2026-03-14, 18:45
Medlem
Sverige har en liten andel för att vi är ett litet land. Och för att svenska män som grupp är extremt skötsamma. Vi har I praktiken gått år rätt håll i över 50 år. Så till den grad att de flesta brott begås av en liten minoritet. Efter 19 år så är män i allmänhet väldigt skötsamma. Kommer en man upp i en ålder av 40 så är brottsligheten nästan noll.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jo, som vanligt är Sverige en "liten andel" oavsett vad man pratar om.

Men här sitter en hel del pedofiler och såkallade "hebefiler" på nätet och förstör barn och ungas liv och förstör deras förmåga till tillit för andra.

Jag pratar alltså inte bara om våldtäkt. Men sett till världen är våldtäkt vanligt inom äktenskapet osv i många länder där tjejer och kvinnor ses som tillhörigheter. Våldtäkter som aldrig kommer registreras eller anmälas eftersom det är så normaliserat.
Citera
2026-03-14, 20:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Sverige har en liten andel för att vi är ett litet land. Och för att svenska män som grupp är extremt skötsamma. Vi har I praktiken gått år rätt håll i över 50 år. Så till den grad att de flesta brott begås av en liten minoritet. Efter 19 år så är män i allmänhet väldigt skötsamma. Kommer en man upp i en ålder av 40 så är brottsligheten nästan noll.

Ja Sverige är som sagt ett litet land i sammanhanget. Märk väl att jag inte anklagade majoriteten svenska män för att vara våldtäktsmän. Pratade heller inte om brottslighet i allmänhet.
Citera
2026-03-14, 21:11
Medlem
Citat:
Skulle vilja påstå motsatsen. Troligtvis inte mer än 4-6 procent av män som begår något som kan definieras som en våldtäkt . I alla fall Inte om en talar om den klassiska betydelsen.
Av de männen så är det ca 1-2 procent som gör det till Ett upprepat beteende. De står troligen för 70-80 procent av alla våldtäkter i Sverige. Tänk nytorgsmannen och hagamannen
Vilket I sin tur antyder att resten inte gillade de så mycket att det var värt att upprepa

Ungefär 97 procent av den manliga befolkningen verkar inte gilla det speciellt mycket.

Personligen tycker jag att de flesta ger ämnet mycket uppskattat. Och att en överväldigande majoritet av män får skit för en liten mioritets handlingar.

Med dagens utvidgade betydelse av begreppet har så gott som varenda man (och kvinna) begått upprepade våldtäkter.

Frågan är om det finns något mer urvattnat ord i svenska språket idag. Det har nog t om gått om rasism vid det här laget.
Citera
2026-03-14, 21:14
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Det finns inte chans i helvete att all jävla grooming av småtjejer/tonårstjejer, sexslaveri, tvångsprostitution osv hade kunnat fortgå om "vanliga" män hade satt stopp för det och tryckt till sina kollegor, vänner och bekanta som uppvisade detta beteendet eller uttryckte en viss attityd i den riktningen genom sitt sätt att uttrycka sig. Istället läser man kommentarer som "vem hade inte satt på en villig och kåt 14 åring om man kunnat höhö". De som reagerar starkast på detta är alltid kvinnor, aldrig män. Män som reagerar på sånt blir kallade "simp" och "feminiserade" av andra män.

Låt mig dock påminna dig om att det även finns ett flertal kvinnor inblandade i prostitution/trafficking (fallet Epstein/Maxwell är ett exempel).

Stämmer dock att i vissa fall kan män bli beskyllda för white knighting, simping osv av andra män (när dessa faktiskt påtalar något konkret). Sällan jag själv upplevt det dock men å andra sidan så brukar jag argumentera med viss logik som gör att det inte bara går att enkelt avfärda det jag sagt med nått jäkla trams.
Citera
2026-03-14, 21:14
Medlem
Citat:
Enligt FN utsätts 700+ miljoner kvinnor för sexuellt våld minst en gång under deras livstid. Sexuella trakasserier ej inräknade. Flera tiotals miljoner flickor och kvinnor lever som sexslavar. Mörkertalet är alltid stort. Osv.

Jag tror många fler män än vi vill erkänna för oss själva njuter av att ha full kontroll över kvinnor/offret i sexuella sammanhang. Förnedringsporren, riktigt grov sådan, av väldigt unga tjejer har absolut exploderat på nätet.

Osv osv osv. Men sålänge det mest är kvinnor som jobbar mot detta och sålänge män håller varandra om ryggarna "amen vafan då, jag är hebefil inte pedofil, det handlar om biologi!!!!!" och liknande så kommer det fortsätta gå åt helvete på denna fronten.

Dina "700+ miljoner enligt FN" har debunkats fler gånger än du kan räkna till vid det här laget så du kan sluta tjata om detta i var och varannan tråd.

Tack.
Citera
2026-03-14, 21:21
Medlem
Citat:
Det finns inte chans i helvete att all jävla grooming av småtjejer/tonårstjejer, sexslaveri, tvångsprostitution osv hade kunnat fortgå om "vanliga" män hade satt stopp för det och tryckt till sina kollegor, vänner och bekanta som uppvisade detta beteendet eller uttryckte en viss attityd i den riktningen genom sitt sätt att uttrycka sig. Istället läser man kommentarer som "vem hade inte satt på en villig och kåt 14 åring om man kunnat höhö". De som reagerar starkast på detta är alltid kvinnor, aldrig män. Män som reagerar på sånt blir kallade "simp" och "feminiserade" av andra män.

Intressant. Berätta gärna mer om livet på din planet. Verkar skilja sig ganska markant från livet här på planeten jorden i all fall. Här finns det ingen som helst acceptans för sexualförbrytare och pedofiler mm. Allra minst bland män.
Citera
2026-03-14, 22:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Dina "700+ miljoner enligt FN" har debunkats fler gånger än du kan räkna till vid det här laget så du kan sluta tjata om detta i var och varannan tråd.

Tack.

Jaha, av vem då? "Pellefjanten"?

Citat:
Intressant. Berätta gärna mer om livet på din planet. Verkar skilja sig ganska markant från livet här på planeten jorden i all fall. Här finns det ingen som helst acceptans för sexualförbrytare och pedofiler mm. Allra minst bland män.

Du vaknade nog inte bara på fel sida av sängen idag utan på helt fel planet. Detta är planeten Tellus (jorden).

Citat:
Det är svårt att ange ett exakt antal flickor som blir utsatta för grooming (sexuell förberedelse) av vuxna män per år, då mörkertalet är mycket stort och alla fall inte polisanmäls. Statistiken visar dock på en omfattande och ökande problematik.
Här är de viktigaste punkterna baserat på tillgänglig statistik och studier:

Omfattning: Enligt en undersökning från Allmänna Barnhuset har 1 av 4 barn i Sverige (25 procent) utsatts för groomingförsök.

Ökning: Rapporter om grooming har ökat markant, med en tredubbling mellan 2021 och 2023.

Könsskillnader: Vid polisanmälda sexualbrott mot barn (0–17 år) är flickor kraftigt överrepresenterade.

Exempelvis var 90–92 % av offren vid anmälda våldtäkter mot barn flickor.

Domar: I en granskning av 600 domar gällande kontakt med barn i sexuellt syfte (grooming) var 88,8 % av offren flickor.

Gärningsmän: I de flesta fall där barn utsatts för sexuella övergrepp är gärningspersonen en vuxen man.

Det är viktigt att notera att "grooming" i statistik ofta innefattar försök till kontakt via internet, men även försök som leder till fysiska möten. Många av de drabbade flickorna är i åldern 10–13 år, men även yngre och äldre drabbas.
Citera
2026-03-14, 22:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Låt mig dock påminna dig om att det även finns ett flertal kvinnor inblandade i prostitution/trafficking (fallet Epstein/Maxwell är ett exempel).

Stämmer dock att i vissa fall kan män bli beskyllda för white knighting, simping osv av andra män (när dessa faktiskt påtalar något konkret). Sällan jag själv upplevt det dock men å andra sidan så brukar jag argumentera med viss logik som gör att det inte bara går att enkelt avfärda det jag sagt med nått jäkla trams.

Ja en del kvinnor är inblandade när det gäller rekrytering av offren. Men den övervägande andelen av förövarna är män. Det gäller Epstein nätverket och det gäller alla andra trafficking- och pedofilnätverk runtom världen. En försvinnande andel är kvinnor jämfört med den stora mängden män. Också väldigt talande att den enda som sitter inne från Epstein nätverket är en kvinna.

Jomen tacka gudarna för män som du. Unga pojkar och män behöver stabila förebilder.
Citera
2026-03-15, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här kan vi diskutera hur mycket män njuter av att våldta kvinnor.
Det verkar tillhöra ämnet feminism och jämställdhet så kör på.

Varför gillar män att våldta kvinnor och barn kan vi ju också tillägga?
och varför bryr sig samhällen i världen så lite om detta?

Hellre våldtagen än aborterad.
Citera
2026-03-15, 03:59
Medlem
Citat:
Jaha, av vem då? "Pellefjanten"?

Av flera. Dina älskade "700+ miljoner" säger ingenting om hur många eller hur stor andel män som ägnar sig åt sexuellt våld, så den siffran är här (precis som i de flesta andra trådar där du gaggar om detta) ganska irrelevant. Tillhör man den lilla minoritet män som ägnar sig åt sexuellt våld så är det inte särskilt sannolikt att man bara utsätter en person för detta under sin livstid. Rimligare då att det går ganska många kvinnor på varje sådan man. Frågan är också varför du kommer dragandes med den siffran i en tråd på ett svenskt forum som, får man anta, är riktad till svenska män. Om nu den mycket tveksamma siffran "700+ miljoner" stämmer så är det ju inte Sverige det handlar om. Svenska män ska inte hållas ansvariga för vad negrer i Afrika håller på med, exempelvis.

Var ett tag sen jag läste din källa nu men jag minns i alla fall att det var ganska mycket i den man reagerade på som försvagade dina poänger ganska rejält.

Citat:
Du vaknade nog inte bara på fel sida av sängen idag utan på helt fel planet. Detta är planeten Tellus (jorden).

Nej då. Som sagt, här på planeten Tellus (jorden) finns det ingen som helst acceptans för sexualförbrytare och pedofiler bland män i allmänhet.

Känner du inte till vad som händer med pedofiler och sexförbrytare i fängelser till exempel så bör du läsa på. Du har så fel som man kan ha i detta.

Och dina siffror säger inte mycket. 1 av 4 barn. Jaha? Det säger väl ingenting om hur många män som ägnar sig åt detta eller hur accepterat det beteendet är bland män osv.
Citera
2026-03-15, 07:18
Medlem
Citat:
Skulle vilja påstå motsatsen. Troligtvis inte mer än 4-6 procent av män som begår något som kan definieras som en våldtäkt . I alla fall Inte om en talar om den klassiska betydelsen.
Av de männen så är det ca 1-2 procent som gör det till Ett upprepat beteende. De står troligen för 70-80 procent av alla våldtäkter i Sverige. Tänk nytorgsmannen och hagamannen
Vilket I sin tur antyder att resten inte gillade de så mycket att det var värt att upprepa

Ungefär 97 procent av den manliga befolkningen verkar inte gilla det speciellt mycket.

Personligen tycker jag att de flesta ger ämnet mycket uppskattat. Och att en överväldigande majoritet av män får skit för en liten mioritets handlingar.

Denna tråd är en ironisk "mot"tråd skapad för att markera mot en annan tråd med ungefär samma idiotiskt budskap, dock omvänt.
Citera
2026-03-15, 09:13
Medlem
Citat:
Med dagens utvidgade betydelse av begreppet har så gott som varenda man (och kvinna) begått upprepade våldtäkter.

Frågan är om det finns något mer urvattnat ord i svenska språket idag. Det har nog t om gått om rasism vid det här laget.

Jag ser inte oaktsam våldtäkt som våldtäkt.
En kan inte begå våldtäkt utan intention.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in