Citat:
Ursprungligen postat av
Ritinkin
För att maska FUP:ar på hundratals sidor går ju "snabbt".
Jag vet inte hur ditt ordbehandlingsprogram fungerar, men i mitt kan jag skriva in "Ritinkin" och välja "sök och ersätt med: HemligHemlig" och sedan kommer ditt namn inte att finnas någonstans att finna, bara någon som kallas HemligHemlig....
Det är bullshit, och det vet dom om, dom gör så här för att dom vet att dokumenten kommer att spridas.
Dom är skyldiga att lämmna ut dom enligt lag, men kräver ofta att man ska komma dit personligen för att göra det, även om dokumenten finns digitala, för att utöva lite "shaming" och göra folk rädda för att sprida dokumenten vidare.
Vid ett tillfälle när jag behövde sprida lite ljus kring en annan typ av offentlig handling så samlade vi ihop oss ett litet gäng och alla gick och hämtade ut samma dokument samtidigt, så när det sedan började spridas så kunde dom inte veta vem av alla som hade hämtat ut det som hade spridit det.
Ett annat dokument som jag hämtade ut försågs med ett handskrivet löpnummer? på en av sidorna som var annorlunda på samma dokument som en kompis hämtade ut, vi hade dessutom fått löpnummret handskrivet på olika sidor...
Jag säger inte att dom hade tänkt spåra dokumentet, men dom hade kunnat göra det om dom velat...