2016-02-12, 10:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Män är som vin kvinnor som vinäger, sad but true,

Sen har du även ungar vilket betyder att du har blivit använd, grovt sagt, vill man spinna det ännu mer åt helvete kan man säga att du klarade att trycka ut två ungar men klarade inte hålla ihop ett äktenskap och det är ju bara fail

Så bortsett din glorifiering av dig själv så är du bränd, skadad och trasig,

oavsett milf status
.

Klassisk Flashbacksnubbe in da house😉 Jag känner mig inte särskilt skadad. För övrigt så är det inte enbart kvinnans ansvar att hålla ihop ett äktenskap. Jag glorifierar inte mig själv men tänker inte ägna mig åt självhat heller, det hade jag nog av i tonåren. Det kryllar verkligen av misogynister här, men det var ju väntat.
Citera
2016-02-12, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Män är som vin kvinnor som vinäger, sad but true,

Sen har du även ungar vilket betyder att du har blivit använd, grovt sagt, vill man spinna det ännu mer åt helvete kan man säga att du klarade att trycka ut två ungar men klarade inte hålla ihop ett äktenskap och det är ju bara fail

Så bortsett din glorifiering av dig själv så är du bränd, skadad och trasig,

oavsett milf status
skulle mer fundera på varför det blev slut på hennes senaste förhållande ??? kan finnas massa olika anledningar och behöver inte alls vara hennes fel att det förhållandet tog slut , men skulle vilja veta varför ? sedan om hon har legat runt mycket med olika under sitt liv för det skvallrar en del om hur hon tänker om allt !!! behöver inte alls betyda att hon är något dåligt val som partner och 25-35-45 är inget jag bryr mej om , för ålder är bara en siffra på ett körkort TEX . finns många lite äldre tjejer som har ungdomen och livsgnistan kvar
Citera
2016-02-12, 10:18
Medlem
proggbondens avatar
Om en kvinna legat runt en hel del men inte är otrogen mot just mig i min relation, är hon då en sämre kvinna eller ?

Jag har alltid uppskattat en kvinna som haft många ligg, de brukar faktiskt vara roligare i sängen
och vågar ta för sig
Citera
2016-02-12, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proggbonden
Om en kvinna legat runt en hel del men inte är otrogen mot just mig i min relation, är hon då en sämre kvinna eller ?

Jag har alltid uppskattat en kvinna som haft många ligg, de brukar faktiskt vara roligare i sängen
och vågar ta för sig
nej hon är inte en sämre kvinna för att hon har legat runt i sitt liv , det är hennes val !!! men jag personligen skulle ha väldigt svårt att klicka och få förtroende med en sådan människa då jag har ett annat tänk om detta , denna spärr sitter hos just mej !!!! en kvinna är helt klart roligare i sängen när hon har erfarenhet av sex , men jag föredrar att hon har praktiserat sina 10 000 nupp på 3 män hellre än 300 olika män
Citera
2016-02-12, 10:26
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proggbonden

och vågar ta för sig

Erfarenhet är läromästare i allt. Mina varningsklockor går kraftigt igång om det visar sig att kvinnan man har en relation med har varit otrogen tidigare i sitt liv. Oavsett om det handlar om kvinnor eller män så säger det en hel del om personligheten om man går bakom ryggen på sin partner, det är så jävla omoraliskt fel på så många plan enligt mig.

Erfarenhetsmässigt så har kvinnorna som tidigare vart otrogna, vart det även mot mig då det "knakat" i förhållandet. De har helt enkelt löst sina problem genom att söka bekräftelse på annat håll och detta har lärt mig en sak, nämligen att jag inte ska ha med svaga människor att göra.
Citera
2016-02-12, 10:50
Medlem
Jag var också singel i den åldern men var då barnlös. Det var som du säger lätt att träffa MILF-sugna ynglingar (och trasiga medelålders) men svårt att hitta någon i ens egen ålder som ville ha något seriöst. Nackdelen för mig var att man har ganska bråttom till att skaffa barn när man är 35 och det skrämmer nog bort en del män.

Jag vet inte hur du ska bete dig men jag tror inte att dejtingsajter är grejen. Det är så mycket ledsamheter och elände bakom de där profilerna. Man förvandlas ju också själv till nåt skumt som man inte egentligen vill vara. Försök via andra kanaler istället. Föreningar, ny hobby, byt jobb till något där du har chans att träffa någon bra, vänners fester. Och tänk på att livet inte alls behöver bli bättre med en partner! Du kan ha ett sånt fantastiskt liv som ensamstående kvinna om du satsar på dig själv och din personliga utveckling. Vi kvinnor har ett fantastiskt rikt själsliv att upptäcka om vi vill och jobbar för det. Jag tror man gör det bättre utan ett förhållande faktiskt.

Jag träffade till slut en man som också var 38 och barnlös så vi var på samma plan. Förhållandet startade mer som en överenskommelse mellan två människor som kom bra överens, men vi har det bra och vi har ett barn tillsammans nu
Citera
2016-02-12, 11:09
Medlem
Många verkar tro att det finns ett likhetstecken mellan "lätt att få till dejter" och "lätt att hitta någon att bli långvarigt lycklig med", men så är det ju inte.

För en kvinna som har lätt för att väcka intresse hos det motsatta könet så innebär det ju inte att de män som visar intresse är intressanta för kvinnan. Och har hon varit i ett bra förhållande tidigare så vet hon mycket mer specifikt hur partnern behöver vara för att förhållandet ska ha chans att bli bra.

Kommentarer av typen "om en kvinna är singel så beror det på att hon har FÖR höga krav", är alltså felaktig, så länge det rör sig om någon som vill ha ett BRA förhållande.

Valet som görs är om man hellre fortsätter vara singel än att leva med den personen. Först om personen under inga omständigheter kan eller vill leva ensam, men ändå tackar nej till ett förhållande, så har den för höga krav.

I det här fallet så är det en 35 årig kvinna som är klar med barnafödandet och verkar ha ett bra och välordnat liv. Hon jagar ingen ny pappa till sina barn eller en försörjare, utan en man som hon kan må bra och dela ett härligt liv tillsammans med. Varför skulle hon nöja sig med någon som hon inte passar ihop och blir lycklig med?

Att man är på samma ställe i livet (oavsett ålder), och har liknande värderingar och inställning till livet är något av det mest betydelsefulla för att ett förhållande ska lyckas.
Citera
2016-02-12, 12:01
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
klart att kvinnor har det lite lättare med att välja nya kontakter de vill träffa och undersöka mer noga , men är man en vettig kille så finns det en hel del möjligheter för oss också om man bara vill , men lika svårt för det att hitta kärleken där ute någonstans för jag blir inte kär så lätt , det måste vara någon speciell tjej helt klart , inte bara en tjej . jag är ej heller kräsen på det yttre bara människan ser normal ut , det är det inre som lockar här

Visst är det så. Men kvinnor har det oändligt mycket enklare att få till snabba klipp. Vi behöver inte göra så mycket mer än att vara kvinnor. Härmed inte sagt att det är intressant att ligga med vem som helst. Men som kvinna kan man skaffa sexuella kontakter löjligt lätt. Och nätdejting är kvinnornas marknad. De kvinnor jag känner som håller på med sådant kan välja och vraka vem de vill träffa och vad de vill göra. Gemene man har inte den lyxen.

Men ja, att hitta kärleken är svårt. Dock torde alla förstå att det är enklare att hitta den om man har lätt att få kontakt med andra människor och går på dejter. De finns de som helt och hållet går utan sådant och de befinner sig givetvis längre från kärleken än många andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Många verkar tro att det finns ett likhetstecken mellan "lätt att få till dejter" och "lätt att hitta någon att bli långvarigt lycklig med", men så är det ju inte.

För en kvinna som har lätt för att väcka intresse hos det motsatta könet så innebär det ju inte att de män som visar intresse är intressanta för kvinnan. Och har hon varit i ett bra förhållande tidigare så vet hon mycket mer specifikt hur partnern behöver vara för att förhållandet ska ha chans att bli bra.

Kommentarer av typen "om en kvinna är singel så beror det på att hon har FÖR höga krav", är alltså felaktig, så länge det rör sig om någon som vill ha ett BRA förhållande.

Valet som görs är om man hellre fortsätter vara singel än att leva med den personen. Först om personen under inga omständigheter kan eller vill leva ensam, men ändå tackar nej till ett förhållande, så har den för höga krav.

I det här fallet så är det en 35 årig kvinna som är klar med barnafödandet och verkar ha ett bra och välordnat liv. Hon jagar ingen ny pappa till sina barn eller en försörjare, utan en man som hon kan må bra och dela ett härligt liv tillsammans med. Varför skulle hon nöja sig med någon som hon inte passar ihop och blir lycklig med?

Att man är på samma ställe i livet (oavsett ålder), och har liknande värderingar och inställning till livet är något av det mest betydelsefulla för att ett förhållande ska lyckas.

Så är det. Men det är lönlöst att försöka förklara det här för begåvningsreserven.
Citera
2016-02-12, 12:13
Bannlyst
[quote=empoisonne|56325347]

Men ja, att hitta kärleken är svårt. Dock torde alla förstå att det är enklare att hitta den om man har lätt att få kontakt med andra människor och går på dejter. De finns de som helt och hållet går utan sådant och de befinner sig givetvis längre från kärleken än många andra.

har inga större problem med att få till en date med tjejer , men att få till en date med en intressant människa som skulle kunna passa mej som partner är svårare , sedan ligger jag inte runt och kan lugnt erkänna att jag gått tidigare på ett par träffar som jag trodde va nått för mej , sovit över hos dessa tjejer utan att ha sex med de bara för att det inte kändes rätt , så jag har viss karaktär !!! men alltid trevligt att träffa nya människor i livet , dömer ingen och ger alla en chans och en stor hård kram kan jag alltid bjuda på utan att känna mej för slampig
Citera
2016-02-12, 12:23
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
har inga större problem med att få till en date med tjejer , men att få till en date med en intressant människa som skulle kunna passa mej som partner är svårare , sedan ligger jag inte runt och kan lugnt erkänna att jag gått tidigare på ett par träffar som jag trodde va nått för mej , sovit över hos dessa tjejer utan att ha sex med de bara för att det inte kändes rätt , så jag har viss karaktär !!! men alltid trevligt att träffa nya människor i livet , dömer ingen och ger alla en chans och en stor hård kram kan jag alltid bjuda på utan att känna mej för slampig

Din dejtinghistorik och huruvida du håller på dig eller inte är dock inte av intresse i den här tråden. Den handlar om kvinnor 35+ och hur vi upplever dejtandet.
Citera
2016-02-12, 12:45
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
För att det är så extremt kärringaktigt att gnälla över att du har det jobbigt på dejtingmarknaden när du, med dina ungar inräknade, har det betydligt enklare än många killar. Ta det du får, eller menar du att ingen kille vill ha en relation med dig? Då är det riktigt illa, men som jag sagt, du kan vara en ko på tio ben född i en reaktortank, ändå kommer det finnas killar för dig.

Allt beror på dig.
Att du orkar.

Har du inte lärt dig än att kvinnor är helt ointresserade av män som är på deras egen nivå?

Hur många timmar du än lägger på att "debattera" med dessa egofeminister så kommer du aldrig att vinna.
De är fullt allvarliga när de tycker att det "finns ju inga bra män". Minst 2, helst 3 steg över sin egen nivå vad gäller status och utseende måste det vara.

Internet och youtube har de senaste få åren exploderat med siter som avhandlar kvinnans hypergami, rätt fascinerande att det tagit så lång tid för folk att få upp ögonen för detta. Detta till trots så kommer PK-media och samhället i stort ALDRIG att ifrågasätta kvinnans rätt att sortera bland män.

Börja googla på "hypergamy" och "mgtow" så kommer du att hitta en hel del.
Citera
2016-02-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Visst är det så. Dock torde det vara otvistligt att kvinnor får oändligt mycket fler erbjudanden utan att själva behöva göra så mycket.

När det gäller sex så får de hur många erbjudande som helst. Men det är sällan sex kommer upp ens bland 5 prioriteringar som det alltid gör för män. Partnern ska i första hand vara en samtalspartner. Det är min erfarenhet från de 15 kvinnor jag umgåtts med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in