2016-02-21, 22:50
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Jan Olof Bengtsson tar på sig kloakoverallen igen i ett nytt bra inlägg, watch out kloakråttor! Bl a Frappant får sig en känga.

http://janolofbengtsson.com/2016/02/21/sd-och-kloaken/

Ja, nu får jag väl SmokeyNegroni på skallen, men det var en snarstucken och närsynt gubbe, JOB. Kampen om Stockholm avgörs väl mest honom förutan, men han har ju själv gett sig in i leken med sina offentliga ställningstaganden och påhopp.

Han börjar med att utan urskillning kalla det jag skriver för "kloakeri", jämställt med det sämsta som skrivs i en fri och bred FB-debatt med många deltagare som inte riktigt räcker till intellektuellt och/eller verbalt.

Sedan hoppar prinsessan på ärten JOB upp i taket av förtrytelse över min skepsis mot hans politiska filosofi väl sammanfattad som "...kan inte bara alla sitta i ring och hålla varandra i handen och sjunga Kumbaya...". Med Mattias Karlsson med i ringen, alltså? Nej, den här personen, JOB, är nog föga skickad för detta och liknar mest vad F G Bengtsson kallar "...en stackars Fågel Blå...bland den höga politikens gamar och slaghökar.".

Han väljer också att genomföra virtuellt könsbyte på mig ("...omedelbart efter att hon kallat mig..."), ett nytt grepp som inte saknar ett visst burleskt underhållningsvärde.
Senast redigerad av Frappant 2016-02-21 kl. 22:55.
Citera
2016-02-21, 23:37
Medlem
KlausSteins avatar
Det var ett väldigt listigt drag av Karlsson må jag då säga. Att välja ut Lång till ordförandekandidat.

Karlsson kommer troligtvis inte tappa en enda "Heja Jimmie"-röst på detta med däremot tjäna en massa röster från personer som egentligen borde stå på den sittande styrelsens sida. Just för att det är Lång som tydligen har något rykte om att vara "bra" (även om få kan peka på vad). Precis som Jansson, Larsson och flera andra gamla kastrerade gubbar.
Citera
2016-02-21, 23:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Han börjar med att utan urskillning kalla det jag skriver för "kloakeri", jämställt med det sämsta som skrivs i en fri och bred FB-debatt med många deltagare som inte riktigt räcker till intellektuellt och/eller verbalt.

Ett uppenbart problem med JOB's kommentar är att han beskriver Flashback som en monolitisk klump. Det är ungefär lika dumt som att avfärda hela Internet med att det bara skulle vara porr, pladder och reklam, och fullständigt missa den pivotala roll som Internet spelar för medborgarsamhället som guldgruva för den mest värdefulla information som finns att tillgå.

F.ö. så är det ju förespråkarna av det karlssonlojala styrelseförslaget som (som vanligt) står för det stora "kloakeriet" i tråden, vilket går hand i hand med det faktum att de inte har skrivit en endaste välgenomtänkt, upplysande eller insiktsfull kommentar i ämnet (och detta inkluderar JOB själv).
Citera
2016-02-21, 23:47
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det var ett väldigt listigt drag av Karlsson må jag då säga. Att välja ut Lång till ordförandekandidat.

Karlsson kommer troligtvis inte tappa en enda "Heja Jimmie"-röst på detta med däremot tjäna en massa röster från personer som egentligen borde stå på den sittande styrelsens sida. Just för att det är Lång som tydligen har något rykte om att vara "bra" (även om få kan peka på vad). Precis som Jansson, Larsson och flera andra gamla kastrerade gubbar.

Det är utan tvekan en noggrann partistyrelseanalys som ligger bakom, liksom ett beslutsamt genomförande i alla detaljer, för sådant här har Mattias Karlssons partistyrelse alltid tid med.

En vacker föreningspolitisk anrättning med mycket glasyr och dekorativ marsipanros - det som Mattias Karlsson inte har förstått är att han inte kan lägga två äckliga fimpar överst, d v s han kan inte ta in de två orkerna (ny kanoniskt rätt stavning) från Ungsvenskarna oavsett hur politiskt lämpligt det skulle kunna vara för honom av andra skäl. Jag tror faktiskt att just detta inte bara för mig utan för många andra blir en dealbreaker.
Citera
2016-02-21, 23:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Japp, det var en utmärkt sammanfattning av det hela som du gjorde där. Och som du kan bevittna själv här i tråden, så fungerar Karlssons list alldeles förträffligt. Oppositionen inom partiet är numer helt död. Alla går i Karlssons ledband vare sig de vill eller inte, vare sig de tror det eller inte.

Under Karlsson har SD reducerats till kontrollerad opposition, men inte nog med det utan även den partiinterna oppositionen är numer en kontrollerad opposition; allting kontrollerat av Mattias Karlsson.
Citera
2016-02-21, 23:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jag tänker som jag skrev. Jag är inte säker på att miljonärer är de som på bästa sätt företräder människor som inte är miljonärer.

Kontentan av det du skriver är att du inte vill ha politiker som är ekonomiskt oberoende. Det jag upplyser dig om är att det som blir kvar är politiker som är beroende av sin skattefinansierade lön, som därför blir korrumperade marionetter i etablissemangets garn. Kort och gott, det du ber om är politiska broilers.
Citera
2016-02-22, 00:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Just för att det är Lång som tydligen har något rykte om att vara "bra" (även om få kan peka på vad). Precis som Jansson, Larsson och flera andra gamla kastrerade gubbar.

David Lång är väl lite grann SD:s motsvarighet till Margot Wallström. Jag tänker på hur det var förr när sossemedlemmar fantiserade om att hon skulle bli den bäste partiledaren, varje gång det var dags att välja en ny. Formeln för att få folk att tänka gott om en är att sticka ut så lite som möjligt, ta glidarpositioner och flyga under radarn. För då blir man ett vitt papper som suktande själar kan fylla med det innehåll som deras innersta önskningar vill.

Sen apropå det jag skrev om kontrollerad opposition ovan: Det är väl bara Karlsson som har ett intresse att hålla liv i myten om en bunkerfalang. Gamla kastrerade gubbar ställs fram som uppstoppade djur i Karlssons privata vaxkabinettskällare, så att Karlsson kan leka kontrollerad opposition med dem.
Citera
2016-02-22, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
När du skriver sådär så göder du bara hans ego, så att han kan avfärda tråden som "kloakerier" och stänga sitt sinne för de intelligenta diskussionerna och den relevanta kritik som framförs här. Du är just nu hans bästa vän i att hjälpa honom att övertyga sig själv om att allt han just skrev är sant och riktigt. Och det hjälper ju inte att det står "kuppförsök" i trådtiteln, det ger bort ännu en liten gratispoäng till JOB från dig.

Precis som jag har sagt till Y2W att han i praktiken hjälper Mattias Karlsson, så säger jag till dig nu att du i praktiken hjälper JOB's sak. Jag föreslår att du skärper dig.
Du sammanfattade själv vackert vad jag ville säga:

Citat:
David Lång är väl lite grann SD:s motsvarighet till Margot Wallström. Jag tänker på hur det var förr när sossemedlemmar fantiserade om att hon skulle bli den bäste partiledaren, varje gång det var dags att välja en ny. Formeln för att få folk att tänka gott om en är att sticka ut så lite som möjligt, ta glidarpositioner och flyga under radarn. För då blir man ett vitt papper som suktande själar kan fylla med det innehåll som deras innersta önskningar vill.

Sen apropå det jag skrev om kontrollerad opposition ovan: Det är väl bara Karlsson som har ett intresse att hålla liv i myten om en bunkerfalang. Gamla kastrerade gubbar ställs fram som uppstoppade djur i Karlssons privata vaxkabinettskällare, så att Karlsson kan leka kontrollerad opposition med dem.
Det finns ingen opposition i SD längre bland "etablerade" på riksnivå Det är som du själv skrev "kastrerade gubbar" som Joakim Larsson som kommer att stå och applådera med pigor/drängar Jomshof, Bieler, Hansson, Gogman, Heder, Andersson och hela bunten medans Expo-Mattias får den styrelsen som han vill ha. Bland gräsrötter och lokala styrelser pyr missnöjet, men inte bland människor som Lång och Larsson som får sin föda ur Karlssons hand och gör som dem blir tillsagda på grund av det. Det är de lägsta sorterns människor om du fårgar mig, i ett läge där mitt folk går under och Bengtsson tillhör denna sorgliga samling människor. Larsson kommer ha sitt pinsamma inlägg på twitter i topp: https://twitter.com/jockelarsson/status/638842891998240769 medan han gör precis tvärt om som vanligt.
Senast redigerad av TjockisMattias 2016-02-22 kl. 02:29.
Citera
2016-02-22, 09:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Har han fast månadslön?

Jo, enligt de som sett den ekonomiska redovisningen plockat han ut en fast lön på 35 000 varje månad, men även andra arvoden förekommer.
Citera
2016-02-22, 09:54
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jag upprepar igen, troligen förgäves: Hesselbäck var initiativtagare, den kreativa kraften och projektledare för det hela. Wallerstein valde bara font och färg och stavade fel till "Goverment". Men du vill ju så innerligt gärna hata Hesselbäck, så du struntar i alla fakta. Mattias Karlsson är mycket mycket nöjd och belåten med dig.

Fast att säga "vi borde köpa reklamplats" är liksom inte något som är så imponerande enligt mig. Det är inte riktigt värt 35 000 kronor i månaden.
Citera
2016-02-22, 10:21
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Epitet fungerar aldrig.
Vad är det du inte förstår?
Att det jag säger är en sanning eller vad du tror som SDU:ere?
Kareiusson har genomfört detta!

Det finns vissa aktörer i Sthlm just nu som hittar på och sprider massor av lögner just nu, de ena mer patetiska än de andra.

Jag vet inte om du är en av dessa eller om du bara tar till dig lögnerna, men jag bryr mig inte speciellt mycket heller.
Citera
2016-02-22, 10:26
Medlem
Alfacreds avatar
Att Kareliusson är en maktsträvende person är utom allt tvivel. Det han kommer att tillföra är noll och intet. Ser vad han har gjort i Stadshuset så är det noll och ingenting förutom att säkra makten över andra.
Näste man till rakning är Monika Skogman, som suttit i den nuvarande styrelsen.
Vad hon har tillfört är ungefär vad JOB har tillfört. Hon och JOB är BFF:er på facebook. Hennes intellekt och politiska visioner sträcker sig ungefär så långt hennes näsa är lång. Hon var tidigare kassör och det arbetet blev hon sparkad från. Hennes bidrag till styrelsen är att negativt kritisera politiska förslag och där stannade det. Inga förslag alls från henne. En sak hon är duktig på är att baktala och bedriva intrigata spel bakom andras ryggar. Att hon är medlem i SD Kvinnor är ingen tillfällighet utan en grupp som fyller de flesta platser i Nystart Stockholms styrelseförslag. Madeleine Eriksson, styrelsemedlem i Nystart Stockholm, är en av dem som är politisk sekreterare i socialutskottet där även Carina Herrstedt sitter och även var med att bilda SD kvinnor. Att kontrastyrelsen skulle vara en styrelse som väljs utifrån kunskap och vara do:er kan inte vara mera fel. Detta är ett spel som är organiserat från riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in