2016-05-27, 02:17
Medlem
kenopenos avatar
Vilken fullständig mardröm för de båda familjerna. Det här blir en obehaglig fup att läsa. Tänk så enkelt för den ena gärningsmannen som har en flera dagars minneslucka. BS som vanligt. Tänk så många sadister som skyller på: jag kommer inte ihåg. Fy fan säger jag bara, för dessa två idioter
Citera
2016-05-27, 10:41
Medlem
Reptilreaktions avatar
Nu är ju jag bara en gammal surgubbe med lite eller ingen förståelse för folks önskan att hela tiden "synas", men varför lägger man upp en dylik video på Youtube? Finns det någon diagnos på sådant?

Vad vet vi förresten om den förmodade medgärningsmannen?
Citera
2016-05-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hedersrelaterat är något man gör för att behålla status och heder gentemot familj, släkt och landsmän.
En svensk som gör så förlorar all heder, status och respekt bland familj, släkt och andra svenskar.
Förstår du skillnaden?

Här är det hans heder som fick sig en törn som han skulle återupprätta när tjejen gjorde slut, ser ingen skillnad, idioter är alla dom som inte klarar av att tjejen gör slut utan ger sig på tjejen, nya killen och släkten så där.
Senast redigerad av Backentopp 2016-05-27 kl. 10:51.
Citera
2016-05-27, 11:13
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptilreaktion
Vad vet vi förresten om den förmodade medgärningsmannen?
Verkar också vid första anblick vara en ganska vanlig person. Förekommer ej i lexbase. Bosatt i Gröndal med en sambo som verkar jobba med "ekologiska livsmedel" – typiska medelklassmarkörer imo.

Detta brott bryter mot många typiska kännetecken. Visst, kategorin: svartsjuk expojkvän som löper amok, låter ju inte helt ovanligt, men att han också får med sig en ostraffad kompis till att tortera exflickvännens nya pojkväns pappa måste ju ändå höra till den ovanliga högen av brottsfall.

Nu vill vi läsa Fup!
Citera
2016-05-27, 11:25
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Med massa tattueringar?

Det är bara WT och kriminella som tattuerar sig.

Tattuering på ansiktet? Då är man psyksjuk på ett eller annat vis.
Vissa tatueringar...
https://en.wikipedia.org/wiki/Teardrop_tattoo
Citera
2016-05-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, tack för info. Den började idag mao?

Dock kan de inte ta hur lång tid som helst på sig .. en begäran om att ta del av offentlig handling skall tillgodoses "skyndsamt".

Edit:
Så inte detta

Så återigen - tack för info. Jag har ju beställt den

För att maska FUP:ar på hundratals sidor går ju "snabbt".
Citera
2016-05-27, 23:27
Medlem
SteveAngellos avatar
GM verkar även ha medverkat i en sexvideo känd som "svenska studenter - trekant"
Citera
2016-05-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin

Jag vet inte hur ditt ordbehandlingsprogram fungerar, men i mitt kan jag skriva in "Ritinkin" och välja "sök och ersätt med: HemligHemlig" och sedan kommer ditt namn inte att finnas någonstans att finna, bara någon som kallas HemligHemlig....

Det är bullshit, och det vet dom om, dom gör så här för att dom vet att dokumenten kommer att spridas.

Dom är skyldiga att lämmna ut dom enligt lag, men kräver ofta att man ska komma dit personligen för att göra det, även om dokumenten finns digitala, för att utöva lite "shaming" och göra folk rädda för att sprida dokumenten vidare.

Vid ett tillfälle när jag behövde sprida lite ljus kring en annan typ av offentlig handling så samlade vi ihop oss ett litet gäng och alla gick och hämtade ut samma dokument samtidigt, så när det sedan började spridas så kunde dom inte veta vem av alla som hade hämtat ut det som hade spridit det.

Ett annat dokument som jag hämtade ut försågs med ett handskrivet löpnummer? på en av sidorna som var annorlunda på samma dokument som en kompis hämtade ut, vi hade dessutom fått löpnummret handskrivet på olika sidor...

Jag säger inte att dom hade tänkt spåra dokumentet, men dom hade kunnat göra det om dom velat...
Citera
2016-05-28, 01:12
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Killen har ingen behaglig blick, närmaste 5-7 åren får han fundera på livet bakom murar.

https://m.youtube.com/watch?v=VrWEVmFl6rU

Har träffat Anton vid ett flertal tillfällen. Hans blick ser verkligen ut sådär på riktigt, han har ett sjukt obehagligt leende.

Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
GM verkar även ha medverkat i en sexvideo känd som "svenska studenter - trekant"

Se på fan, det är han!
Senast redigerad av Terrorist-Hubert 2016-05-28 kl. 01:17.
Citera
2016-05-28, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag vet inte hur ditt ordbehandlingsprogram fungerar, men i mitt kan jag skriva in "Ritinkin" och välja "sök och ersätt med: HemligHemlig" och sedan kommer ditt namn inte att finnas någonstans att finna, bara någon som kallas HemligHemlig....

Det är bullshit, och det vet dom om, dom gör så här för att dom vet att dokumenten kommer att spridas.

Dom är skyldiga att lämmna ut dom enligt lag, men kräver ofta att man ska komma dit personligen för att göra det, även om dokumenten finns digitala, för att utöva lite "shaming" och göra folk rädda för att sprida dokumenten vidare.

Vid ett tillfälle när jag behövde sprida lite ljus kring en annan typ av offentlig handling så samlade vi ihop oss ett litet gäng och alla gick och hämtade ut samma dokument samtidigt, så när det sedan började spridas så kunde dom inte veta vem av alla som hade hämtat ut det som hade spridit det.

Ett annat dokument som jag hämtade ut försågs med ett handskrivet löpnummer? på en av sidorna som var annorlunda på samma dokument som en kompis hämtade ut, vi hade dessutom fått löpnummret handskrivet på olika sidor...

Jag säger inte att dom hade tänkt spåra dokumentet, men dom hade kunnat göra det om dom velat...
Man maskar handlingar för hand och inte genom något ordbehandlingsprogram. Det kan vara mer än enbart personnamn som maskas, allt för att att undvika att sekretessinformation sprids.

En sekretessprövning görs alltid. Jag vet att det är "lag" på att ge ut offentliga handlingar, men att man inte begriper att enorma FUP:ar tar en jävla massa tid i anspråk att maska, även om det ska behandlas "skyndsamt", då är man dum i huvudet.
Senast redigerad av Ritinkin 2016-05-28 kl. 08:31.
Citera
2016-05-28, 08:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja faktiskt. Så fort man lagt upp sidorn digitalt så använder man sökfunktion och vips letar datorn reda på de ord som skall tas bort ...

Det är inte så att de måste läsa bokstav för bokstav ...
Citera
2016-05-28, 08:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Man maskar handlingar för hand och inte genom något ordbehandlingsprogram. Det kan vara mer än enbart personnamn som maskas, allt för att att undvika att sekretessinformation sprids.

En sekretessprövning görs alltid. Jag vet att det är "lag" på att ge ut offentliga handlingar, men att man inte begriper att enorma FUP:ar tar en jävla massa tid i anspråk att maska, även om det ska behandlas "skyndsamt", då är man dum i huvudet.
Varifrån har du fått att de maskar för hand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in