2017-09-20, 21:18
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Spelad ödmjukhet är inte attraktivt. Eftersom du är kvinna så vet du om att män tänker med kuken i första hand. Sannolikt kan du hugga vilken källar-gam3r eller fittriddare som helst i denna tråden och få ditt lystmäte vad gäller både könsumgänge och långvarighet om du velat.

Men det vill du inte, eftersom du vill bli eftertraktad och kliad under hakan av rätt typ av män. De finns antagligen inte i din vidare umgängeskrets, oavsett om det rör sig om sluskdrägg med tribals och muskelhund, eller den lokale posör-hop-hopparen från innerstaden (socialgrupp gissad för resonemangets skull; ej en fastställan).

Kanske läge att studera eller arbeta med teknik. Det kan nog komma att bli en ögonöppnare för fröken.
Spelad? Ja visst tänker vissa män med könet men nu är det ju inte riktigt tillfälliga sexuella kontakter jag avsåg. Och antagligen finns det vissa av dessa som kan tänka sig en sjuk medelålders kärring för att få komma till men jag ser det ju inte riktigt som du gör.

Denna tråd är snart 3 år gammal och jag dejtar inte alls längre.
Citera
2017-09-20, 22:01
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Spelad? Ja visst tänker vissa män med könet men nu är det ju inte riktigt tillfälliga sexuella kontakter jag avsåg. .
Nej, men det börjar ofta där. Mina längre förhållanden har inte börjat genom att kvinnans musikstil eller känsla för kalligrafi tilltalat mig, utan genom krograggsfyllemisstag som visat sig vara allt annan än misstag, eftersom vi inte skämdes ihjäl morgonen därpå när vi bakfylleflåsade på varandra och drack kaffe.
Citat:
Och antagligen finns det vissa av dessa som kan tänka sig en sjuk medelålders kärring för att få komma till men jag ser det ju inte riktigt som du gör.
Att kalla sig 'sjuk, medelålders kärring' när vederbörande är 35 år och hyfsat fotogenique är rätt B och betyder att kvinno-tröstar-innebandyfrisyrerna (slarvigt men lekfullt gömda under en rangers-keps med rak skärm och med öronen instoppade under brättet) kommer att kasta sig över henne med samma frenesi som norrmän som jobbar med mineralförädling eller olja kastar sig över ostmackor eller fryspizza Grandiosa. Precis den typen av män jag beskrev ovan.
Citat:
Denna tråd är snart 3 år gammal och jag dejtar inte alls längre.
Nej, du har varit tydlig med den saken. Jag har inte dejtat på 20 år. Det går ändå, vare sig vi är med på noterna eller ej.
Citera
2017-09-20, 22:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Nej, men det börjar ofta där. Mina längre förhållanden har inte börjat genom att kvinnans musikstil eller känsla för kalligrafi tilltalat mig, utan genom krograggsfyllemisstag som visat sig vara allt annan än misstag, eftersom vi inte skämdes ihjäl morgonen därpå när vi bakfylleflåsade på varandra och drack kaffe. Att kalla sig 'sjuk, medelålders kärring' när vederbörande är 35 år och hyfsat fotogenique är rätt B och betyder att kvinno-tröstar-innebandyfrisyrerna (slarvigt men lekfullt gömda under en rangers-keps med rak skärm och med öronen instoppade under brättet) kommer att kasta sig över henne med samma frenesi som norrmän som jobbar med mineralförädling eller olja kastar sig över ostmackor eller fryspizza Grandiosa. Precis den typen av män jag beskrev ovan.
Nej, du har varit tydlig med den saken. Jag har inte dejtat på 20 år. Det går ändå, vare sig vi är med på noterna eller ej.
Jag är rätt så instabil ja. Och sjuk. Att jag är knullbar enligt vissa spelar ingen roll. Jag dejtade ofta ett tag. Oftast ville inte de jag träffat ses en andra gång. Jag dejtade mest män i liknande ålder och situation (alltså inte någon slags flashbaxk idé om badboy/alfa/douche) Jag är inte längre 35 och ja jag är medelålders.

Att någon kan tänka sig att stå ut ett par månader för att få ligga är ju inte heller vad jag avser. För att en relation ska vara något att ha så ska den göra livet bättre. Det går stå i diskussionen där. "Jamen nån kan säkert stå ut med dig ett tag"- nu har jag gjort mig av med de flesta inbillningarna av romantisk natur men det finns gränser.

Ja klart det går bra att vara singel, och alla de timmarna jag lagt på att raka benen kan jag tex lägga på true crime-poddar 😊
Senast redigerad av Buffymylove 2017-09-20 kl. 22:18.
Citera
2017-09-20, 22:31
Medlem
Helenedals avatar
Rubrik!!1

Citat:
Jag är rätt så instabil ja. Och sjuk. Att jag är knullbar enligt vissa spelar ingen roll. Jag dejtade ofta ett tag. Oftast ville inte de jag träffat ses en andra gång. Jag dejtade mest män i liknande ålder och situation (alltså inte någon slags flashbaxk idé om badboy/alfa/douche) Jag är inte längre 35 och ja jag är medelålders.

Att någon kan tänka sig att stå ut ett par månader för att få ligga är ju inte heller vad jag avser. För att en relation ska vara något att ha så ska den göra livet bättre. Det går stå i diskussionen där. "Jamen nån kan säkert stå ut med dig ett tag"- nu har jag gjort mig av med de flesta inbillningarna av romantisk natur men det finns gränser.

Ja klart det går bra att vara singel, och alla de timmarna jag lagt på att raka benen kan jag tex lägga på true crime-poddar 😊

Vill någon bara knulla dig så står de nog inte 'ut ett par månader' utan drar efter den första veckan. Ibland tar det tid innan eftertankens kranka blekhet slår till.

Fortsätt skippa dejtandet och spring på krogen med polarna för att supa i kapp, så skall du se att din fylltratts-prins dyker upp till slut, så kan ni kanske bakfylleflåsa på varandra dagen därpå utan att börja skamgråta.

*vips* 15 år senare bor ni i villaområdet utanför Hässleholm, eller Kvisslinge eller var fan ni nu hamnar. Dina grannar är för övrigt sossar och moderater. Den närmsta grannen har en fru som raggar på din man. Dessvärre är du för blasé för att orka slå henne på käften så du tog din tillflykt till flaskan. Men du dricker bara rosé, för du är trots allt inte en 'såndär alkis' som Janne som bor fyra hus bort.

Jag rakar inte benen utan springer hellre på krogen någon gång emellanåt.

Snacket om 'alfa' är så jävla dumt så det liknar ingenting. De som kallar sig alfa är sådana som alla andra skrattar bakom ryggen på. Warren Buffet är en alfa, men ingen kallar honom det. Bill Gates, Ove Victorin, Göran Persson osv mm är alfa på riktigt, oavsett vad man må tycka om personen i fråga.
Senast redigerad av Helenedal 2017-09-20 kl. 22:35. Anledning: Alfa (LOLOL)
Citera
2017-09-20, 22:37
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Vill någon bara knulla dig så står de nog inte 'ut ett par månader' utan drar efter den första veckan. Ibland tar det tid innan eftertankens kranka blekhet slår till.

Fortsätt skippa dejtandet och spring på krogen med polarna för att supa i kapp, så skall du se att din fylltratts-prins dyker upp till slut, så kan ni kanske bakfylleflåsa på varandra dagen därpå utan att börja skamgråta.

*vips* 15 år senare bor ni i villaområdet utanför Hässleholm, eller Kvisslinge eller var fan ni nu hamnar. Dina grannar är för övrigt sossar och moderater. Den närmsta grannen har en fru som raggar på din man. Dessvärre är du för blasé för att orka slå henne på käften så du tog din tillflykt till flaskan. Men du dricker bara rosé, för du är trots allt inte en 'såndär alkis' som Janne som bor fyra hus bort.

Jag rakar inte benen utan springer hellre på krogen någon gång emellanåt.
Ja säkert. Nej fylltrattsprinsar på aw kan jag vara utan. De som går ut där jag bor är studenter och 15 år yngre. Jag är inte så intresserad av något slags liv i ett radhus heller. Beundrar lite min morfar på 80 som har en fjälla han bakar rieska åt. Typ den nivån.

Jag tror du överskattar mig en del. För övrigt. Varken fylltratt eller annan skulle stå ut med mig mer än knapphändigt knull. Jag har exakt minus noll att erbjuda en annan människa.
Har mer och mer insett att det här med relationer är ett avslutat kapitel för mig. Att mista illusioner är faktiskt ganska vilsamt.
Citera
2017-09-20, 22:53
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Jag tror du överskattar mig en del. För övrigt. Varken fylltratt eller annan skulle stå ut med mig mer än knapphändigt knull. Jag har exakt minus noll att erbjuda en annan människa.
Har mer och mer insett att det här med relationer är ett avslutat kapitel för mig. Att mista illusioner är faktiskt ganska vilsamt.

Alla har något att erbjuda, om inte annat så i alla fall genuin omtanke och att dela med sig av sin tid. Du tycks behöva en tråkmåns att bry dig om, och som i sin tur bryr sig om dig. De lär du definitivt inte hitta sittande framför TV:n, för de har samma typ av problem som dig.
Citera
2017-09-20, 23:00
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Alla har något att erbjuda, om inte annat så i alla fall genuin omtanke och att dela med sig av sin tid. Du tycks behöva en tråkmåns att bry dig om, och som i sin tur bryr sig om dig. De lär du definitivt inte hitta sittande framför TV:n, för de har samma typ av problem som dig.
Är inte särdeles intresserad av att vara morsa åt en vuxen man. Det är totalt ointressant.

Kontentan är att jag ska vara själv, borde umgås mer med mina vänner men sex klarar jag mig bra utan.
Citera
2017-09-20, 23:03
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Är inte särdeles intresserad av att vara morsa åt en vuxen man. Det är totalt ointressant.
Imponerande insiktsfull tolkning!
Citera
2017-09-20, 23:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Imponerande insiktsfull tolkning!
Ja visst. Två introverta tråkmånsar lär inte göra varandras liv härligare och enligt min erfarenhet så är inte introverta män särskilt intresserade av att ge av sig själva emotionellt. Minus NOLL.

Var var jag nu, jo, detta är inte längre ett problem som ska lösas😘
Citera
2017-09-20, 23:26
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Var var jag nu, jo, detta är inte längre ett problem som ska lösas😘

Bara du är lycklig...
Citera
2017-09-20, 23:29
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Bara du är lycklig...
Lycklig? Vem fan är lycklig 👹?

En insikt som jag ändå vill förmedla är att ingen annan kan laga dig. En relation som fungerar som klister för måendet kommer gå åt helvete.
Citera
2017-09-21, 06:07
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Lycklig? Vem fan är lycklig 👹?

En insikt som jag ändå vill förmedla är att ingen annan kan laga dig. En relation som fungerar som klister för måendet kommer gå åt helvete.

Det stämmer, man kan aldrig överlämna åt nån annan att ta hand om sitt mentala välbefinnande i längden. Det är orättvist mot alla inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in