Citat:
Ursprungligen postat av
cem77
Den stad som detta fartyg placeras i mste ju helt pltsligt kunna frse en mindre stadsdel med elstrm, vatten och hantering av avloppsvatten. Var finns denna kapacitet tillgnglig nr redan lgenheter och byggnader knkats fulla med invandrare?
Rddningstjnsten i kommunen kommer ju helt pltsligt behvas utbildas fr rkdykning p fartyg och i stor skala. Mer utrusning och personal behvs. Vem kommer att erstta dessa kostnader?
Du!
Du och jag frsrjer Migrationsverket med pengar, vi kommer att f betala fr kostnaden.
Vad gller brandskerheten s frmodar jag att det inledningsvis kommer att behvas ett byggnadslov fr att anvnda hamnen fr stadigvarande boendendaml, dock osker.
Men om det r s, s kommer bygglovsanskan att hamna p rddningstjnstens bord fr ett yttrande. Jag tippar p att rddningstjnsten kommer att ha ett och annat att sga om miljn p fartyget, det handlar inte bara om brand.
Vad kommer kommunens miljfrvaltning att tycka om att mnniskor ska bo i ett industriomrde, vilka varor hanteras i hamnen och s vidare.
Jag tror att det kan bli en rtt s utdragen process innan byrkratin har malt frdigt och Noaks ark r i hamn s att sga.