2016-05-31, 18:13
Medlem
Fyfan vilka j*vla idioter.. denna Ant*on.. och hans medbrottsling.
blir fan tårögd av att läsa vad de utsatt alla inblandade för..
Familjerna, barnen, pojkvännen, alla vänner, tortyr, hot, våldtäkter.. deras liv är ju förstörda och ärrade för resten av livet.. t.o.m så långt att målsägande har valt att ta sitt liv.. fyfan vad tragiskt.. mår illa av tanken att hon ev. Kände att det var ända utvägen.. fyfan det är GM som skulle försvunnit istället från denna jord och den hade blivit en bättre plats..

Hoppas GM får ett satans helvete resten av deras meningslösa skitliv..
😢
Citera
2016-05-31, 19:20
Medlem
grey.eagles avatar
Är det som vanligt nu att de får straffrabatt o bara döms för grövsta brottet?
Citera
2016-06-01, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Fyfan vilka j*vla idioter.. denna Ant*on.. och hans medbrottsling.
blir fan tårögd av att läsa vad de utsatt alla inblandade för..
Familjerna, barnen, pojkvännen, alla vänner, tortyr, hot, våldtäkter.. deras liv är ju förstörda och ärrade för resten av livet.. t.o.m så långt att målsägande har valt att ta sitt liv.. fyfan vad tragiskt.. mår illa av tanken att hon ev. Kände att det var ända utvägen.. fyfan det är GM som skulle försvunnit istället från denna jord och den hade blivit en bättre plats..

Hoppas GM får ett satans helvete resten av deras meningslösa skitliv..
😢

Jag håller med dig. Stackars människor. Det måste bli ett kännbart straff här , även för den äldre psykopaten. Av nån anledning hyser jag nästan mer agg mot KS.
Citera
2016-06-01, 10:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Är det som vanligt nu att de får straffrabatt o bara döms för grövsta brottet?
Nej, de döms inte bara för det grövsta brottet - det grövsta som de fälls för utgör "huvudbrott", men de döms punkt för punkt, sedan görs en sammanvägning av straffskalan för samtliga punkter - där huvudbrottet är utgångspunkten för beräkning av strafftid.
Citera
2016-06-01, 10:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag håller med dig. Stackars människor. Det måste bli ett kännbart straff här , även för den äldre psykopaten. Av nån anledning hyser jag nästan mer agg mot KS.
Det har jag svårt att förstå, Anton är ju både den klart drivande, den mest aggressive och den som vid två skilda tillfällen utsatt andra för ett utdraget lidande.
Citera
2016-06-01, 10:17
Medlem
grey.eagles avatar
De bara måste vara jobbigt att vara försvarare till såna här, går de hos psykolog efter att jobbat med sådana här gärningsmän`?
Citera
2016-06-01, 10:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
De bara måste vara jobbigt att vara försvarare till såna här, går de hos psykolog efter att jobbat med sådana här gärningsmän`?
Det finns säkert försvarare som anlitar psykolog för att bearbeta sådant de möter i sitt arbete - men generellt är nog svaret nej.
De som arbetar som försvarare har i allmänhet utgångspunkten att för att domar/rättstillämpning skall äga legitimitet så måste den åtalade ges möjligheten att försvara sig i rätten.

Enkelt uttryckt - utan ett bra försvar så kan man inte döma människor rättssäkert, och utan rättssäkerhet så faller statens legitimitet för att döma och straffa - och då faller rättsstaten.
Citera
2016-06-01, 20:47
Medlem
Corazons avatar
Hej!

Ser att FUP har släppts. Jag tar gärna en kopia om någon är vänlig nog att dela med sig. Skicka ett meddelande i så fall. Jag vet, jag kan begära ut den själv, men önskar att läsa den i kväll.

Mvh
Citera
2016-06-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det har jag svårt att förstå, Anton är ju både den klart drivande, den mest aggressive och den som vid två skilda tillfällen utsatt andra för ett utdraget lidande.

Jag vet, kan inte förklara varför. Det sm stör mig är förmodligen att den äldre är just det, dvs. äldre och har själv familj. AL är bara en loser.
Citera
2016-06-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag vet, kan inte förklara varför. Det sm stör mig är förmodligen att den äldre är just det, dvs. äldre och har själv familj. AL är bara en loser.

Ja hur kunde han gå med på detta undrar man? Är han lika galen som AL?
Citera
2016-06-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Ja hur kunde han gå med på detta undrar man? Är han lika galen som AL?

Han har garanterat mycket i bagaget genom åren. Pundare liksom AL.
Citera
2016-06-02, 00:55
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Är ju uppenbart att Ant*n är väldigt manipulativ av sig och att K är lättmanipulerad när han druckit. Det säger väl alla av de av Kj*lls vänner när de förhörts? Båda har visserligen utfört grymheter mot pappan, men K visar ju någon slags omtanke om familjen ändå. Och verkar mest ha råkat följa med på det här pga. att han av Ant*n blivit itutad den här lögnen om att T*m är en våldtäktsman, och då i fyllan ha "ställt upp" för sin kompis på ett helt galet sätt.

Vad hade han, 2,86 promille i urinen? Då borde han ju vara snudd på medvetslös?

Vill inte förminska det han gjort på något sätt absolut inte. Men han känns som ännu ett offer för Ant*ns manipulation.

Fy fan så tragiskt fall. En familj förlorar för andra gången på ett år en av sina döttrar. En pappa blir torterad och det får hans tre barn lyssna på. T*m måste ju ha mått skitdåligt efter allt också. Fastän han inte gjort nåt fel överhuvudtaget så lär ju han tänka "tänk om jag aldrig hade följt med henne hem".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in