2016-02-18, 13:54
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det r vl bttre att skicka ut bten till havs n att lta den ltta ankar hos oss.
Tar vl bara ngra dagar innan de brjar dda varandra fr att ta ver makten p bten d.
Ja det lr bli Flugornas Herre Muhammed-style p den bten. Stackars de tser som tvingas jobba dr.

N fy fan skicka hem skiten. Ingen svensk vill vl egentligen ha dem hr?
Citera
2016-02-18, 14:07
Medlem
Bonnatorps avatar
Snacket om att den mjligen hamnar i Hrnsands djuphamn skulle ju vara ett exceptionellt lyft fr sjfartsgymnasiet dr.
De har visserligen ftt sin miljonpkostade simulator nu, men att ha ett helt kryssningsfartyg som fr mjlighet att kalla in praktikanter med kort varsel (tar knappt en timme att g frn skolan till djulphamnen) skulle vara en bra mjlighet fr bde rederiet och skolungdomarna.

D syftar jag frmst p maskinsidan d dckarna inte skulle ha s mycket mer att gra n att stda, men generatorerna mste ju nd g d jag tvivlar p att de skulle driva hela rasket med landlina.
Citera
2016-02-18, 14:14
Medlem
cem77s avatar
Ngon har tnkt till....eller inte.

P en normal lyxkryssare s kan det vara ganska vanligt med ett frhllande mellan besttning och passagerare p 1:3 eller till och med 1:2.

En stor del av denna besttning jobbar ju med ren lyxservice till passagerarna s en del gr att rkna bort dr men de flesta p en bt har flera uppgifter.

Fartyget behver konstant underhllas och stdas d det r mnga mnniskor som vistas p en mycket liten yta. Om en brand utbryter och fartyget behver utrymmas och branden stoppas s mste mnga i besttningen hjlpas t fr att skra passagerarna.
Det br allts i praktiken inte vara mjligt att vare sig praktiskt eller juridiskt ta ombord en massa personer p ett fartyg utan att ha full bemanning med besttning, kapten och hlla livrddande vningar.

Den stad som detta fartyg placeras i mste ju helt pltsligt kunna frse en mindre stadsdel med elstrm, vatten och hantering av avloppsvatten. Var finns denna kapacitet tillgnglig nr redan lgenheter och byggnader knkats fulla med invandrare?

Rddningstjnsten i kommunen kommer ju helt pltsligt behvas utbildas fr rkdykning p fartyg och i stor skala. Mer utrusning och personal behvs. Vem kommer att erstta dessa kostnader?
Citera
2016-02-18, 14:19
Medlem
konstits avatar
Kan bli knepigt med ev. avundsjuka och medhrande brk. Vissa hytter r vsentligt strre n andra, och en del hytter (ganska mnga tror jag) r invndiga, allts inga fnster, medans de utvndiga t.o.m. kan fs med balkong.

Frdelen kunde ev. vara om man p detta skepp bara placerar sannolika avvisningsfall, nr bten r full lgger man bara ut i ly av mrker, och nr de ombordvarande vaknar r man redan p ppet hav och kan smidigt navigera ned till Turkiet som ju ftt flera hundra miljoner fr att ordna problemet.
Citera
2016-02-18, 14:20
Medlem
Mnsans avatar
Bten mste till varje pris frtjas vid Sdermalm, det vill sga vid Stadsgrdskajen. Det vore nrmast brottsligt att lta de vnstervridna och liberala invandringsfanatiker som befolkar Sder g miste om denna underbara mngkulturchock. Somalier, afghaner och araber kan likt myror krylla upp p berget mot Fjllgatan och drefter i hundratal sprida sig till utmed alla gator, Mosebacke, Medborgarplatsen och Mariatorget.
Citera
2016-02-18, 14:22
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77

P en normal lyxkryssare s kan det vara ganska vanligt med ett frhllande mellan besttning och passagerare p 1:3 eller till och med 1:2.

En stor del av denna besttning jobbar ju med ren lyxservice till passagerarna s en del gr att rkna bort dr men de flesta p en bt har flera uppgifter.

Fartyget behver konstant underhllas och stdas d det r mnga mnniskor som vistas p en mycket liten yta. Om en brand utbryter och fartyget behver utrymmas och branden stoppas s mste mnga i besttningen hjlpas t fr att skra passagerarna.
Det br allts i praktiken inte vara mjligt att vare sig praktiskt eller juridiskt ta ombord en massa personer p ett fartyg utan att ha full bemanning med besttning, kapten och hlla livrddande vningar.

Den stad som detta fartyg placeras i mste ju helt pltsligt kunna frse en mindre stadsdel med elstrm, vatten och hantering av avloppsvatten. Var finns denna kapacitet tillgnglig nr redan lgenheter och byggnader knkats fulla med invandrare?

Rddningstjnsten i kommunen kommer ju helt pltsligt behvas utbildas fr rkdykning p fartyg och i stor skala. Mer utrusning och personal behvs. Vem kommer att erstta dessa kostnader?
Trffskert. Jag tror att det r mycket mjligt att ngon vettig mnniska - jurist,lkare eller ngon annan -
helt enkelt stter stopp fr det hr. Sedan kan man se myndigheter st dr och stirra med hakan ner mot knna och inte fatta ngonting...
Citera
2016-02-18, 14:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Kan bli knepigt med ev. avundsjuka och medhrande brk. Vissa hytter r vsentligt strre n andra, och en del hytter (ganska mnga tror jag) r invndiga, allts inga fnster, medans de utvndiga t.o.m. kan fs med balkong.

Frdelen kunde ev. vara om man p detta skepp bara placerar sannolika avvisningsfall, nr bten r full lgger man bara ut i ly av mrker, och nr de ombordvarande vaknar r man redan p ppet hav och kan smidigt navigera ned till Turkiet som ju ftt flera hundra miljoner fr att ordna problemet.

Du noterar en liten men inte helt obetydlig detalj. Migrationsverket inbillar sig allts att de hr asylskarna kommer att acceptera att inte ha fnster, hahahaha tillt mig skratta, jag r helt vertygad om att det kommer att stlla till det fr Migrationsverket.

Hr snackas det om mnniskovrdighet i parti och minut, och s packar man in folk som sardiner i sm hytter utan fnster, det finns inget alternativ till att det blir protester, ska vi gissa p att mnga kommer att vgra detta inhumana boende?
Citera
2016-02-18, 14:25
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
.
.
.
.
.
.

Allt r mjligt nr vi ska ppna vra hjrtan.
Citera
2016-02-18, 14:27
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Bten mste till varje pris frtjas vid Sdermalm, det vill sga vid Stadsgrdskajen. Det vore nrmast brottsligt att lta de vnstervridna och liberala invandringsfanatiker som befolkar Sder g miste om denna underbara mngkulturchock. Somalier, afghaner och araber kan likt myror krylla upp p berget mot Fjllgatan och drefter i hundratal sprida sig till utmed alla gator, Mosebacke, Medborgarplatsen och Mariatorget.

Om det nu blir verklighet vilket det skert blir i galna Sverige, s r det definitivt platsen den ska ligga p eller slottskajen. Ett otroligt tillflle fr vra politiker och PK-elit att verkligen komma nra och kunna delta i det mngkulturella utbytet.
Citera
2016-02-18, 14:29
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Trffskert. Jag tror att det r mycket mjligt att ngon vettig mnniska - jurist,lkare eller ngon annan -
helt enkelt stter stopp fr det hr. Sedan kan man se myndigheter st dr och stirra med hakan ner mot knna och inte fatta ngonting...

Och det blir d man kommer att upptcka att Migrationsverket redan har betalat in ett frskott p ett antal miljoner som inte kommer att terbetalas.
Citera
2016-02-18, 14:33
Moderator
OYs avatar
Citat:

Du!

Du och jag frsrjer Migrationsverket med pengar, vi kommer att f betala fr kostnaden.

Vad gller brandskerheten s frmodar jag att det inledningsvis kommer att behvas ett byggnadslov fr att anvnda hamnen fr stadigvarande boendendaml, dock osker.

Men om det r s, s kommer bygglovsanskan att hamna p rddningstjnstens bord fr ett yttrande. Jag tippar p att rddningstjnsten kommer att ha ett och annat att sga om miljn p fartyget, det handlar inte bara om brand.

Vad kommer kommunens miljfrvaltning att tycka om att mnniskor ska bo i ett industriomrde, vilka varor hanteras i hamnen och s vidare.

Jag tror att det kan bli en rtt s utdragen process innan byrkratin har malt frdigt och Noaks ark r i hamn s att sga.
Citera
2016-02-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Nu r jag inte expert p vra sjvatten, men jag har jttesvrt att se att du ska lyckas slussa in den jttebten nnstans i Mlaren?. Nu vill jag att bten sjunker helst, och satsa dom pengarna detta jippo kostar p skola skolvrd och vra mnga svltande pensionrer

Slussen i Sdertlje r 135 meter lng och 19,6 meter bred, s det r uteslutet fr detta fartyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in