2017-12-26, 05:24
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Brudarna vill ha någon som rockar deras värld! Någon som får dem att känna WOW VAD SPÄNNANDE! DEN HÄR KILLEN ÄR INTRESSANT!

De får INTE den känslan av "Hej hur är läget?" Sätt inte upp brudarna på pedistal! Hylla dem inte så jävligt/underkasta dig inte

De vill ha någon som leder, vet vad dem vill ha och inte är det minsta osäkra.

Var inte så stela, ta det inte på så stort allvar. Gör din grej och funkar det inte, testa något nytt!

Man kan ju tro det är så. En kompis till mig är en helt vanlig snubbe. Han klär sig tråkigt, har vanliga intressen, ett vanligt jobb och sätter tjejer på pidestal och skriver vanliga grejer vem som helst skulle kunna skriva. Han har en södermalmsfeminists åsikter, men utan klädstilen och personligheten. Han har aldrig fått mig att skratta. Ändå får han dejter och filmkvällar hemma hos olika tjejer regelbundet. Det enda jag kan tänka mig gör att han lyckas är att han är lite över medel både när det gäller längd och kroppsvikt, samt att han ser nordisk ut utan att vara allt för snygg. Att vara intressant är så överskattat.
Senast redigerad av twoeggs 2017-12-26 kl. 05:26.
Citera
2017-12-26, 08:08
Medlem
Helsnurrigs avatar
Antingen så är tjejen intresserad eller så är hon det inte och det grundar sig på utseendet. Har du utseendet kan du skriva nästan hur fan du vill, har du det inte så kan du också skriva vad helst som faller dig in, du kommer ändå ingen vart.

Lösning: Slösa inte tid på att tänka efter vad du ska skriva, bara skriv på. Var snabb med att sortera ut de som ger torra skitsvar. Detta är den minst tidskrävande och minst psykiskt krävande metoden. (En bra öppningsfras som du copy-pastar skadar dock inte, men tänk inte för mycket på den heller.)

Bilderna däremot, där ska du anstränga dig!
Senast redigerad av Helsnurrig 2017-12-26 kl. 08:11.
Citera
2017-12-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Klart man väljer en fin (gammal) bild.

HAHAH

Du ska bara veta hur gammal jag är!
Citera
2017-12-26, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Ja men godmorgon.

Efter lite swipe hit och dit så har jag en del matches. Och enligt mig så är ju ekvationen lika med att jag tycker hon är snygg, och att denna tjej tycker likadant.

Jag vill knulla, men vad vill hon? Söka bekräftelse likt de andra?
Det där säger en hel del om hur osäkra, förvirrade och korkade kvinnor är. Män har planen klar för sig och det är att träffa en vacker kvinna med förhoppningsvis bra perspnlighet.

Kvinnor däremot, de kan matcha med en, men sen är de passiva. "Svar" som "mmm", "aa", "haha", "wow" och andra hummande och efterblivna läten är det enda de kommer med.

De verkar inte alls ha samma målsättning, om de ens har någon. De flesta reagerar på vad som händer utan att själva agera och ta det de vill ha.

Och det är även lönlöst att klaga eftersom man får horser av miserabla cucks efter sig som ska förklara att man är ointressant. Alla män tycker att män är mycket mer intressantare att prata med medan kvinnor röjer sina brister så fort de öppnar munnen.

Ingen man vågar riktigt avmaskera kvinnor. Man försöker vara snäll för att komma innanför trosorna. Man redigerar sig själv och beter sig helt annorlunda från hur man hade betett sig om det var en man.

Denna text måste bara vara klockren. Skriven av en kvinna vid namn Ester Vilar.

Citat:
THE LEMON-COLORED MG skids across the road, and the woman driver brings it to a somewhat uncertain halt. She gets out and finds her left front tire flat. Without wasting a moment she prepares to fix it: she looks toward the passing cars as if expecting someone. Recognizing this standard international sign of woman in distress (“weak female let down by male technology”), a station wagon draws up. The driver sees what is wrong at a glance and says comfortingly, “Don't worry. We'll fix that in a jiffy.” To prove his determination, he asks for her jack. He does not ask if she is capable of changing the tire herself because he knows – she is about thirty, smartly dressed and made-up – that she is not. Since she cannot find her jack, he fetches his own, together with his other tools. Five minutes later the job is done and the punctured tire properly stowed. His hands are covered with grease. She offers him an embroidered handkerchief, which he politely refuses. He has a rag for such occasions in his tool box. The woman thanks him profusely, apologizing for her “typically feminine” helplessness. She might have been there till dusk, she says, had he not stopped. He makes no reply and, as she gets back into the car, gallantly shuts the door for her. Through the wound-down window he advises her to have her tire patched at once and she promises to get her garage man to see to it that very evening. Then she drives off. As the man collects his tools and goes back to his own car, he wishes he could wash his hands. His shoes – he has been standing in the mud while changing the tire – are not as clean as they should be (he is a salesman). What is more, he will have to hurry to keep his next appointment. As he starts the engine he thinks, Women! One's more stupid than the next. He wonders what she would have done if he had not been there to help. He puts his foot on the accelerator and drives off – faster than usual. There is the delay to make up. After a while he starts to hum to himself. In a way, he is happy. Almost any man would have behaved in the same manner – and so would most women. Without thinking, simply because men are men and women so different from them, a woman will make use of a man whenever there is an opportunity. What else could the woman have done when her car broke down? She has been taught to get a man to help. Thanks to his knowledge, he was able to change the tire quickly – and at no cost to herself. True, he ruined his clothes, put his business in jeopardy, and endangered his own life by driving too fast afterward. Had he found something else wrong with her car, however, he would have repaired that, too. That is what his knowledge of cars is for. Why should a woman learn to change a flat when the opposite sex (half the world's population) is able and willing to do it for her? Women let men work for them, think for them, and take on their responsibilities – in fact, they exploit them. Yet, since men are strong, intelligent, and imaginative, while women are weak, unimaginative, and stupid, why isn't it men who exploit women? Could it be that strength, intelligence, and imagination are not prerequisites for power but merely qualifications for slavery? Could it be that the world is not being ruled by experts but by beings who are not fit for anything else – by women? And if this is so, how do women manage it so that their victims do not feel themselves cheated and humiliated, but rather believe themselves to be what they are least of all – masters of the universe? How do women manage to instill in men this sense of pride and superiority that inspires them to ever greater achievements? Why are women never unmasked?

Män redigerar sig själv alldeles för mycket för att behaga kvinnor medan kvinnor inte gör ett skit för oss. Och som Vilar säger anstränger de sig inte för att de ser män, fula som snygga, som förbrukningsvaror de kan använda.
Citera
2017-12-26, 14:17
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p99
motsägelsefullt. först säger du att man ska vara en cirkusapa och göra sig till, försöka vara på ett visst sätt bara för att få henne att tycka om dig. "hej hur är läget?" är mer mig själv. Då försöker jag inte göra mig till så innåthelvete. så "hej hur är läget?" är motsatsen tilll sätta henne på pedistal.

Vad är det som är motsägelsefullt?

Ja visst du kan vara dig själv och köra världens sämsta opener, men då får du ju vara beredd på konsekvenserna också. Tinder och raggning rent generellt är ett skådespel och vill du "lyckas" så det bäst att bara spela med. Men visst du kan sätta dig på tvären och köra ditt eget race, fritt val. Skriv inte här då och undra varför du inte kommer någon vart

Och nej man ska inte försöka få någon att "tycka om en" på Tinder, man ska väcka såpass intresse att man asap kan få till en dejt. DÅ kan man börja jobba för att damen ska tycka om en.

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Man kan ju tro det är så. En kompis till mig är en helt vanlig snubbe. Han klär sig tråkigt, har vanliga intressen, ett vanligt jobb och sätter tjejer på pidestal och skriver vanliga grejer vem som helst skulle kunna skriva. Han har en södermalmsfeminists åsikter, men utan klädstilen och personligheten. Han har aldrig fått mig att skratta. Ändå får han dejter och filmkvällar hemma hos olika tjejer regelbundet. Det enda jag kan tänka mig gör att han lyckas är att han är lite över medel både när det gäller längd och kroppsvikt, samt att han ser nordisk ut utan att vara allt för snygg. Att vara intressant är så överskattat.

Du kan ju inte basera allt på att du har en polare som, mot alla odds, lyckas.

Sen är det ju du som inte tycker din polare borde anses va intressant, du vet ju inte vad brudarna tycker. Sluta tänk från ditt perspektiv och försök sätt dig in i brudarnas istället.

Kolla med någon tjejkompis vad som är grejen med din killpolare? Vad är det dem ser som inte du ser? Uppenbarligen är det ju du som gör fel och inte han, och vill du få ragg så är det bara svälja hedern och anpassa dig

Många i den här tråden verkar ha svårt för att sätta sig in i någon annans perspektiv. Det är inte er själva ni ska ragga upp! Och funkar inte er taktik, byt då! Har man ett problem, då löser man det!
Citera
2017-12-26, 14:34
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Brudarna vill ha någon som rockar deras värld! Någon som får dem att känna WOW VAD SPÄNNANDE! DEN HÄR KILLEN ÄR INTRESSANT!

De får INTE den känslan av "Hej hur är läget?" Sätt inte upp brudarna på pedistal! Hylla dem inte så jävligt/underkasta dig inte

De vill ha någon som leder, vet vad dem vill ha och inte är det minsta osäkra.

Var inte så stela, ta det inte på så stort allvar. Gör din grej och funkar det inte, testa något nytt!

Fel fel fel

Tjejer vill (generellt sett) känna sig speciella, utvalda - det är hela grejen.
Citera
2017-12-26, 15:04
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Fel fel fel

Tjejer vill (generellt sett) känna sig speciella, utvalda - det är hela grejen.

Ja, och de gör dem om de lyckas få den där otroligt intressanta och spännande killen på kroken.

"Wow den här unika och attraktiva killen har valt just mig! Jag är speciell, unik!"

Att komma med opener "Du är så snygg" osv, vilket i teorin får dem att känna sig speciella och unika, är inte vägen att gå
Senast redigerad av rebekk 2017-12-26 kl. 15:18.
Citera
2017-12-26, 15:55
Medlem
Är du seriöst intresserad av att få veta hur länge hon har tränat gymnastik?
Citera
2017-12-26, 16:13
Medlem
David_Ss avatar
Man kan säkerligen få matchningar på Tinder, problemet är att du är knappast ensam om att matcha med denna kvinna. Det gör att hon lägger ju inte ner tid på att skriva med just dig om hon har 10 andra killar som skriver och matchar med henne som HON anser ser bättre ut än dig. Utbudet för dagens kvinnor på dessa sociala dejtingsidor är väldigt stort.

På Tinder av alla ställen så handlar ju allt om utsidan.
Om du anser och är realistisk att du är en kille som klassas som en 7a bör du ju ragga på tjejer som klassas som 5or vilket kraftigt ökar dina chanser.

De enda killarna som kan välja & vraka på Tinder är de killar som klassas som 9or & 10or.
Och även dom har ju konkurrens av andra snygga killar som raggar på samma tjejer som ligger på den nivån av snygghet.

Med andra ord, se till att ni lägger ner mycket tid på era bilder, förbättra era utseenden.
Utsidan ger insidan en chans.
Citera
2019-03-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs

Är man snygg som kille så får man knulla genom Tinder. Är man ful/medel har man näst intill ingen chans. Till och med fula tjocka tjejer kan vara kräsna.
Citera
2019-03-17, 18:33
Medlem
- Jag har aldrig träffat någon som dig!
Samtidigt som man tänker att - tyvärr Babe jag har nog dejtat dig och alla dina kloner och du är inte unik alls bara en kopia av en kopia som varit en kopia av en annan kopia. Boooooring. Next in line please
Citera
2019-04-05, 21:47
Medlem
Om man ställer en sån jävla torr o tråkig fråga får man räkna med ett kort trist svar tillbaka.
Att ragga online har vi väl alla insett är dödsfött? Gå ut o prata med kvinnor istället så kommer du längre . Gå ut ikväll o ta en bärs nånstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in