Citat:
Ursprungligen postat av
kl4sseKock
Vad är det för blockmongon som skriver så "ja hurså" eller "ja vaddå" när man försöker vara trevlig och inleda en konvention?
De swipas direkt!
Det undrar jag också, jag köper helt om de tycker det är en återvändsfråga utan ahndtag att gå vidare ifrån, men då kan de väl skita i att svara lika gärna?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Jag är som sagt inte på Tinder och vet inte hur den kulturen är, men annars så måste ju ett intresse väckas hos motparten.
...
Men att vara alltför uppenbar går nog fetbort hos alla tjejer.
...
Utveckla vad du menar med scenario så kan jag svara. Menar du förslag på konversation?
1. Kulturen är i princip; 1000 killar på varje tjej, tjejer ser i regel aldrig mer än de 1-10% av killarna som algoritmen kastar fram till de. Killar sweper "ja" som satan, men får i regel väldigt få matchningar, och när de gör det ska de lyckas säga något bättre än de förra 1000 killarna.
2. Att vara på tinder som kille är sjukt uppenbart i sig. Detta eftersom det är otroligt ovanligt att killar har appen för att "kolla sitt marknadsvärde", >99.9% är där för att ligga/hitta tjej.
3. Förslag på konversation skulle kunna vara hur ser dina första 3 medelanden ut?
exempelvis
Jag; uasdrfgliusafhikasöfjh
hon kanske svarar: sfhhsdkjf
Jag: erkfgjneroöigfj
osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Många som säger att man ska kommentera något i tjejens profil, men det blir tröttsamt att göra så på 50+ tjejer. Själv känner jag att det är bättre att spamma "hej" och tolka att de som skriver tillbaka åtminstone tycker att man är tillräckligt attraktiv för att överväga en träff till att börja med. Men jag har aldrig haft framgång med online dating utan bara träffat tjejer i verkliga livet. Är nog tyvärr inte tillräckligt snygg i ansiktet för att online dating ska fungera för mig och att jag är 187cm lång vilket är en stor fördel i verkligheten syns inte på nätet.
Jag gjorde en liknande grej, fast lite längre;
"Hej [Namn]!
Jag gillar din profil, är du intresserad av något seriöst eller bara casual?"
Hälften svarade inte, eller unmatchade eller var bottar som skickade länkar i långa BS medelanden. Men med tanke på hur få matchingar jag hade var det ändå relativt många som blev dejter... Gick kanske ut med en tjej en gång i månaden av 10 matchningar/månad varav kanske 3 gav någon typ av svar på första medelandet.
Jag har dock aldrig chattat med eller träffat någon tjej som är på tinder för att ligga.
Alla "letar seriöst". Det tror jag är en av de stora skillnaderna, killar tror att det är en ligga-app, fast nästan ingen tjej ser den som det.