2016-02-18, 20:44
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRYPTONITIFITTAN
Sverige är fantastiskt dåligt på att sätta invandrare i jobb. Bara om man kommer till Tyskland, UK mfl så är det otroligt mycket bättre på den biten.

Så mycket bättre vet jag inte. Tyskland har precis som Sverige stora problem med att få flyktingar sysselsatta med ett arbete.

Citat:
Immigrants struggle in German job market
Immigrants to Germany from predominantly Muslim countries had the highest unemployment rates - particularly those from Lebanon, Iraq, Afghanistan, and Iran. "That is surely also because people don't come to Germany for professional reasons, but as refugees, and so find it more difficult to get a professional foothold," said Schäfer.

In absolute terms, most of the unemployed people of foreign origin also belong to the largest immigrant groups in Germany: 140,000 of the 460,000 Turks, for instance. A Turk living in Germany is two or three times more likely to be unemployed than a German.
Citera
2016-02-18, 20:47
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Sverige är fantastiskt dåligt på att sätta invandrare i jobb.

Vilka jobb menar du att invandrarna ska ta?
Citera
2016-02-18, 20:48
Medlem
Lobengulas avatar
På något perverst sätt så önskar jag ändå att den här idiotiska idén och den dödsdömda båten blir verklighet. Det måste väl ändå bli spiken i kistan för Migrationsverkets inkompetens?

Jag menar att även en nerknarkad krackpundare har bättre konsekvensanalys än Migrationsverket. Vad är det egentligen för människor som arbetar där? Har chefen (Anders Danielsson) helt tappat greppet om sin verksamhet?
Citera
2016-02-18, 20:48
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Tyskland för tusan. De har världens tredje största export efter USA och Kina. De har HÖG invandring och inte alls samma problematik som vi har i Sverige. Vet du skillnaden? De får jobb snabbare i Tyskland. I Sverige uppmuntrar vi passivitet för att behålla ett högt löneläge vilket gör att vi slår ut människor. Folk behöver något att göra.

Största skillnaden mellan Sverige och Tyskland är att man inte tar in lika många invandrare som vi gör per capita. En god förutsättning för en lyckad integration är att inte gapa efter alltför mycket.
2014 så fick Sverige 8.4 asylsökande för var 1000:e invånare. Tyskland hade 2.5. En rejält stor skillnad, håller du inte med? Snittet för hela EU låg på 1.2.
Asylum in the EU
Citera
2016-02-18, 20:50
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Talar vi i 50 års perspektiv så har garanterat du med förstått vad som kommer att ske om man släpper 10-tusentals sunnimuslimska unga män lösa i samhället varje år. För övrigt så är min EQ väldigt hög.

Släpper lös? Du tror att de är så annorlunda från dig och mig? Visst, de har en kultur och religion som vi inte känner igen oss i här. Det är en problematik, jag är helt med dig där. Dock vill jag mena att de som du och jag söker samma saker i livet. Vi människor är ganska lika varandra. JOBB och social trygghet löser 95% av alla problem vi ser med invandringen idag.

Man har inte väldigt hög EQ för att man grinar när Simbas pappa dör i Lejonkungen. Att tycka det är en bra idé att bura in flyktingarna tyder på det motsatta.
Citera
2016-02-18, 20:53
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Så mycket bättre vet jag inte. Tyskland har precis som Sverige stora problem med att få flyktingar sysselsatta med ett arbete.

Jag bor i Tyskland och vill mena på att det fungerar väldigt mycket bättre här än i Sverige. Men visst, du kanske vet bättre. Jag kan bara säga vad jag ser och läser här.
Citera
2016-02-18, 20:53
Medlem
Citat:
Kolla på andra länder som haft stor immigration. USA, Kanada, Mexico.. hela den amerikanska kontinenten. Där har vi några av de rikaste länder i världen.

Tyskland för tusan. De har världens tredje största export efter USA och Kina. De har HÖG invandring och inte alls samma problematik som vi har i Sverige. Vet du skillnaden? De får jobb snabbare i Tyskland. I Sverige uppmuntrar vi passivitet för att behålla ett högt löneläge vilket gör att vi slår ut människor. Folk behöver något att göra.

Felet ni PK människor gör eller inte begriper(kanske har det med låg EQ att göra) är att länder som USA och Kanada som ständigt ska jämföras med är väldigt selektiva med vilka de tar in och i t.ex USA så genomförs strikta säkerhetskontroller utifrån terroraspekt på varje enskild individ som kommer från muslimska områden. Tror de tagit emot något tusental efter Alan.

Detta verkar ni helt åsidosatt i era slutsatser. Ledningen i dessa länder är väl medvetna om vilka problem det blir om man inte tänker till innan man tar in dessa människor. Sedan de föddes har de blivit intryckta en kultur i sina hjärnor som lärt dom att hata västerlänningar och det är inget man bara kan plocka bort på några år, krävs generationer och åter generationer.
Citera
2016-02-18, 20:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Wi-Fi / mobiltelefoner fungerar knappt överhuvudtaget på dessa båtar, då de flesta väggar i båten är gjorda av metall. I vissa ytterhytter kan det funka. För att få tillförlitlig uppkoppling måste man troligen dra nätverkskabel och placera en liten accesspunkt i varje hytt, ganska dyrt och komplext.

Fast man måste in med bra WiFi-täckning överallt, annars går araberna totalt bärsärk.

För att lugna dem något så när så blir det nog till att dra in fasta uttag i varje hytt, så de kan kolla på porr och ISIS-propaganda med bra fart.
Citera
2016-02-18, 20:55
Medlem
Kadeks avatar
Vad tror ni om att man helt enkelt åker mellan hamnstäderna? gGör små strandhugg och släpper av alla som fyllt 18 år. Då blir det kommunens ansvar.
Citera
2016-02-18, 20:56
Medlem
XRAHs avatar
Fuck Farmen, jag börjar följa Båten istället! Som uppgjort för totalt jävla kaoz, så mycket som kan gå snett!
Citera
2016-02-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
På något perverst sätt så önskar jag ändå att den här idiotiska idén och den dödsdömda båten blir verklighet. Det måste väl ändå bli spiken i kistan för Migrationsverkets inkompetens?

Det var någonstans dit jag också syftade med mitt raljanta inlägg tidigare. Totalstoppet är bara en jättekatastrof bort. Ett "litet" knivdråp i en asylbarack kan man alltid slänga lite utarbetade polisresurser på, men en dödsbrand med flera hundra asylanter lär få huvuden att rulla på många makthavare och sätta slutpunkten för det pågående vansinnet.
Citera
2016-02-18, 20:57
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fast man måste in med bra WiFi-täckning överallt, annars går araberna totalt bärsärk.

För att lugna dem något så när så blir det nog till att dra in fasta uttag i varje hytt, så de kan kolla på porr och ISIS-propaganda med bra fart.

Vi vet redan att Migrationsverket har mer eller mindre oändliga resurser så det är knappast ett hinder att dra kablage till varje hytt. Det sorgliga är att det är skattebetalarna som får stå för notan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in