligen inte.

Det gäller fortfarande.

Men just det här med pedofili och barnäktenskap osv är känsligt för både män och kvinnor faktiskt. Normalt funtade kvinnor och män vill säga.

Citat:
Har du tramsat färdigt?

Bra, då kanske vi kan återgå till ursprungsdiskussionen.
Du har under en längre tid hävdat att "700+ miljoner kvinnor" utsatts för sexuellt våld enligt FN. Men nu när du äntligen krävdes på källa för det påståendet så kan du inte presentera någon sådan. Så vi ska med andra ord bara se dina "700+ miljoner" som en killgissning fortsättningsvis? Är det korrekt uppfattat?

Jag har redan svarat på detta. Jag sänkte bland annat siffran till 640 miljoner.
Citera
2026-03-16, 19:18
Medlem
Citat:
Okej, så i din rapport handlar det alltså bara om attraktion gentemot barn under 13?

Skulle inte ta den rapporten på så stort allvar.
De som levererat rapporten håller på med critical theory. Enkelt sagt ett område inom den feministiska forskningen som har fått en hel del kritik. Michael salter en av forskarna bakom rapporten har släppt en bok som han påstår har vetenskapligt stöd . Men det vetenskapliga stldet går inte att hitta. Boken heter organised ritual abuse.
Han argumenterar för att han har vetenskapligt bevis för konspirationsteorier.
Han delar den här åsikten med vissa konspiratoriska feminister och QAnon.
Vi talar om teorier om satanistiska pedofiler.
Forskningen verkar vara finansierad av en katolsk intresseorganisation. Hittar ingenstans på nätet att det ska ha gjorts en bedömning av forskarna om huruvida de har några biases eller beroendeställning som skulle kunna påverka deras forskning.

Enkelt sagt så är jag skeptisk till att de skulle få bedriva forskning på det sättet i Sverige.
Citera
2026-03-16, 19:19
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
redan skrivit detta till en annan, detta är en tråd skapad för massa år sen för att ironisera över innehållet i en annan tråd, vars trådstart löd likadant fast omvänt.
Sarkasm fungerar bäst när ett visst mått av tydlihet föreligger?

Men det kan även jag som inte har alla hästar i stallet, hmmm...
Citera
2026-03-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det gäller fortfarande.

Men just det här med pedofili och barnäktenskap osv är känsligt för både män och kvinnor faktiskt. Normalt funtade kvinnor och män vill säga.

Du verkar iofs bli ganska känslostyrd och hysterisk oavsett ämne som diskuteras. Men du kanske tillhör undantagen som bekfräftar regeln då.

Citat:
Jag har redan svarat på detta. Jag sänkte bland annat siffran till 640 miljoner.

Jaha, så "700+ miljoner kvinnor har blivit utsatt för sexuellt våld", som du har tjatat om under en längre tid i var och varannan tråd, har du nu bytt ut mot att 640 miljoner kvinnor ingått äktenskap före 18 års ålder, något som inte nödvändigtvis behöver betyda att samtliga av dessa 640 miljoner blivit utsatta för tvång eller sexuellt våld.

Skönt, då har vi rett ut den saken. Och så kanske dina "700+ miljoner kvinnor enligt FN"-inlägg bara är ett minne blott hädanefter.
Citera
2026-03-16, 21:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du verkar iofs bli ganska känslostyrd och hysterisk oavsett ämne som diskuteras. Men du kanske tillhör undantagen som bekfräftar regeln då.

Det är lugnt, jag är mest orolig för ditt blodtryck, i egenskap av sexköpare verkar du alltid stirra upp dig något enormt när vi diskuterar sånt här. Känner du att din livsstil är hotad på nåt vis? Du vet att du lugnt kan fortsätta köpa massor med 15-17 åriga tjejer så länge du inte gör det här i Sverige va? Du kan fortsätta leva ut din peddo livsstil, förlåt din hebbe livsstil i Tyskland osv.

Citat:
Jaha, så "700+ miljoner kvinnor har blivit utsatt för sexuellt våld", som du har tjatat om under en längre tid i var och varannan tråd, har du nu bytt ut mot att 640 miljoner kvinnor ingått äktenskap före 18 års ålder, något som inte nödvändigtvis behöver betyda att samtliga av dessa 640 miljoner blivit utsatta för tvång eller sexuellt våld.

Skönt, då har vi rett ut den saken. Och så kanske dina "700+ miljoner kvinnor enligt FN"-inlägg bara är ett minne blott hädanefter.

Du har rätt, man ska hålla sig så nära sanningen som möjligt, så hädanefter ska jag skriva: 840 miljoner kvinnor mellan 15-49 år utsätts för fysiskt och/eller sexuellt våld minst en gång under sin livstid.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-16 kl. 22:22.
Citera
2026-03-17, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Våldtäkt är ofrivilligt överaskningssex från den ena parten. En våldtäktsman eggas extra av att det är just ett maktövergrepp och ofrivilligt. En typisk våldtäktsman kanske tom blir avtänd om kvinnan spelar villig.

När man diskuterar orsaken till olika sexuella läggningar så är det ganska meningslöst att försöka hittar något direkt logiskt svar.

Ser man det genom en darwinistisk lins så bryr sig inte moder natur huruvida ett barn blir till via våldtäkt eller via ett samlag som signeras via samtyckeslagen.

Sexuella läggningar växer bara fram i människans medvetande utan någon hänsyn till något "rätt" eller "fel".

Genghis Khan är väl direkt far till ca 18 milj. människor idag och hans sexualitet med massvåldtäkter belönades evolutionärt.

Grejen här är att där borde finnas ett språk som tydligare skiljer på helt olika fenomen.
En människa som blir våldtagen har helt enkelt inte sex eller "får" inte sex, är inte med om en "sexuell" upplevelse...etc. Den drabbas av våld och en psykisk och fysisk kränkning av dens integritet som medmänniska.
Och i min språkliga värld fortsätter den kränkningen via denna ständiga ihopblandning av sex och våldtäkt.
Citera
2026-03-17, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Vad gäller serievåldtäktsmän så står de troligtvis för minst 80 procent av alla våldtäkter. Vissa internationella studier antyder att de kan utföra 87 procent av våldtäkterna.
Så av ca 4 miljoner så kanske 150 000 män har begått våldtäkt. Under loppet av 50 år. En del har troligtvis redan dött.

Självklart är det GM som har ansvaret. Men de väljer generellt kvinnor med vissa egenskaper.
Tex adhd ,autism missbruk , psykisk ohälsa.
I studien våldtäkt från anmälan till dom så framkommer det att minst 50 procent av de som anmäler har den typen av problematik. Och det är det som kommer fram i utredningen. Vi kan alltså räkna med ett mörkertal.

Ja säkert, för att han upplever att dessa kvinnor är lättare offer.
( och du använder "egenskaper" fel..."adhd ,autism missbruk , psykisk ohälsa." är inga "egenskaper" )
även om jag förstår vad du menar, så ger språkbruket "egenskap" en förskjutning av ansvaret.
Citera
2026-03-17, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Sarkasm fungerar bäst när ett visst mått av tydlihet föreligger?

Men det kan även jag som inte har alla hästar i stallet, hmmm...

Suck...tydligheten förelåg DÅ, eftersom tråden då var i en kontext av en annan tråd.
Men oroa dig inte jag har numera helt slutat skapat "sarkastiska" trådar för att få fram en poäng.
Citera
2026-03-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
En handling kan uppfattas vara hur kränkande som helst. Men att tro att en inte kommer bli kränkt på vissa sätt är orealistiskt. En majoritet kommer drabbade av handlingar som kan vara olagliga men är en naturlig del av ett mänskligt samhälle.
Människor är inte perfekta därför kan en inte förvänta sig ett perfekt resultat. Bara att människor utvecklas åt rätt håll.

Det är när en diskuterar brott av en grad som är allvarligare som en kan se direkta kopplingar till samhället en lever i.
Tex att våldtäkt är extremt vanligt i krigsdrabbade områden.

Verkligen? Att som människa förvänta sig att inte bli medvetet sexuellt kränkt av andra människor ska vara en "orealistisk" förväntan?
Ska vi då medvetet bygga in en förväntan om att människor ska kränka andra sexuellt? och att detta är "naturligt"?
för de blir ju konsekvensen.

Det stora problemet här är just ovan, att man bygger samhällen där man förväntar sig av män specifikt att de ska kränka andra människor sexuellt eller fysiskt på andra sätt, för att detta då tydligen är den manliga "naturen".
Citera
2026-03-17, 09:40
Medlem
LKKINGENs avatar
Män som i alla män?
Tror knappast alla män njuter av våldtäkt men vad vet jag.
Sen när är det fel att knulla en stupfull 20 åring så länge man inte gör henne gravid??
Citera
2026-03-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ja säkert, för att han upplever att dessa kvinnor är lättare offer.
( och du använder "egenskaper" fel..."adhd ,autism missbruk , psykisk ohälsa." är inga "egenskaper" )
även om jag förstår vad du menar, så ger språkbruket "egenskap" en förskjutning av ansvaret.

Så är det tyvärr.

Det är egenskaper och de symptom de leder till som gör att någon får en diagnos.
En egenskap som är vanlig hos individer med adhd är lägre aktivitet i prefrontala cortex. Vilket leder till försämrad impulskontroll. Vilket i sin tur leder till impulsiva handlingar. Vilket är ett av symptomen vid adhd.

Egenskaper är inte fel.
Finns en argumentation för att det inte är tillräckligt exakt vad gäller psykisk ohälsa. Men det är svårt med ett paraplybegrepp
Citera
2026-03-17, 10:09
Medlem
Citat:
Verkligen? Att som människa förvänta sig att inte bli medvetet sexuellt kränkt av andra människor ska vara en "orealistisk" förväntan?
Ska vi då medvetet bygga in en förväntan om att människor ska kränka andra sexuellt? och att detta är "naturligt"?
för de blir ju konsekvensen.

Det stora problemet här är just ovan, att man bygger samhällen där man förväntar sig av män specifikt att de ska kränka andra människor sexuellt eller fysiskt på andra sätt, för att detta då tydligen är den manliga "naturen".

Det är orealistiskt i dagens Sverige att tro att en inte ska riskera att bli tafsad på eller uppleva någon sorts våld.
Det ska vi inte heller göra.
Vi ska eftersträvar så lite sexuella kränkningar och våld som möjligt. Men vi måste samtidigt acceptera att en viss nivå är naturligt.

Jag har inte nämnt något om män. Jag talar om människor i allmänhet. Det är ett mänskligt drag att handla på ett sätt som kan skada och kränka andra. Det går inte att komma undan.
Jag har blivit tafsad på av kvinnor och fått uppsöka läkarvård pga en påtänd kvinna. Det är en naturlig del av att leva i en värld med människor som inte är perfekta.

Att det sen finns individer som gnäller på nätet över att folk tafsar när det bevisas att våldtäkt begås av en liten minoritet och risken är minimal att bli våldtagen får mig att tro att vissa inte har koll på sina privilegier. Det måste hitta något att klaga på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in