2016-02-11, 08:58
Medlem
Ja men godmorgon.

Efter lite swipe hit och dit så har jag en del matches. Och enligt mig så är ju ekvationen lika med att jag tycker hon är snygg, och att denna tjej tycker likadant.

Jag vill knulla, men vad vill hon? Söka bekräftelse likt de andra?

Jag inleder faktiskt konversationen som en gentleman. Jag skriver inte desperat men det spelar ingen roll vad jag skriver. Det blir oftast helt *tyst*

Låt mig dra ett exempel här.

Jag matchade med en tjej som hade riktigt fin kropp. Denna tjej tränade gymnastik vilket är ett intresse för mig då jag genuint gillar träning. Jag skrev, "Du har faktiskt riktigt fin kropp. Har du tränat gymnastik länge"?

"Ja hur så" svarade denna tjej då. Sen skrev jag "Ja jag märkte det. Jag själv ska börja träna igen"

"Ah okej"

Sen ingenting mer?! Egentligen skiter jag i hennes intresse. Jag vill åt hennes mus men hur fan fungerar det med våra svenska tjejer?

Jag var på semester i Thailand och boom. Rakt på sak, inget trams eller tjafs. Och detta var inte prostituerade för att påpeka detta.

Snälla. Vad är det här?
Citera
2016-02-11, 09:05
Medlem
TarzansFarsas avatar
Fråga om filmkväll.
Citera
2016-02-11, 09:07
Medlem
Tror tyvärr att svenska kvinnor är så uppfuckade så dom inte vet vad dom egentligen vill. Verkar oftast nöja sig med att sitta passiva å bara suga bekräftelse.
Citera
2016-02-11, 09:19
Medlem
Kolonns avatar
Det är bara att be dessa tjejer att dra åt helvete. Min erfarenhet säger att du bör söka vidare tills du hittar någon roligare

Finns många tjejer som är extremt kortfattade och tråkiga. Tex.

- Hur är läget med dig ikväll?
- Bra sj?

Sånt väljer jag att inte svara på ens.
Citera
2016-02-11, 09:36
Medlem
Baachs avatar
Finns inget tråkigare och mer avtändande när killar väljer att starta konversationen med att kommentera ens utseende. Skriker "pumpa och dumpa" om killen
Citera
2016-02-11, 09:37
Medlem
Av din text är döma är du sannolikt en trist torrboll som inte vet hur man skriver till en kvinna på ett kul och flörtigt sätt. Att du sedan har mage att jämföra raggningsklimatet i Thailand med svenskor på tinder gör mig ännu mer övertygad om att du helt enkelt inte har koll. Att du använder ord som "gentleman" är ytterligare en hint.

Tips: om du inte vill ge för mycket bekräftelse inled inte med en komplimang. Undvik tråkiga förhörsfrågor. Inled hellre med ett påstående.
Citera
2016-02-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Det är bara att be dessa tjejer att dra åt helvete. Min erfarenhet säger att du bör söka vidare tills du hittar någon roligare

Finns många tjejer som är extremt kortfattade och tråkiga. Tex.

- Hur är läget med dig ikväll?
- Bra sj?

Sånt väljer jag att inte svara på ens.

Och hur jävla kul är "Hur är läget med dig ikväll?" då på en skala? Ställer du skitfrågor får du skitsvar.
Citera
2016-02-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Av din text är döma är du sannolikt en trist torrboll som inte vet hur man skriver till en kvinna på ett kul och flörtigt sätt. Att du sedan har mage att jämföra raggningsklimatet i Thailand med svenskor på tinder gör mig ännu mer övertygad om att du helt enkelt inte har koll. Att du använder ord som "gentleman" är ytterligare en hint.

Tips: om du inte vill ge för mycket bekräftelse inled inte med en komplimang. Undvik tråkiga förhörsfrågor. Inled hellre med ett påstående.

Nämn några eller något exempel då då?

Man bör vara rak på sak, men på ett bra sätt. Det förstår jag.

Jag är inte en torrboll i real. Jag köper att jag varit det på Tinder som du själv har anat.
Citera
2016-02-11, 09:44
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Och hur jävla kul är "Hur är läget med dig ikväll?" då på en skala? Ställer du skitfrågor får du skitsvar.
Varför är det tråkigt? Är man intresserad borde man kunna föra en vettig konversation. Jag tänker inte sitta och hitta på roliga inledningar bara för att. Jag är ingen lustigkurre, men vissa kvinnor verkar dra sig till lustigkurrar. Och jag kan säga dig att om du får ett roligt öppningsmeddelande av en kille så har han redan bombat ut samma till 100 andra tjejer. Jag tänker inte sitta och låtsas att vara någon jag inte är. Som tur var finns det vettiga tjejer också, även om de är få
Citera
2016-02-11, 09:45
Medlem
Ghastens avatar
Men så är det hemma försöker många vara svårflörtade.
Men träffar du samma tjej utomlands så drar hon i sej lite alkohol sen ärxdet bara väkha och trycka in den i alka hål du hittar.
Har aldrig testat tinder eftersom jag är sambo.
Tror jag skulle bli tokig om jag testade. Tjejer väljer vilka dom vill ha och dom flesta killarna sitter där och gråter.
Citera
2016-02-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Varför är det tråkigt? Är man intresserad borde man kunna föra en vettig konversation. Jag tänker inte sitta och hitta på roliga inledningar bara för att. Jag är ingen lustigkurre, men vissa kvinnor verkar dra sig till lustigkurrar. Och jag kan säga dig att om du får ett roligt öppningsmeddelande av en kille så har han redan bombat ut samma till 100 andra tjejer. Jag tänker inte sitta och låtsas att vara någon jag inte är. Som tur var finns det vettiga tjejer också, även om de är få

För att 1000 andra killar också skrivit "hej hur är läget" till samma tjej. Det är en totalt ointressant artighetsfras som inte bidrar med något eget utan som bara kommer uppfattas som energisugande. Du lägger över ansvaret till tjejen för att få igång konversationen. Helt fel.
Citera
2016-02-11, 09:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Nämn några eller något exempel då då?

"Något har vi gemensamt, bra smak! "

Nej, men jag håller med.

Kvinnor ska fan ha tur om dom ens hittar EN kille som står ut med dom.

Gör allting så svårt.

I en killes huvud när han swipar på tinder "Detta är en dejtingapp, hon matchade med mig, då är hon singel och intresserad med utgångsläge"

I en tjejs huvud när hon swipar på tinder *miljoner saker som bara sätter käppar i hjulet och gör samtliga inblandande endast ont*

Jag har över 500 matchningar över ett par år via tinder och liknande appar och då har jag inte varit jätteaktiv just pga. följande anledning INGEN och då menar jag ingen av dessa jäntor har vågat träffas, olika åldersgrupper, men färre äldre än mig, märk väl att detta är i en mindre stad då också(inte lika stort utbud som sthlm t.ex.)

Irl går det bra med brudarna t.ex. när jag går på krogen brukar man få hemsläp och kan flörta och vara rolig samt visa intresse på rätt sätt.

Men ärligt, skulle jag orka med någon av dessa 500 kvinnor som inte ens vågar gå en millimeter utanför sin comfort-zone. Nej skulle ej tro det va!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in