2016-02-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
För det första: Nej, det är inte en rättighet att få en stor lön av medlemmarnas pengar bara för att man har ett förtroendeuppdrag i SD (och då är Hesselbäck enligt hans fans samtidigt mångmiljonär redan). I stort sett ALLA ordförande i SD arbetar gratis, jag vet inte vad som gör Hesselbäck så unik.

För det andra: Vad fan får han lön för. Det finns i stort sett ingen aktivitet i Sthlm alls, så jag vette fan vad han gör i sin roll egentligen (för utom att han i somras tydligen bad en person att göra en ekonomisk överföring till SD Riks, Hesselbäcks fans här tycks oerhört imponerade av detta så då måste det givetvis läggas till som bevis för vad han uträttat under ett helt år).

Jag är inte ute efter att "mucka" gräl med dig men om du anser att man inte ska få lön för att man inte utför något arbete så är det en sak men du nämner ju de tillgångar han redan har som (ett) skäl och då anser jag att du är fel ute. Det låter mer som den sedvanliga svenska avundsjukan.
Citera
2016-02-21, 15:45
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Kareliusson är avlönad av Sthlm Stad, inte av SD. Dessutom är det inte han som har beslutsrätt över hur företrädare avlönas i Sthlm, det har styrelsen som ju leds av en viss mångmiljonär (men som ändå måste ta 35 000 i månanden av våra pengar) Hesselbäck.

Där har du fel, som gruppledare på två ställen så har han just den makten. Och det är precis vad han har gjort.
Citera
2016-02-21, 16:23
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Där har du fel, som gruppledare på två ställen så har han just den makten. Och det är precis vad han har gjort.

Du tycks ju helt okunnig och obildad, givetvis är det inga gruppledare som bestämmer om någon anställning - inte på någon nivå i Sverige (kan vara så i Somalia kanske, är det så du tänker?).
Citera
2016-02-21, 17:15
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag har ju först trott att de idioter som försvarar miljonären med SD-lön Hesselbäck inte hade med denna dumma taktik att kalla alla som stödjer medlemmarnas förslag för Judar och Expo-journalister och Karlsson-lakejer. Men när man ser ditt resonemang så undrar man ju, kanske denna idioti är ledd av den snart avsatta styrelsen?

Hur var detta överhuvudtaget ett svar på det jag skrivit??? Du bemöter inte ett enda sakligt argument utan kastar ur dig vårdslösa kaskader av förolämpningar på ett påfallande fientligt manér. Om du vill ha ett meningsutbyte med mig så får du svara på vad jag faktiskt skriver och inte bara rotera om en massa epitet som inte har med mig att göra (och som jag aldrig använt). Du kleggar ju bara ihop något sorts generiskt svar till en halmgubbe av fiende som du har för ditt sinne. Och i samma veva lyckas du även ägna dig åt förtal av Hesselbäck och hans styrelse.

Ditt svar är så hutlöst vansinnigt att man bara baxnar. Här är mitt inlägg som du svarade på. Nu är det din skyldighet att citera från det och visa var jag kallar dig och ditt anhang för judar och Expo-journalister! Antingen så plockar du fram ett sånt citat, eller så ber du om ursäkt.

Citat:
Jo det är ju jävligt imponerande att kassören i en styrelse som leds av Hesselbäck (men inte valts av medlemmarna) lyckats göra en ekonomisk överföring - hur lång tid kan det ta? 1.2 sekunder?

Jag upprepar igen, troligen förgäves: Hesselbäck var initiativtagare, den kreativa kraften och projektledare för det hela. Wallerstein valde bara font och färg och stavade fel till "Goverment". Men du vill ju så innerligt gärna hata Hesselbäck, så du struntar i alla fakta. Mattias Karlsson är mycket mycket nöjd och belåten med dig.

Citat:
Om hälften av vad du påstår måste ju Hahne och Hesselbäck vara IDIOTER som satte honom i en styrelse.

Har man så dåligt personomdöme så ska man nog vara städare än politiker.

Återigen slår du vilt omkring dig. I din beskrivning blir Jan Olof Bengtsson någon sorts katastrof som det var rent brottsligt att sätta i en styrelse. I ditt sätt att "argumentera" och i ditt tonläge så finns det inga mellanlägen mellan liknöjd förnöjsamhet och vrålande alarmism. Och dina slutsatser blir därefter.

Jag har tidigare sagt att du har hjärtat på rätta stället. Jag hade fullständigt fel. Du har både hjärnan och hjärtat på fel ställe.
Citera
2016-02-21, 18:44
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Jimmy Hesselbäck är en av Sveriges största uppfinnare och kommer göra sig många miljoner framöver.

Vad har han uppfunnit? Källa på att han är en av Sveriges största uppfinnare?

Citat:
Maggi Haglund som ju har blivit som en trygg farmor för många sverigedemokrater i Stockhoms stad. Antagligen så gillar dem inte henne för att hon är en idealist och en pensionerad jurist från Östermalm (ekonomiskt oberoende) som man inte kan kontrollera med pengar och positioner inom partiet.

Källa på att hon blivit en trygg farmor för många sverigedemokrater? För vilka har hon blivit en trygg farmor? Att man vara en trygg farmor innebär inte att man duger i politiken?

Jag är för övrigt tveksam till att miljonärer och eller ekonomiskt oberoende oavsett parti är de som på bästa sätt representerar dem som måste arbeta för att få livet att gå runt.
Citera
2016-02-21, 18:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jag är för övrigt tveksam till att miljonärer och eller ekonomiskt oberoende oavsett parti är de som på bästa sätt representerar dem som måste arbeta för att få livet att gå runt.

Då lär du inte gilla Donald Trump heller.

Är det bara politiska broilers som inger förtroende hos dig, eller hur tänker du?
Citera
2016-02-21, 18:54
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Han röstade inte mot uteslutningarna av de briljanta Gustav Kasselstrand och William Hahne

På vilket sätt är Hahne briljant? Hans reklamfilm imponerar inte. Där framkom inte något som kan läggas till hans CV.
Citera
2016-02-21, 19:14
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Då lär du inte gilla Donald Trump heller.

Är det bara politiska broilers som inger förtroende hos dig, eller hur tänker du?

Jag tänker som jag skrev. Jag är inte säker på att miljonärer är de som på bästa sätt företräder människor som inte är miljonärer.

Det inlägg jag svarade på, påstod att det skulle vara en fördel för styrelsen och därmed medlemmarna att Jimmy och Maggie är miljonärer. I övrigt var det relativt tunt med vad de uträttat. Maggies enda bidrag tycks varit att hon är någon form av trygg farmor för vissa medlemmar. Jag undrar vad de faktiskt har uträttat för för Stockholmarna.
Citera
2016-02-21, 19:31
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SacrumBellum

Sedan har ju "Sveriges Donald Trump" och hans företag i "mångmiljonklassen" i praktiken också skulder på några hundratusen hos fogden och 11 betalningsanmärkningar. Jag visste inte att man kunde bli "Sveriges Donald Trump" i betalningsanmärkningar.

Det är synnerligen intressant. En politiker som inte kan sköta sin ekonomi är livsfarligt för partiet och medlemmarna. Låter som Mona S.
Citera
2016-02-21, 20:00
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Därför han behöver den helt orimliga lön han gett sig själv för de pengar som tillhör oss SD-medlemmar?

Har han fast månadslön?
Citera
2016-02-21, 20:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Har han fast månadslön?

Njae... Först skriver någon på Avpixlat att Hesselbäck ska ha tagit ut ett arvode på "över 30.000 kr" under året. Sen har man gjort en höna av fjädern och det är plötsligt en månadslön på 35.000 kr. Det verkar vara lite av viskleken över det hela. Snart blir det väl en hönsgård också. De flesta här verkar inte bry sig om uppgifterna som kastas runt stämmer det allra minsta med sanningen, bara de tjänar ett gott syfte, dvs att hata Hesselbäck, och att bana vägen för en styrelse i Mattias Karlssons tycke och smak.
Citera
2016-02-21, 22:49
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Du tycks ju helt okunnig och obildad, givetvis är det inga gruppledare som bestämmer om någon anställning - inte på någon nivå i Sverige (kan vara så i Somalia kanske, är det så du tänker?).

Epitet fungerar aldrig.
Vad är det du inte förstår?
Att det jag säger är en sanning eller vad du tror som SDU:ere?
Kareiusson har genomfört detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in