Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Ni två verkar ju ha stenkoll på hur man ska föra sig på Tinder och andra sociala medier, kan ni inte beskriva ett scenario eller åtminstone komma med något konstruktivt istället för att bara tala om för de andra att de gör fel för att dom "är tråkiga"?
Ni tar inte hänsyn till att de finns personer som arbetar som läkare, jurister, politiker - ska dom inte inleda en konversation med en okänd människa på ett respektabelt vis? Ska en professor i fysik efterhärma Jim Carrey i Ace Ventura för att lyckas via Tinder?
Jag är som sagt inte på Tinder och vet inte hur den kulturen är, men annars så måste ju ett intresse väckas hos motparten. Det är ju som det är är det för många killar som hör av sig till en så måste man ju veta varför man ska gå efter just dig.
Jag är nog inte representativ för kvinnor då jag är introvert och tycker det är ansträngande att ha många bollar i luften. Men generellt gäller ju för en kille att sticka ut, och framför allt att man ska matcha varandra. Kvinnor är ju olika, vägen till mig går via hjärnan och hjärtat. Vägen till någon annan går via humorn, och en tredje något annat.
Men att vara alltför uppenbar går nog fetbort hos alla tjejer. Att inleda med att någon har fin kropp som TS får en bara att känna sig som ett stycke kött. Sådana komplimanger sparas tills det är dags för action, då behövs de för att tjejen skall slappna av. Allt handlar om tillit för tjejer.
Vår första gallring är som redan beskrivits vilka som är töm och glömkillar. På något sätt så måste svinen, bad boyjsarna sållas bort. Det gäller ju att bevisa att du är nåt mer.
Det du talade om välutbildade killar, de kan ofta konsten att konversera och har sällan problem med att få kontakt. De är personliga i tilltalet.
Sedan i ärlighetens namn, ja det är väl allmänt känt att tjejer har profiler lite varstans för att checka av sitt marknadsvärde. Det finns det ju män som har också. Om Tinder är en ren sexapp så kanske det kan handla om att leka med tanken.
Utveckla vad du menar med scenario så kan jag svara. Menar du förslag på konversation?