2021-02-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Män måste börja inse att 90% av alla kvinnor som är på dejtingsajter, är inte där för att träffa en man. De är där enbart för att få bekräftelse och uppmärksamhet. Många av dem är kvinnor som inte mår bra psykiskt, och har en låg självkänsla. Därför skapar de en dejtingprofil, och tittar sedan igenom den några gånger om dagen. Om de då ser att 20-30 män som ser hyfsat bra ut har visat intresse, får detta dem att må bättre för stunden.

Slösa inte er tid på dejtingsajter. Jag vet i princip ingen som har träffat sin flickvän på det sättet. Allt det som gör kvinnor intresserade av män, dvs självförtroende, mod och annat, är egenskaper som du aldrig kan visa på dejtingsajter. Så vida du inte ser extremt bra ut, är dejtingsajter bara slöseri med tid. Det du egentligen gör är att få tjejer som mår dåligt psykiskt att må lite bättre för stunden. När hon öppnar sin mail har hon 100 meddelanden, och du är ingenting annat än ett nummer som enligt hennes egna skeva sätt att tolka situationen "vill ha henne".

Verkar Sant tyvärr nog. Dejtingsidor/appar för tjejer är för självförtroende boost. Även om de träffar dig på en dejt, så är det svårt att få det leda vidare till någonting. För 30 andra killar står på kö bakom dig som hon funderar på att träffa samtidigt.
Citera
2021-02-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Män måste börja inse att 90% av alla kvinnor som är på dejtingsajter, är inte där för att träffa en man. De är där enbart för att få bekräftelse och uppmärksamhet. Många av dem är kvinnor som inte mår bra psykiskt, och har en låg självkänsla. Därför skapar de en dejtingprofil, och tittar sedan igenom den några gånger om dagen. Om de då ser att 20-30 män som ser hyfsat bra ut har visat intresse, får detta dem att må bättre för stunden.

Slösa inte er tid på dejtingsajter. Jag vet i princip ingen som har träffat sin flickvän på det sättet. Allt det som gör kvinnor intresserade av män, dvs självförtroende, mod och annat, är egenskaper som du aldrig kan visa på dejtingsajter. Så vida du inte ser extremt bra ut, är dejtingsajter bara slöseri med tid. Det du egentligen gör är att få tjejer som mår dåligt psykiskt att må lite bättre för stunden. När hon öppnar sin mail har hon 100 meddelanden, och du är ingenting annat än ett nummer som enligt hennes egna skeva sätt att tolka situationen "vill ha henne".

Fast när man var utomlands i Malta och i Rumänien fick man svar direkt ifrån tjejer och träffade dem.
Citera
2021-02-23, 22:59
Medlem
Maskungens avatar
Citat:
"Du har faktiskt riktigt fin kropp. Har du tränat gymnastik länge"?
Ordet ”faktiskt” är så giftigt. Nu kanske det inte är en jättestark inledning att kommentera hennes kropp (beror i och för sig på vad tjejen och du är ute efter), men ska du kommentera något med hennes kropp föreslår jag att du skippar ”faktiskt”.

Ex:

”Du har faktiskt väldigt vackra ögon”

Eller

”Du har väldigt vackra ögon.”

Jag vet vilken kommentar jag hellre hade fått. Du kanske ska fundera på hur du skriver?
Citera
2021-02-23, 23:10
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskungen
Ordet ”faktiskt” är så giftigt. Nu kanske det inte är en jättestark inledning att kommentera hennes kropp (beror i och för sig på vad tjejen och du är ute efter), men ska du kommentera något med hennes kropp föreslår jag att du skippar ”faktiskt”.

Ex:

”Du har faktiskt väldigt vackra ögon”

Eller

”Du har väldigt vackra ögon.”

Jag vet vilken kommentar jag hellre hade fått. Du kanske ska fundera på hur du skriver?

Så säger folk som övertolkar det som skrivs. Faktiskt kommer från fakta alltså något som man anser är en sanning. Sen att i modern tid folk tolkar det som att man måste betona något faktuellt betyder, att det egentligen skulle vara tvärtom eller att de vill visa sig snälla är något nytt påhitt.
Citera
2021-02-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Så säger folk som övertolkar det som skrivs. Faktiskt kommer från fakta alltså något som man anser är en sanning. Sen att i modern tid folk tolkar det som att man måste betona något faktuellt betyder, att det egentligen skulle vara tvärtom eller att de vill visa sig snälla är något nytt påhitt.

Att lägga till "faktiskt" kan tolkas att man är ful i övrigt.
Citera
2021-02-23, 23:15
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Att lägga till "faktiskt" kan tolkas att man är ful i övrigt.

Det beror helt på sammanhang. Om någon skriver att den tränar mycket så kan man också säga "Du ser faktiskt väldigt vältränad ut", så visar det att man har bedömt någons fysik lite extra noga, baserat på den fakta man har och inte bara slänger sig med komplimanger slumpmässigt.
Citera
2021-02-23, 23:19
Medlem
Citat:
Det beror helt på sammanhang. Om någon skriver att den tränar mycket så kan man också säga "Du ser faktiskt väldigt vältränad ut", så visar det att man har bedömt någons fysik lite extra noga, baserat på den fakta man har och inte bara slänger sig med komplimanger.

Jag skrev ju kan.

I ditt nya exempel låter man som en tradig människa som lider av mindervärdeskomplex oförmögen att dela ut komplimanger till följd av en brutalt dålig självkänsla. Tycker faktiskt inte du det?
Citera
2021-02-23, 23:24
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Jag skrev ju kan.

I ditt nya exempel låter man som en tradig människa som lider av mindervärdeskomplex oförmögen att dela ut komplimanger till följd av en brutalt dålig självkänsla. Tycker faktiskt inte du det?

Nej, det tycker jag inte alls. Känns faktiskt som ett mer och mer vanligt fenomen bland speciellt osäkra människor att tolka det som sägs till att vara någon slags fientlig inställning mot vederbörande person. Med andra ord folk är lättkränkta och tänker inte på att saker kan ha olika mening och allt är inte alltid negativt.

Eller så är det bara en ursäkt de använder sig av när de inte är intresserade. Går ju alltid att bortförklara allt.
Citera
2021-02-23, 23:27
Medlem
Citat:
Nej, det tycker jag inte alls. Känns faktiskt som ett mer och mer vanligt fenomen bland speciellt osäkra människor att tolka det som sägs till att vara någon slags fientlig inställning mot vederbörande person. Med andra ord folk är lättkränkta och tänker inte på att saker kan ha olika mening och allt är inte alltid negativt.

Instämmer.
Just därför är det en fördel att eliminera den skadan och sluta använda "faktiskt" vid komplimanger.
Citera
2021-02-23, 23:31
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Instämmer.
Just därför är det en fördel att eliminera den skadan och sluta använda "faktiskt" vid komplimanger.

Jag tycker inte man ska sluta använda ord som blivit stämplade som potentiellt negativa ord. Bättre folk tänker ett varv extra istället för att döma. Ska allt bara vara *kram*, hjärtat och gulli-gull? Nej, det måste finnas ord som kräver att folk faktiskt lyssnar och analyserar.

Eller ännu bättre säg bara du inte är intresserad av snubben, haha.
Citera
2021-02-23, 23:40
Medlem
Maskungens avatar
Citat:

Det är möjligt att jag övertolkar. Själv ser jag inget fel med att tänka på hur man uttrycker sig om den enda kontakten man har med en person är skriftlig.
Citera
2021-02-23, 23:46
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskungen
Det är möjligt att jag övertolkar. Själv ser jag inget fel med att tänka på hur man uttrycker sig om den enda kontakten man har med en person är skriftlig.

Nej, ingen har sagt att man inte ska tänka på vad man skriver heller. Men språket blir urvattnat om allt gärna tolkas som kränkningar. Tillslut får man väl bara använda emojis att kommunicera när trenden är att bara mysiga och enkla ord får användas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in