2016-02-17, 20:31
Medlem
Dille24s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22283238.ab

Mannen svårt misshandlad. Två personer anhållna för misshandel och olaga frihetsberövande.

Någon som vet något mer?

Affärsuppgörelse som gått snett?
Citera
2016-02-17, 20:31
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Det var vid 04.58 i morse som polisen larmades till Lidingö. På platsen anträffades en skadad man. De två misstänkta gärningsmännen kunde gripas strax efter att polisen anlänt till huset.
Misshandeln rubriceras som synnerligen grov bland annat på grund av de skador som offret fick, enligt åklagare Peter Svedén.
Citera
2016-02-17, 20:57
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Var det torpeder så verkar det konstigt att de låter sig gripas i närheten.
Citera
2016-02-17, 20:59
Medlem
Jag är bosatt på Lidingö och är ute i löpspåret väldigt ofta. Man skulle kunna kalla det mitt andra hem.
För en tid sen sprang jag in i en hel hord med orcher. De hade slagit upp någon form av basläger och tänt en läger eld och lyssnade på arabisk disko musik.
Finns ju en möjlighet att dessa har flyttat fram sina positioner.
Citera
2016-02-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beholdapalehorse
Jag är bosatt på Lidingö och är ute i löpspåret väldigt ofta. Man skulle kunna kalla det mitt andra hem.
För en tid sen sprang jag in i en hel hord med orcher. De hade slagit upp någon form av basläger och tänt en läger eld och lyssnade på arabisk disko musik.
Finns ju en möjlighet att dessa har flyttat fram sina positioner.

Jag måste få fråga, var på Lidingö såg du detta? Lidingöloppspåret, isf var?
Citera
2016-02-17, 21:15
Bannlyst
Vart på Lidingö? Familjedrama gone bad?
Citera
2016-02-17, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Var det torpeder så verkar det konstigt att de låter sig gripas i närheten.
Ja det talar emot proffs...
Citera
2016-02-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konsekvensen
Jag måste få fråga, var på Lidingö såg du detta? Lidingöloppspåret, isf var?

Nä, strax nedanför Bodals skola vid vattnet. Fick en smärre chock när de började skrika efter mig. Har ju vattenflaskor på bröstet så de kanske misstog dessa för bröst o tänkte taruhsa mig.
Citera
2016-02-17, 22:24
Medlem
står Gångsätra på polisens hemsida.
Citera
2016-02-17, 23:06
Medlem
Hemi57s avatar
Ja, som hörs på namnet, Lidingö, är platsen omringad av vatten, vilket är till fördel då polisen ska få tag i buset i en högkriminell förort.
Dessutom är det ett av få förorter som inte har tillgång till tunnelbana. Detta för att lättare stävja / minska ev. brott som begås där, speciellt kvällar och helger..
Citera
2016-02-18, 11:19
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Ja, som hörs på namnet, Lidingö, är platsen omringad av vatten, vilket är till fördel då polisen ska få tag i buset i en högkriminell förort.
Dessutom är det ett av få förorter som inte har tillgång till tunnelbana. Detta för att lättare stävja / minska ev. brott som begås där, speciellt kvällar och helger..

Nja men Ropsten tillhör väl ändå Lidingö? Sedan finns ju Saltsjöbanan men visst, det är svårare att ta sig därifrån än på andra platser i Stockholm om man inte har bil.
Citera
2016-02-18, 12:37
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nja men Ropsten tillhör väl ändå Lidingö? Sedan finns ju Saltsjöbanan men visst, det är svårare att ta sig därifrån än på andra platser i Stockholm om man inte har bil.
Ropsten tillhör knappast Lidingö utan innerstan och har postadress Stockholm. Saltsjöbanan ligger i Nacka, utan du menar förstås Lidingöbanan, som sträcker sig från Ropsten (Stockholm) till Gåshaga Brygga (Lidingö).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in