2016-05-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån har du fått att de maskar för hand?
Har vänner(jurister) som arbetar på domstol.
Oftast kan man se att det är överstruket med svart penna. Sedan skannas den in igen, så har jag fått förklarat för mig. Väldigt mycket jobb, speciellt när den nyfikne beställaren inte ens kommer och hämtar/vill ha den senare. 9 sidor är gratis, sedan är det ju betalning som gäller.
Senast redigerad av Ritinkin 2016-05-28 kl. 09:07.
Citera
2016-05-28, 09:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Har vänner(jurister) som arbetar på domstol.
Ja och de sitter inte och maskar för hand - utan namn ändras till "Sekretess A/B/C osv" i dokumentet. I detta fall är det ETT namn som måste maskas och det ena målsägarens. Det hon utsatts för kan också rensas bort.
Citera
2016-05-28, 09:10
Medlem
Citat:
Ja och de sitter inte och maskar för hand - utan namn ändras till "Sekretess A/B/C osv" i dokumentet. I detta fall är det ETT namn som måste maskas och det ena målsägarens. Det hon utsatts för kan också rensas bort.
Man maskar många gånger för hand, sluta nu. Blir löjligt när jag sett det med egna ögon.

Tror du mig inte, ring till domstolen själv och fråga om maskning för hand förekommer.
Senast redigerad av Ritinkin 2016-05-28 kl. 09:18.
Citera
2016-05-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Man maskar många gånger för hand, sluta nu. Blir löjligt när jag sett det med egna ögon.

Tror du mig inte, ring till domstolen själv och fråga om maskning för hand förekommer.

Det gör man för att Agda som är 90 år och sekreterare inte klarar av ordbehandlingsprogrammet.

Sen finns det ju skärmdumpar och andra bilder som måste maskas för hand, men 98% maskerar man med några tangenttryck
Citera
2016-05-28, 21:58
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:

Begärde ut handlingar från ett fall där jag själv var brottsoffer. En del namn var överstrukna (för hand). Man kunde till och med se namnen igenom överstrykningen om man höll upp pappret mot en lampa.
Citera
2016-05-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Begärde ut handlingar från ett fall där jag själv var brottsoffer. En del namn var överstrukna (för hand). Man kunde till och med se namnen igenom överstrykningen om man höll upp pappret mot en lampa.

Det en väldigt slarvig maskning. Överstrykningen behöver ske på båda sidor av pappret, fram och bak och sedan gärna skanna in pappret eller kopiera det, för att det inte ska synas igenom.
Citera
2016-05-30, 17:15
Avstängd
micro113s avatar
blev visst fel där ....
Senast redigerad av micro113 2016-05-30 kl. 17:38.
Citera
2016-05-30, 17:18
Avstängd
micro113s avatar
Detta är en av de värre fallen jag läst om - och jag kan bara säga att pappan har ju uppvisat en behärskning som är svår att sätta sig in i.
Att få tårna avklippta utan att skrika för att på så sätt skydda sin familj.

Situationen de befann sig måste ha varit så fruktansvärd så det är svårt att föreställa sig.
Citera
2016-05-30, 21:40
Avstängd
micro113s avatar
Jag har fup och kan dela med mig via PM om någon är intresserad - jag lägger däremot inte ut några länkar i tråden eftersom barnens namn är omaskade ... Det känns helt enkelt inte bra ....
Citera
2016-05-30, 23:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Här är det hans heder som fick sig en törn som han skulle återupprätta när tjejen gjorde slut, ser ingen skillnad, idioter är alla dom som inte klarar av att tjejen gör slut utan ger sig på tjejen, nya killen och släkten så där.
Enorm skillnad, han gör det för sin egen skull, hedersmord görs för släkten och familjens skull mer än för din egen.
Citera
2016-05-31, 00:45
Medlem
Vilka satans psykopater. Hoppas dom får sitta in väldigt länge.
Citera
2016-05-31, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Verkar också vid första anblick vara en ganska vanlig person. Förekommer ej i lexbase. Bosatt i Gröndal med en sambo som verkar jobba med "ekologiska livsmedel" – typiska medelklassmarkörer imo.
!

Nån som har bild på den här andra psykopaten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in