2026-03-16, 15:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du hade alltså inget svar på min fråga.

Om vi ska sammanfatta ditt track record bara idag ser det ut så här:

1. Kan inte hitta stöd för ditt påstående att 700+ miljoner kvinnor blivit utsatta för sexuellt våld.

2. Tolkar all attraktion gentemot tjejer under 18 som pedofili.

3. Tolkar påståendet att 700 miljoner kvinnor gift sig innan de fyllt 18 som att dessa 700 miljoner kvinnor blivit tvångsgifta och våldtagna.

Ja, vad ska man säga? Inte en av dina bättre dagar kanske...

Tydligen är det "bara" 640 miljoner nu levande kvinnor som blev bortgifta som barn.

Citat:
hur många flickor under 15 blir bortgifta

Över 12 miljoner flickor under 18 år gifts bort årligen, vilket motsvarar ungefär 33 000 flickor om dagen. En betydande andel av dessa är under 15 år, särskilt i regioner som Väst- och Centralafrika där barnäktenskap är vanligare. Totalt uppskattas 640 miljoner nu levande flickor och kvinnor ha ingått äktenskap som barn.

Omfattning: Trots förbud gifts en flicka under 18 år bort var tredje sekund.

Ålder: I utvecklingsländer gifter sig 12 % av flickorna innan de fyller 15 år.

Orsaker: Fattigdom är den främsta orsaken, där flickor ibland ses som en ekonomisk börda, samt bristande utbildning.

Konsekvenser: Barnäktenskap leder ofta till tidiga graviditeter, hälsorisker och att skolgången avbryts.

Utveckling: Utvecklingen går åt rätt håll, men pandemin och konflikter har ökat riskerna för att fler flickor giftas bort.

Det smärtar mig att behöva berätta för en snart 40 år gammal man att barn kan aldrig ge samtycke.
Citera
2026-03-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tydligen är det "bara" 640 miljoner nu levande kvinnor som blev bortgifta som barn.

Det smärtar mig att behöva berätta för en snart 40 år gammal man att barn kan aldrig ge samtycke.

450 miljoner av de 700 miljonerna var över 15. De flesta s k "barnen" var alltså rimligtvis runt 17 när de gifte sig. Vilket är en helt normal ålder att gifta sig med jämnåriga i många kulturer utanför västvärlden. Behöver inte alls handla om något tvång och sannerligen inte om våldtäkt.

Det smärtar mig att behöva upplysa en snart 50 år gammal kärring om något så självklart.
Senast redigerad av Joe88 2026-03-16 kl. 16:29.
Citera
2026-03-16, 16:28
Medlem
Citat:

Sen kan man ju också fråga sig vad barnäktenskap i centralafrika har för relevans i en svensk kontext. Vita män har noll och ingenting med det att göra. Här snackar vi 100% afrikaner, araber, indier möjligtvis och liknande. Barnäktenskap existerar inte i vita länder.

Men nog om det. Du har under en längre tid hävdat att "700+ miljoner kvinnor" utsatts för sexuellt våld enligt FN. Men nu när du äntligen krävdes på källa för det påståendet så kan du inte presentera någon sådan. Så vi ska med andra ord bara se dina "700+ miljoner" som en killgissning fortsättningsvis? Är det korrekt uppfattat?
Senast redigerad av Joe88 2026-03-16 kl. 16:31.
Citera
2026-03-16, 16:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
450 miljoner av de 700 miljonerma var över 15. De flesta s k "barnen" var alltså rimligtvis runt 17 när de gifte sig. Vilket är en helt normal ålder att gifta sig med jämnåriga i många kulturer utanför västvärlden. Behöver inte alls handla om något tvång och sannerligen inte om våldtäkt.

Det smärtar mig att behöva upplysa en snart 50 år gammal kärring om något så självklart.

Torsken killgissar igen. Hur vet du att de var 17 och gifte sig utan tvång med jämnåriga?
Citera
2026-03-16, 16:40
Medlem
Citat:
Torsken killgissar igen. Hur vet du att de var 17 och gifte sig utan tvång med jämnåriga?

Man vet att man har dig i brygga när personpåhoppen åker fram.

Hade du brytt dig om att läsa studien så handlar det om under 18 år. Det står även att 250 miljoner av dessa var under 15, vilket innebär att 450 miljoner var över 15, och till och med du borde klara av att räkna ut att sannolikheten för giftermål ökar med ålder, så utav dessa 450 miljoner är sannolikt den största delen 17.

Jag har heller aldrig påstått att jag vet att det inte var tvång inblandat. Men du påstod att samtliga av dessa 700 miljoner var tvingade och våldtagna, fast du inte har en aning om det.

Prova att inte slänga ur dig förhastade slutsatser baserade på känslor och instinktiv reaktion så kanske du slipper bli ifrågasatt hela tiden. Ett tips bara.
Citera
2026-03-16, 16:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Sen kan man ju också fråga sig vad barnäktenskap i centralafrika har för relevans i en svensk kontext. Vita män har noll och ingenting med det att göra. Här snackar vi 100% afrikaner, araber, indier möjligtvis och liknande. Barnäktenskap existerar inte i vita länder.

Men nog om det. Du har under en längre tid hävdat att "700+ miljoner kvinnor" utsatts för sexuellt våld enligt FN. Men nu när du äntligen krävdes på källa för det påståendet så kan du inte presentera någon sådan. Så vi ska med andra ord bara se dina "700+ miljoner" som en killgissning fortsättningsvis? Är det korrekt uppfattat?

Torsken vill återgå till lilla Sverige eftersom omvärldens siffror inte passade hans narrativ. Enligt torsken handlar allt egentligen om hebefili och det är jättenaturligt för alla gamla torskar och vuxna män att ägna sig åt. För på stenåldern parade de sig när de var 13 och uppåt (och neråt).

Citat:
As of June 2024, child marriage remains legal in 34 U.S. states. While many states have established 18 as the minimum marriage age, exceptions allowing minors to marry exist in these 34 states, often through parental consent or judicial approval. Conversely, 16 states have passed laws banning all marriage under 18 with no exceptions.

Between 2000 and 2021, some 315,000 minors were legally married in the United States.[23] The vast majority of child marriages (some 86%) were between a minor girl and an adult man.[23][24][25] In many cases, minors in the U.S. may be married when they are under the age of sexual consent, which varies from 16 to 18 depending on the state.[26] In some states, minors cannot legally divorce or leave their spouse, and domestic violence shelters typically do not accept minors.[27][28][29]

Historically, child marriage has been a culturally acceptable practice, but it is increasingly viewed as a form of child sexual abuse.[30] It is an internationally recognized health and human rights violation disproportionately affecting girls, globally.[31] Some international agencies, including the U.S. State Department, have declared it a human rights violation.[31] Some researchers have concluded that there are consequences to child marriages; along with the threat of sexual abuse, children may be subject to loss of educational progress, early pregnancies, and psychological trauma.[32][33]

Naturligtvis tycker torsken inte att 640 miljoner barnäktenskap är (sexuellt) våld mot kvinnor. Torsken tror att pedofilerna bara sitter och tittar på sina barnbrudar när de väl "rott hem dem", gullar lite oskyldigt med dem så som bara gamla gubbar närmre 40 kan göra med flickor. Förlåt "hebefiler" eller var det ändå inte "pedofiler".... Nä vänta här nu, hur många var nu pedofiler och hur många var hebefiler? Hebefiler är ju ok. Undrar i hur många länder hebefilerna runtom världen jobbar för att sänka byxmyndighetsåldern till 12-13, det är ju trots allt bara en siffra thihihi
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-16 kl. 16:57.
Citera
2026-03-16, 16:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Man vet att man har dig i brygga när personpåhoppen åker fram.

Hade du brytt dig om att läsa studien så handlar det om under 18 år. Det står även att 250 miljoner av dessa var under 15, vilket innebär att 450 miljoner var över 15, och till och med du borde klara av att räkna ut att sannolikheten för giftermål ökar med ålder, så utav dessa 450 miljoner är sannolikt den största delen 17.

Jag har heller aldrig påstått att jag vet att det inte var tvång inblandat. Men du påstod att samtliga av dessa 700 miljoner var tvingade och våldtagna, fast du inte har en aning om det.

Prova att inte slänga ur dig förhastade slutsatser baserade på känslor och instinktiv reaktion så kanske du slipper bli ifrågasatt hela tiden. Ett tips bara.

Ja ber om ursäkt för att jag inte lyckades hålla mig 100% känslokall som du, men jag blev en aning äcklad av hela diskussionen med dig och den andre. Vi pratar ändå här om flera miljoner barn och tjejer som med hög sannolikhet blivit/blir bortgifta mot sin vilja och som mycket sannolikt också blir våldtagna inom äktenskapet upprepade gånger. Känns mycket märkligt att ha en diskussion om hundratals miljoner hit o dit.

Men absolut du vann diskussionen.
Citera
2026-03-16, 17:01
Medlem
Citat:
Studien säger dock inte det du vill att den ska säga. Att män känner attraktion för personer under 18 gör dem inte nödvändigtvis till pedofiler.

Tror det blev länkat till fel person.
Citera
2026-03-16, 17:13
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Att gaslighta är inte detsamma som att vara rättfram. Liksom att cykla till affären för att köpa kaffegrädde inte är detsamma som att cykla till Ikea och käka kyckling med pommes och sen kanske köpa två fina kaffemuggar till sig själv. Liksom att vara manipulativ inte är detsamma som att vara autentisk.

Jag ger upp. Du kanske helt enkel är så här dum.
Citera
2026-03-16, 17:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag ger upp. Du kanske helt enkel är så här dum.

Och du kanske helt enkelt är såhär oärlig.
Citera
2026-03-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ja ber om ursäkt för att jag inte lyckades hålla mig 100% känslokall som du, men jag blev en aning äcklad av hela diskussionen med dig och den andre. Vi pratar ändå här om flera miljoner barn och tjejer som med hög sannolikhet blivit/blir bortgifta mot sin vilja och som mycket sannolikt också blir våldtagna inom äktenskapet upprepade gånger. Känns mycket märkligt att ha en diskussion om hundratals miljoner hit o dit.

Men absolut du vann diskussionen.

Jag trodde kvinnor var bättre än män på att hålla sina känslor i styr men tydligen inte.
Citera
2026-03-16, 17:39
Medlem
Citat:
Torsken vill återgå till lilla Sverige eftersom omvärldens siffror inte passade hans narrativ. Enligt torsken handlar allt egentligen om hebefili och det är jättenaturligt för alla gamla torskar och vuxna män att ägna sig åt. För på stenåldern parade de sig när de var 13 och uppåt (och neråt).

Naturligtvis tycker torsken inte att 640 miljoner barnäktenskap är (sexuellt) våld mot kvinnor. Torsken tror att pedofilerna bara sitter och tittar på sina barnbrudar när de väl "rott hem dem", gullar lite oskyldigt med dem så som bara gamla gubbar närmre 40 kan göra med flickor. Förlåt "hebefiler" eller var det ändå inte "pedofiler".... Nä vänta här nu, hur många var nu pedofiler och hur många var hebefiler? Hebefiler är ju ok. Undrar i hur många länder hebefilerna runtom världen jobbar för att sänka byxmyndighetsåldern till 12-13, det är ju trots allt bara en siffra thihihi

Har du tramsat färdigt?

Bra, då kanske vi kan återgå till ursprungsdiskussionen.
Du har under en längre tid hävdat att "700+ miljoner kvinnor" utsatts för sexuellt våld enligt FN. Men nu när du äntligen krävdes på källa för det påståendet så kan du inte presentera någon sådan. Så vi ska med andra ord bara se dina "700+ miljoner" som en killgissning fortsättningsvis? Är det korrekt uppfattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in