2016-04-27, 22:24
Medlem
linnros24s avatar
Du ser inte tillräckligt bra ut bara. En medioker kille kan få svar på sina meddelanden. En snygg kille behöver inte skriva först ens. Varför skulle hon välja en medioker?
Citera
2016-04-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Du ser inte tillräckligt bra ut bara. En medioker kille kan få svar på sina meddelanden. En snygg kille behöver inte skriva först ens. Varför skulle hon välja en medioker?

Varför swipe:a höger på en kille som man tycker "bara" är medioker från första början?
Citera
2016-04-28, 00:33
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Varför swipe:a höger på en kille som man tycker "bara" är medioker från första början?
För att det är kul att driva med folk?
Citera
2016-04-28, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Utveckla vad du menar med scenario så kan jag svara. Menar du förslag på konversation?

Ja , precis!
Citera
2016-04-28, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag är som sagt inte på Tinder och vet inte hur den kulturen är, men annars så måste ju ett intresse väckas hos motparten. Det är ju som det är är det för många killar som hör av sig till en så måste man ju veta varför man ska gå efter just dig.

Jag är nog inte representativ för kvinnor då jag är introvert och tycker det är ansträngande att ha många bollar i luften. Men generellt gäller ju för en kille att sticka ut, och framför allt att man ska matcha varandra. Kvinnor är ju olika, vägen till mig går via hjärnan och hjärtat. Vägen till någon annan går via humorn, och en tredje något annat.

Men att vara alltför uppenbar går nog fetbort hos alla tjejer. Att inleda med att någon har fin kropp som TS får en bara att känna sig som ett stycke kött. Sådana komplimanger sparas tills det är dags för action, då behövs de för att tjejen skall slappna av. Allt handlar om tillit för tjejer.
Vår första gallring är som redan beskrivits vilka som är töm och glömkillar. På något sätt så måste svinen, bad boyjsarna sållas bort. Det gäller ju att bevisa att du är nåt mer.

Det du talade om välutbildade killar, de kan ofta konsten att konversera och har sällan problem med att få kontakt. De är personliga i tilltalet.

Sedan i ärlighetens namn, ja det är väl allmänt känt att tjejer har profiler lite varstans för att checka av sitt marknadsvärde. Det finns det ju män som har också. Om Tinder är en ren sexapp så kanske det kan handla om att leka med tanken.

Utveckla vad du menar med scenario så kan jag svara. Menar du förslag på konversation?

Grejen är ju bara att antingen är man föööööör överdriven eller så är man inte tillräcklig känns det som om man ska vara en konversationskanin och verkligen dra på charmen. Jag vet av erfarenhet att ju äldre damen i fråga är desto enklare är det att snacka, så när man pratar med en 20åring och försöker få ut en vettig konversation - fungerar det inte i regel.

Men snälla, kom med förslag på hur man ska konversera med en tjej utan att vara för mycket och samtidigt lyckas med "gamet".
Citera
2016-04-28, 10:26
Medlem
Rasande-Roses avatar
Ja, många på Tinder har bara appen för att få bekräftelse och se vad som finns i sjön. Många av kvinnorna är redan i relation. Har flera kvinnliga kolleger på jobbet som har pojkvänner och ändock sveper killar på tinder på rasterna. Det är som i livet i övrigt fast ännu mer ytligt. Räkna inte med att alla matchningar är riktiga matchningar. Räkna med att kanske en tiondel är det.
Citera
2016-04-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Jag skrev, "Du har faktiskt riktigt fin kropp. Har du tränat gymnastik länge"?

"Ja hur så" svarade denna tjej då. Sen skrev jag "Ja jag märkte det. Jag själv ska börja träna igen"

"Ah okej"

Sämsta öppningen någonsin. Tjejen fattar väl själv att hon är fräsch.

Fråga henne istället hur längesedan det var hon tränade gymnastik.

Amatör.
Citera
2016-04-29, 13:17
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ja men godmorgon.

Efter lite swipe hit och dit så har jag en del matches. Och enligt mig så är ju ekvationen lika med att jag tycker hon är snygg, och att denna tjej tycker likadant.

Jag vill knulla, men vad vill hon? Söka bekräftelse likt de andra?

Jag inleder faktiskt konversationen som en gentleman. Jag skriver inte desperat men det spelar ingen roll vad jag skriver. Det blir oftast helt *tyst*

Låt mig dra ett exempel här.

Jag matchade med en tjej som hade riktigt fin kropp. Denna tjej tränade gymnastik vilket är ett intresse för mig då jag genuint gillar träning. Jag skrev, "Du har faktiskt riktigt fin kropp. Har du tränat gymnastik länge"?

"Ja hur så" svarade denna tjej då. Sen skrev jag "Ja jag märkte det. Jag själv ska börja träna igen"

"Ah okej"

Sen ingenting mer?! Egentligen skiter jag i hennes intresse. Jag vill åt hennes mus men hur fan fungerar det med våra svenska tjejer?

Jag var på semester i Thailand och boom. Rakt på sak, inget trams eller tjafs. Och detta var inte prostituerade för att påpeka detta.

Snälla. Vad är det här?

Nu har jag varken tinder eller är en snygg kvinna, men skulle så vara fallet så skulle jag nog tagit det rätt lugnt och väntat till något extra intressant på ett eller annat vis dyker upp. Av att döma från din trådstart så skulle du förmodligen inte vara det.

Jag tror faktiskt de flesta svenska tjejer inte attraheras av män som känner förakt mot svenska kvinnor för att de är för slampiga eller för avvisande, och framförallt inte de som hatar dem av båda anledningarna. Det bästa tipset för att få ligga är att sluta vara bitter/hatisk/besatt mot/av kvinnor, framförallt de som kommer från landet man befinner sig i.
Citera
2016-04-29, 15:51
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Jag inleder faktiskt konversationen som en gentleman. Jag skriver inte desperat men det spelar ingen roll vad jag skriver.
Citat:
Jag skrev, "Du har faktiskt riktigt fin kropp. Har du tränat gymnastik länge"?

Gentleman? Inte desperat?

Du är genomskinlig som en glasruta, grabben. Hela ditt anförande skriker "jag vill knulla, du är en kropp för mig, inget annat"
Citera
2017-08-20, 11:51
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Tror tyvärr att svenska kvinnor är så uppfuckade så dom inte vet vad dom egentligen vill. Verkar oftast nöja sig med att sitta passiva å bara suga bekräftelse.

Åtminstone yngre kvinnor under 25 är sådana. Har aldrig använt tinder och kommer aldrig göra. Får en känsla av att det bara är bekräftelseluder där, sådana som träffar kille efter kille utan att vilja något mer än att få endast den kroppsliga bekräftelsen, dvs att ligga med honom och sen dumpa.

Jaja.. dagens ungdom *suck*
Citera
2017-08-20, 12:31
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ja men godmorgon.

Efter lite swipe hit och dit så har jag en del matches. Och enligt mig så är ju ekvationen lika med att jag tycker hon är snygg, och att denna tjej tycker likadant.

Jag vill knulla, men vad vill hon? Söka bekräftelse likt de andra?

Jag inleder faktiskt konversationen som en gentleman. Jag skriver inte desperat men det spelar ingen roll vad jag skriver. Det blir oftast helt *tyst*

Låt mig dra ett exempel här.

Jag matchade med en tjej som hade riktigt fin kropp. Denna tjej tränade gymnastik vilket är ett intresse för mig då jag genuint gillar träning. Jag skrev, "Du har faktiskt riktigt fin kropp. Har du tränat gymnastik länge"?

"Ah okej"

Sen ingenting mer?! Egentligen skiter jag i hennes intresse. Jag vill åt hennes mus men hur fan fungerar det med våra svenska tjejer?

Jag var på semester i Thailand och boom. Rakt på sak, inget trams eller tjafs. Och detta var inte prostituerade för att påpeka detta.

Snälla. Vad är det här?

Du är uppenbarligen en idiot som inte fattar att tjejer visserligen kan vara intresserade av att knulla men inte av att känna sig som en jävla köttbit som du ska konsumera.

Vadå "du har faktiskt riktigt fin kropp", ska det vara en komplimang? Din jävla nolla. Skaffa lite stil och finess. Det naturliga urvalet gör annars sitt till att det inte blir nåt knull för dig. Förutom med medborgare i diktaturlandet Thailand.
Citera
2017-08-20, 12:40
Bannlyst
Citat:

"Ah okej"

"Hej! Jag ska börja träna"

"okej."

Genuint intresse, så kommer du få mer tillbaka.

Såhär nätdejtar du.
Senast redigerad av JimJams 2017-08-20 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in