2016-02-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernRock
Jaha, är det mitt problem som kille att hon fått frågan tio gånger tidigare samma dag och anledning till att jag ska ställa nån trams fråga istället?
Och vad har profilen med saken att göra?

Ptja, det blev väl ditt problem i samma stund som du började använda tinder för o ragga och därmed blir tvungen att acceptera de förutsättningar som råder där.
Citera
2016-02-11, 18:24
Medlem
Att tycka att man är ruskigt socialt kompetent för att man langar frasen "tjena tjejen hur är läget" och förvänta sig att hon skall bli eld och lågor av detta är lite som den verbala motsvarigheten till att tycka att tjejer borde bli skitintresserade bara för man är snäll har grundläggande kunskaper i kroppslig hygien.
Citera
2016-02-11, 19:41
Medlem
Fagbosses avatar
det finns fan ingenting enklare än tinder
Citera
2016-02-11, 19:44
Medlem
DoktorKubiks avatar
Om du tycker att "du har faktiskt riktigt fin kropp" är att inleda en konversation gentlemannamässigt vågar jag påstå att felet ligger hos dig. Det finns inget som helst gentlemannamässigt med det, i bästa fall är det genomskinligt och ointressant, i värsta fall stinker det av missriktade pretentioner ā la "du kan nog faktiskt duga åt mig, tro det eller ej. Grattis!"

Att folk matchar men aldrig vill prata med dig förstår jag är väldigt frustrerande, men då föreslår jag att du provar något annat sätt. Din omvärld har inga förpliktelser gentemot dig, är du missnöjd med dina resultat är det upp till dig att förändra dig eller att söka annorstädes. Om du är en genuin gentleman som är intresserad av att konversera med dessa damer så bör du prova att prata om något som inte har med hennes utseende att göra (tror du inte att en attraktiv kvinna får höra det tolv gånger om dagen, inte minst på Tinder?) och om du inte är en genuin gentleman kan du ju knappast med gott samvete beklaga dig över att folk ser igenom din flortunna mask.
Citera
2016-02-11, 21:46
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analdestructor
Har du skrivit det i din profil?
Att jag inte vill ha ett ons? Nej.
Att jag söker förhållande? Ja.
Citera
2016-02-11, 22:09
Medlem
BetongNasses avatar
Det är dit eget fel!

Du är på Tinder, det är ditt grundläggande problem.
Den enda som är intresserad av dig på Tinder är indiern som jobbar för Tinder i Kalifornien och hans langare som tjänar pengar på dig. Du är en totallurad idiot.
http://www.eteknix.com/99-women-prof...-madison-fake/

Datingsites och appar är som knark och politik, snabba pengar....

Träffa folk i verkliga livet istället då vet du åtminstone att de verkligen existerar
Citera
2016-04-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Tror eller ej, men det är det om du vill utmärka dig själv öht.
Profilen tjänar till att 1) ge dig mer info om den här personen som du 2) kan återknyta till i ditt meddelande. Något att skämta om, eller något gemensamt intresse ni har.

Ett "Hej, jag ser att du också gillar den här författaren. Vilken är din favoritbok?" är garanterat en bättre öppning än ett trött "hejhuräläget".

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Som sagt är inte på tinder, så är inte så insatt just där. Om det är annorluna än på en daginsite konvon. Men hur brukar dina konversationer utvecklas efter Hej hur är läget?

På en dejtingsite så har man ju en mer eller mindre omfattande presentation.
Jag har där haft konversationer (eftersom jag är artig och har social kompetens) som börjar så
Hej hur mår du, och så utvecklas inte konversationen alls.
Det blir bara en halvengagerad rad fram och tillbaka.

Men det är kanske annorlunda om tiner bara är för sex? Men jag tror fortfarande inte man fångar tjejer bara med utseende, det måste vara någon form av connection, något måste ju klicka sas.
Sedan går ju tjejer igång på olika saker. Humor har varit universiellt i århundranden.

Ni två verkar ju ha stenkoll på hur man ska föra sig på Tinder och andra sociala medier, kan ni inte beskriva ett scenario eller åtminstone komma med något konstruktivt istället för att bara tala om för de andra att de gör fel för att dom "är tråkiga"?

Ni tar inte hänsyn till att de finns personer som arbetar som läkare, jurister, politiker - ska dom inte inleda en konversation med en okänd människa på ett respektabelt vis? Ska en professor i fysik efterhärma Jim Carrey i Ace Ventura för att lyckas via Tinder?
Citera
2016-04-27, 18:08
Bannlyst
Feminism, narcissism och sjuklig bekräftelse behov. Kortfattat ska driva det hela, charma de och hålla igång deras version av katt och råtta lek. Nice guys går bort snabbt så du måste vara dominant. Du ska se de snygga tjejerna som "fula". Ska du se de är lätta på foten efter lite snack speciellt de svenska tjejerna som är väldigt promiskuösa men har du någon stolthet så undviker du dessa.
Citera
2016-04-27, 18:31
Medlem
kl4sseKocks avatar
Vad är det för blockmongon som skriver så "ja hurså" eller "ja vaddå" när man försöker vara trevlig och inleda en konvention?
De swipas direkt!
Citera
2016-04-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Tror eller ej, men det är det om du vill utmärka dig själv öht.
Profilen tjänar till att 1) ge dig mer info om den här personen som du 2) kan återknyta till i ditt meddelande. Något att skämta om, eller något gemensamt intresse ni har.

Ett "Hej, jag ser att du också gillar den här författaren. Vilken är din favoritbok?" är garanterat en bättre öppning än ett trött "hejhuräläget".

det där sög också

man ska gå in rätt hårt i första meddelandet

att leka med orden "paperback", "hardback" och "bareback" på något sätt hade varit mycket bättre (om det var en engelsk tjej så klart. orkar inte hitta på något på svenska, men du fattar vad jag menar).
Citera
2016-04-27, 19:24
Bannlyst
Friskt vågat, hälften vunnet. Bara att fortsätta så får du napp till slut.
Citera
2016-04-27, 20:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ni två verkar ju ha stenkoll på hur man ska föra sig på Tinder och andra sociala medier, kan ni inte beskriva ett scenario eller åtminstone komma med något konstruktivt istället för att bara tala om för de andra att de gör fel för att dom "är tråkiga"?

Ni tar inte hänsyn till att de finns personer som arbetar som läkare, jurister, politiker - ska dom inte inleda en konversation med en okänd människa på ett respektabelt vis? Ska en professor i fysik efterhärma Jim Carrey i Ace Ventura för att lyckas via Tinder?
Jag är som sagt inte på Tinder och vet inte hur den kulturen är, men annars så måste ju ett intresse väckas hos motparten. Det är ju som det är är det för många killar som hör av sig till en så måste man ju veta varför man ska gå efter just dig.

Jag är nog inte representativ för kvinnor då jag är introvert och tycker det är ansträngande att ha många bollar i luften. Men generellt gäller ju för en kille att sticka ut, och framför allt att man ska matcha varandra. Kvinnor är ju olika, vägen till mig går via hjärnan och hjärtat. Vägen till någon annan går via humorn, och en tredje något annat.

Men att vara alltför uppenbar går nog fetbort hos alla tjejer. Att inleda med att någon har fin kropp som TS får en bara att känna sig som ett stycke kött. Sådana komplimanger sparas tills det är dags för action, då behövs de för att tjejen skall slappna av. Allt handlar om tillit för tjejer.
Vår första gallring är som redan beskrivits vilka som är töm och glömkillar. På något sätt så måste svinen, bad boyjsarna sållas bort. Det gäller ju att bevisa att du är nåt mer.

Det du talade om välutbildade killar, de kan ofta konsten att konversera och har sällan problem med att få kontakt. De är personliga i tilltalet.

Sedan i ärlighetens namn, ja det är väl allmänt känt att tjejer har profiler lite varstans för att checka av sitt marknadsvärde. Det finns det ju män som har också. Om Tinder är en ren sexapp så kanske det kan handla om att leka med tanken.

Utveckla vad du menar med scenario så kan jag svara. Menar du förslag på konversation?
Senast redigerad av Gertrud1 2016-04-27 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in