Citat:
Ursprungligen postat av
bitvisbitsk
Jan Olof Bengtsson tar på sig kloakoverallen igen i ett nytt bra inlägg, watch out kloakråttor!

Bl a
Frappant får sig en känga.
http://janolofbengtsson.com/2016/02/21/sd-och-kloaken/
Ja, nu får jag väl SmokeyNegroni på skallen, men det var en snarstucken och närsynt gubbe, JOB. Kampen om Stockholm avgörs väl mest honom förutan, men han har ju själv gett sig in i leken med sina offentliga ställningstaganden och påhopp.
Han börjar med att utan urskillning kalla det jag skriver för "kloakeri", jämställt med det sämsta som skrivs i en fri och bred FB-debatt med många deltagare som inte riktigt räcker till intellektuellt och/eller verbalt.
Sedan hoppar prinsessan på ärten JOB upp i taket av förtrytelse över min skepsis mot hans politiska filosofi väl sammanfattad som "...kan inte bara alla sitta i ring och hålla varandra i handen och sjunga Kumbaya...". Med
Mattias Karlsson med i ringen, alltså? Nej, den här personen, JOB, är nog föga skickad för detta och liknar mest vad F G Bengtsson kallar "...en stackars Fågel Blå...bland den höga politikens gamar och slaghökar.".
Han väljer också att genomföra virtuellt könsbyte på mig ("...omedelbart efter att hon kallat mig..."), ett nytt grepp som inte saknar ett visst burleskt underhållningsvärde.