2019-04-11, 20:15
Medlem
Har typ 600 matches över en period på två år. Personligen beror få träffar på att jag inte orkar låtsas en massa. Fine, är det något jag ser i profiltext eller så som genuint uppskattas är det ju as bra, men sällan är det så, om någonsin. De flesta har ju fan ingen presentation överhuvudtaget och vad förväntas då från hennes håll? Är man en tia är det ju mindre viktigt vad man inleder med, om tian ens själv behöver börja. Börjar hon är det kuk hon vill ha, av dig. Är det tvärtom att du börjar skriva behöver du ha skills i skrivandet. Är rätt dålig på det faktiskt...
Citera
2019-04-11, 20:41
Medlem
Displaceds avatar
Helvete vad tråkiga svenska tjejer är. Har matchat och träffat utländska tjejer genom Tinder, och det har alltid föranletts av konversationer där båda skriver fram och tillbaka, ställer frågor osv. Men alla svenska tjejer verkar inte bry sig ett skit, och de svarar på sin höjd en gång om dagen. Tröttsamt.
Citera
2019-04-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Helvete vad tråkiga svenska tjejer är. Har matchat och träffat utländska tjejer genom Tinder, och det har alltid föranletts av konversationer där båda skriver fram och tillbaka, ställer frågor osv. Men alla svenska tjejer verkar inte bry sig ett skit, och de svarar på sin höjd en gång om dagen. Tröttsamt.
Exakt
Citera
2019-04-11, 22:51
Medlem
Svenska tjejer är flitigt uppvaktade, så de faller nog in i en roll där de inte behöver vara så sociala/trevliga utan läser vad killar de finner intressanta skriver till dem och väljer därifrån. Det blir lätt så om man inte behöver konkurrera eller bevisa sig duglig. Då blir man "vinsten" som har ett självklart högt värde oavsett och då blir det upp till männen att bevisa sig.

Kan du då inte låtsas att hennes enstaka ord eller smiley är hyperintressanta och formulera något intressant ändå så sållas du bort. Hon lyssnar (eventuellt) på din monolog. Det är inget "samtal". Vill man vara med och tävla får man omfamna hur tävlingsmomentet är utformat.
Citera
2019-04-11, 22:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brownisboring
Om man ställer en sån jävla torr o tråkig fråga får man räkna med ett kort trist svar tillbaka.
Att ragga online har vi väl alla insett är dödsfött? Gå ut o prata med kvinnor istället så kommer du längre . Gå ut ikväll o ta en bärs nånstans
Att det är dödsfött idag är utom allt tvivel. För en som inte var med när internetdejting med Tinder kom c:a år 2013: Hur var det då?
Citera
2019-04-12, 03:16
Medlem
Roidberts avatar
Många som säger att man ska kommentera något i tjejens profil, men det blir tröttsamt att göra så på 50+ tjejer. Själv känner jag att det är bättre att spamma "hej" och tolka att de som skriver tillbaka åtminstone tycker att man är tillräckligt attraktiv för att överväga en träff till att börja med. Men jag har aldrig haft framgång med online dating utan bara träffat tjejer i verkliga livet. Är nog tyvärr inte tillräckligt snygg i ansiktet för att online dating ska fungera för mig och att jag är 187cm lång vilket är en stor fördel i verkligheten syns inte på nätet.
Citera
2019-05-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Att det är dödsfött idag är utom allt tvivel. För en som inte var med när internetdejting med Tinder kom c:a år 2013: Hur var det då?
Då pratade man med folk irl, utan att folk behövde bli dömda/döma genom att ta en snabb titt i sociala medier. Du var mer fri att starta var dag på nytt, idag hänger allt kvar med sociala medier. Skulle nog råda dig att skippa sånt helt, själv tappar jag intresset om en man har insta/snap/facebook - känns bara så desperat att sitta på allt sånt..och jag vill inte ha en desperat man tack!
Citera
2019-05-11, 11:15
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Ja men godmorgon.

Efter lite swipe hit och dit så har jag en del matches. Och enligt mig så är ju ekvationen lika med att jag tycker hon är snygg, och att denna tjej tycker likadant.

Jag vill knulla, men vad vill hon? Söka bekräftelse likt de andra?

Jag inleder faktiskt konversationen som en gentleman. Jag skriver inte desperat men det spelar ingen roll vad jag skriver. Det blir oftast helt *tyst*

Låt mig dra ett exempel här.

Jag matchade med en tjej som hade riktigt fin kropp. Denna tjej tränade gymnastik vilket är ett intresse för mig då jag genuint gillar träning. Jag skrev, "Du har faktiskt riktigt fin kropp. Har du tränat gymnastik länge"?

"Ja hur så" svarade denna tjej då. Sen skrev jag "Ja jag märkte det. Jag själv ska börja träna igen"

"Ah okej"

Sen ingenting mer?! Egentligen skiter jag i hennes intresse. Jag vill åt hennes mus men hur fan fungerar det med våra svenska tjejer?

Jag var på semester i Thailand och boom. Rakt på sak, inget trams eller tjafs. Och detta var inte prostituerade för att påpeka detta.

Snälla. Vad är det här?

Gammalt inlägg men ändå värt att svara på. Om man direkt kommenterar en kvinnas utseende, är det ofta svårt att vinna henne. Kvinnor är väldigt svåra att förstå sig på i det här sammanhanget. De lägger gärna ut en bild på dem där de är nästintill nakna, men det är inget man ska ens reflektera över. Du ska aldrig nämna hennes utseende initialt. En kvinna här på Flashback sade att hon blir tänd på en man som inte ens bryr sig om hon satt helt naken framför honom, vilket jag tror ligger en del sanning i och kan appliceras på de flesta kvinnor. Att de lägger upp bilder på sina snygga kroppar på Tinder är bara ett test för att se vilka män som är värdiga att behålla. De som direkt går på hur snygg och sexig hon är, de sållas bort. De män som inte kommenterar, tänker kvinnan har många att välja på eller är van att se på lättklädda kvinnor och blir därmed mer attraktiva. Vet inte om det här stämmer fullt ut men jag tror det är en hyfsat träffsäker teori.

Så för att undvika problemet: kommentera inte en kvinnas utseende. Det tyder på desperation och att man inte har fått tillräckligt mycket vagina i sina dagar.

Att thailändska kvinnor är intresserade av en svensk man har sina förklaringar. De ser möjligheten till att fly till något bättre med mer rikedom. En svensk med normal lön anses förmögen i många delar av världen där medianlönerna är väldigt låga. Svenska kvinnor är inte beroende av en man på samma sätt och kan därför välja precis vad de vill ha. Ett problem för män, helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Jag vet inte vilka nationaliteter du har erfarenhet av men jag tycker inte att utländska tjejer alltid är så mottagliga. Bor i Spanien sedan 2,5 år och har inte haft någon tur alls på Tinder. De jag har matchat med som har varit roliga att skriva med har varit skandinaver och engelska tjejer. Spanska tjejer är riktigt svåra och dryga. De är så pass vana att killar gör allt för dem, att de inte ens engagerar sig alls. Har matchat med många spanjorskor och de är sällan särskilt underhållande att skriva med. Jag tycker inte att det här påståendet (som ofta dyker upp) är sanningsenligt i alla fall.

Det kan också bero på att mitt utseende liknar ett sydeuropeiskt mer än ett svenskt, vilket gör att jag i Sverige anses exotisk medan jag i Spanien är en i mängden. De svenska männen som har stor framgång utomlands är högst troligen väldigt ljusa med blå ögon och ett typiskt nordiskt utseende. De är eftertraktade över hela jordklotet och har ofta väldigt enkelt att få utländska kvinnor.

Vill man kunna välja och vraka är det Asien som gäller. Där är européer eftertraktade och asiater är nog bra kvinnor. Någon som har erfarenhet av Tinder i Japan eller Sydkorea som vill dela med sig lite?
Citera
2019-05-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Ja men godmorgon.

Efter lite swipe hit och dit så har jag en del matches. Och enligt mig så är ju ekvationen lika med att jag tycker hon är snygg, och att denna tjej tycker likadant.

Jag vill knulla, men vad vill hon? Söka bekräftelse likt de andra?

Jag inleder faktiskt konversationen som en gentleman. Jag skriver inte desperat men det spelar ingen roll vad jag skriver. Det blir oftast helt *tyst*

Låt mig dra ett exempel här.

Jag matchade med en tjej som hade riktigt fin kropp. Denna tjej tränade gymnastik vilket är ett intresse för mig då jag genuint gillar träning. Jag skrev, "Du har faktiskt riktigt fin kropp. Har du tränat gymnastik länge"?

"Ja hur så" svarade denna tjej då. Sen skrev jag "Ja jag märkte det. Jag själv ska börja träna igen"

"Ah okej"

Sen ingenting mer?! Egentligen skiter jag i hennes intresse. Jag vill åt hennes mus men hur fan fungerar det med våra svenska tjejer?

Jag var på semester i Thailand och boom. Rakt på sak, inget trams eller tjafs. Och detta var inte prostituerade för att påpeka detta.

Snälla. Vad är det här?

Du inleder "faktiskt" som en gentleman?
De fattar nog rätt snabbt att du inte är en. Lägg inte över din oförmåga att attrahera kvinnor som om ditt problem skulle vara kvinnors "fel". Du är oattraktiv för kvinnor, av någon anledning. Ta tag i ditt problem och gör dig själv mer attraktiv.
Citera
2019-05-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Vad är det för blockmongon som skriver så "ja hurså" eller "ja vaddå" när man försöker vara trevlig och inleda en konvention?
De swipas direkt!

Det undrar jag också, jag köper helt om de tycker det är en återvändsfråga utan ahndtag att gå vidare ifrån, men då kan de väl skita i att svara lika gärna?

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag är som sagt inte på Tinder och vet inte hur den kulturen är, men annars så måste ju ett intresse väckas hos motparten.
...
Men att vara alltför uppenbar går nog fetbort hos alla tjejer.
...
Utveckla vad du menar med scenario så kan jag svara. Menar du förslag på konversation?
1. Kulturen är i princip; 1000 killar på varje tjej, tjejer ser i regel aldrig mer än de 1-10% av killarna som algoritmen kastar fram till de. Killar sweper "ja" som satan, men får i regel väldigt få matchningar, och när de gör det ska de lyckas säga något bättre än de förra 1000 killarna.

2. Att vara på tinder som kille är sjukt uppenbart i sig. Detta eftersom det är otroligt ovanligt att killar har appen för att "kolla sitt marknadsvärde", >99.9% är där för att ligga/hitta tjej.

3. Förslag på konversation skulle kunna vara hur ser dina första 3 medelanden ut?
exempelvis
Jag; uasdrfgliusafhikasöfjh
hon kanske svarar: sfhhsdkjf
Jag: erkfgjneroöigfj
osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Många som säger att man ska kommentera något i tjejens profil, men det blir tröttsamt att göra så på 50+ tjejer. Själv känner jag att det är bättre att spamma "hej" och tolka att de som skriver tillbaka åtminstone tycker att man är tillräckligt attraktiv för att överväga en träff till att börja med. Men jag har aldrig haft framgång med online dating utan bara träffat tjejer i verkliga livet. Är nog tyvärr inte tillräckligt snygg i ansiktet för att online dating ska fungera för mig och att jag är 187cm lång vilket är en stor fördel i verkligheten syns inte på nätet.

Jag gjorde en liknande grej, fast lite längre;
"Hej [Namn]!
Jag gillar din profil, är du intresserad av något seriöst eller bara casual?"

Hälften svarade inte, eller unmatchade eller var bottar som skickade länkar i långa BS medelanden. Men med tanke på hur få matchingar jag hade var det ändå relativt många som blev dejter... Gick kanske ut med en tjej en gång i månaden av 10 matchningar/månad varav kanske 3 gav någon typ av svar på första medelandet.

Jag har dock aldrig chattat med eller träffat någon tjej som är på tinder för att ligga. Alla "letar seriöst". Det tror jag är en av de stora skillnaderna, killar tror att det är en ligga-app, fast nästan ingen tjej ser den som det.
Citera
2019-05-12, 17:00
Bannlyst
Svarar hon sådär kort, är hon inte intresserad och har förmodligen 100 andra att prata med. En kille man anser snygg svarar man inte så kort med, enda skälet till korta svar är för att han ska tycka man är tråkig och lämna en ifred. Sorry..
Citera
2019-05-14, 23:12
Medlem
Här skrivs en massa klokskaper jag måste svara på!

Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
1. Kulturen är i princip; 1000 killar på varje tjej, tjejer ser i regel aldrig mer än de 1-10% av killarna som algoritmen kastar fram till de. Killar sweper "ja" som satan, men får i regel väldigt få matchningar, och när de gör det ska de lyckas säga något bättre än de förra 1000 killarna.

Det här är en vanlig miss som många killar gör. Många verkar inte ha ett hum om att det finns en algoritm, utan verkar tro att Tinder är någon slags p2p-nätverk för knull. I korthet kan man säga att algoritmen sätter ett värde, eller en kvalitetspoäng, på varje individ.
Många som swipar höger/ja till dig = högre poäng.
Många som matchar med dig = högre poäng.
MEN! Att du spammar högerswipen till varenda tjej du ser? Algoritmen läser in sånt betende och SÄNKER din poäng.
Att swipa vänster/nej till fler än de som swipar höger till dig höjer din poäng.
Dvs man måste vara lite kräsen för att höja sin poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
2. Att vara på tinder som kille är sjukt uppenbart i sig. Detta eftersom det är otroligt ovanligt att killar har appen för att "kolla sitt marknadsvärde", >99.9% är där för att ligga/hitta tjej.

...

Jag har dock aldrig chattat med eller träffat någon tjej som är på tinder för att ligga. Alla "letar seriöst". Det tror jag är en av de stora skillnaderna, killar tror att det är en ligga-app, fast nästan ingen tjej ser den som det

Detta gäller i princip all nätdejting men apparna i synnerhet. Killar vill ligga, tjejer vill ha bekräftelse. Var och en får förhålla sig till detta som de vill, men men måste hålla i åtanke att folk använder appen i helt olika syften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in