Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-09, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Jag känner mest för familjen. Hur kan man hjälpa dem? mm. Samtidigt tror jag de inte är så pigga på oannonserade besök De öppnar nog inte dörren efter allt vad de har varit med om. Samtidigt undrar man förstås: är allt sant? Troligen är det vidriga sant, och det vore ju klart ironiskt om Anton fick 10 år till för våldtäkt, när det var han som hetsade upp sig så mycket om våldtäkt.
Så härligt om äcklet Anton åker fast för våldtäkt, garanterat sevärt. Äcklet och hans kumpan-äckel skulle ju i ett annat land dömts till döden, men vi får hålla till godo med de straff vi har.

Svårbevisat när det kommer till våldtäkten.
Citera
2016-07-09, 11:23
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Här är två korta filmklipp med Anton, kan vara bra att lägga ansiktet på minnet så man inte råkar beblanda sig med honom i framtiden.
https://www.youtube.com/watch?v=VrWEVmFl6rU
https://www.youtube.com/watch?v=ekUNacQ7bto
En riktig svärmorsdröm. Har lagt ansiktet på minnet..
Kollade in den första filmsnutten, och jag kan förstå hans svårigheter att få tillgång till ömsesidigt önskat sex utan tvång!

Citat:
Ursprungligen postat av Virtuell
Våldtäkten med mera ogillades. Kanske inte så konstigt då BO är död. Domen är lagd, 6,4 år, ute efter ca 4 år.
Domen har dock inte vunnit laga kraft ännu.
Om ingen överklagan ställd till Svea Hovrätt har inkommit senast 2016-07-26, så behöver grisen med största sannolikhet enbart tillbringa 4 år ätande chips och trycka i sig skumbilar i sängen framför vägg-TV:n. Det känns tryggt att veta att mina skattepengar går till väsentlig vård och omsorg.

Föräldradräggen har väl knappast tid över till några besök för att fundera över vad som gick snett.
Dessutom kan ju inte Anton röka på med farsan inne på rastgården.
Fyra år går snabbt. Sen är det fritt fram igen att supa bort de sista ev. fungerande hjärncellerna, och få adrenalinet att rusha i några nya gryningsräder följda av total minnesförlust.
Shit happens, so what!
Citera
2016-07-09, 17:51
Medlem
Virtuells avatar
Det är sant. Dock känns det inte troligt att dom skulle överklaga detta med risk för ännu strängare straff, jag som advokat hade ju inte gett de förslaget iallafall, eller jo det kanske jag hade, pengar är ju aldrig fel 😂

4 år är för lite, men det är endå 4 år, sen är ju inte denna kille den stabilaste heller, så personligen tror jag att det kommer att vara riktig tortyr för honom bakom murarna. Har han haft panikångest tidigare och varit suicidal så är det ju ingenting jämfört med vad som komma skall. Kort och gott, han kommer att få det tufft. Skulle inte förvåna mig ett skvatt om plitarna skulle hitta honom hängd i sin cell med KVs brandsäkra lakan.
Citera
2016-07-09, 18:06
Medlem
Citat:
Det är sant. Dock känns det inte troligt att dom skulle överklaga detta med risk för ännu strängare straff, jag som advokat hade ju inte gett de förslaget iallafall, eller jo det kanske jag hade, pengar är ju aldrig fel 😂

4 år är för lite, men det är endå 4 år, sen är ju inte denna kille den stabilaste heller, så personligen tror jag att det kommer att vara riktig tortyr för honom bakom murarna. Har han haft panikångest tidigare och varit suicidal så är det ju ingenting jämfört med vad som komma skall. Kort och gott, han kommer att få det tufft. Skulle inte förvåna mig ett skvatt om plitarna skulle hitta honom hängd i sin cell med KVs brandsäkra lakan.
Åklagaren kan överklaga, det känner du väl till, herr "Advokat"?
Senast redigerad av Ritinkin 2016-07-09 kl. 18:13.
Citera
2016-07-09, 18:27
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Att åklagaren ska överklaga är i alla fall min förhoppning!
Har mycket svårt att tänka mig att GM/försvaret skulle våga göra det p.g.a. mängden allvarliga brott som han dömdes för.
Citera
2016-07-09, 18:58
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:

Den tortyr som han kan komma att uppleva bakom murarna kanske kan ses som karma med tanke på de BO som han själv fysiskt och/eller psykiskt har torterat.

Om han skulle använda lakanen, så kan man kanske tro på karma även där med tanke på den utsatta person som han själv tidigare har drivit till ett lika ödesdigert beslut (fast då med annan metod).
Jag skulle inte fälla några tårar ifall han skulle välja den slutgiltiga lösningen.
Citera
2016-07-09, 20:17
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Att åklagaren ska överklaga är i alla fall min förhoppning!
Har mycket svårt att tänka mig att GM/försvaret skulle våga göra det p.g.a. mängden allvarliga brott som han dömdes för.

Vad har antalet allvarliga brott som han dömts för med saken att göra?
Citera
2016-07-09, 21:24
Medlem
Virtuells avatar
Citat:

Kändes det nödvändigt med parantes advokat där tyckte du?
Citera
2016-07-09, 21:27
Medlem
Virtuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Den tortyr som han kan komma att uppleva bakom murarna kanske kan ses som karma med tanke på de BO som han själv fysiskt och/eller psykiskt har torterat.

Om han skulle använda lakanen, så kan man kanske tro på karma även där med tanke på den utsatta person som han själv tidigare har drivit till ett lika ödesdigert beslut (fast då med annan metod).
Jag skulle inte fälla några tårar ifall han skulle välja den slutgiltiga lösningen.

Ja jag kan inte bry mig mindre om vad som händer med honom, inte alls, utan det jag ville få fram var att oavsett straffet så lider grabben nog - förhoppningsvis rätt så mycket endå, och är inte alls utav kåk kaliber.
Citera
2016-07-09, 21:44
Medlem
Citat:
Kändes det nödvändigt med parantes advokat där tyckte du?

Du är ingen advokat. Enkelt synat.

Det stavas visserligen parentes, men det är citationstecken.
Citera
2016-07-09, 21:54
Medlem
Virtuells avatar
Citat:
Du är ingen advokat. Enkelt synat.

Det stavas visserligen parentes, men det är citationstecken.

Har inte utgett mig för o va någon advokat heller, så lugn gubben.

Okej tack
Men grattis du har synat min påhittade bluff om att va en advokat, vill du ha tårta också eller?
Senast redigerad av Virtuell 2016-07-09 kl. 21:57.
Citera
2016-07-09, 23:55
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -plopp-
Vad har antalet allvarliga brott som han dömts för med saken att göra?
Inte dömts för exempelvis vid tidigare tillfällen, utan alla de skilda brottsrubriceringar som han sammantaget dömdes för i samband med denna rättegång i TR. Jag skrev dömdes för i mitt inlägg.

Försvaret måste göra en rimlighetsbedömning av möjligheten till att uppnå ett kortare straff, ställt emot möjligheten att HR utdömer ett strängare straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in