2016-02-14, 11:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Det finns dock de som är mer konservativa än du på den fronten och som anser att ett förhållande med barn och giftermål är något man ingår för livet, däribland jag. Skulle inte ens kunna tänka mig att flytta ihop med en man som jag inte vill leva med livet ut.
Man går ju inte in i en relation och räknar med att det tar slut. Men ibland händer det ändå och då får man ta nya beslut hur det ska se ut. Jag tror att mina barn mår bättre än vad de skulle göra i en familj där man måste hålla ihop "för att det är så det ska vara", men jag respekterar att man resonerar olika där.
Citera
2016-02-14, 11:56
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vart står du när det kommer till att skaffa flera barn? (Det är oftast den frågan som avgör om du vill träffa barnlösa män)
Känner mig rätt klar där. Men om det är en person som jag älskar, och han inget hellre vill så kanske jag får tänka om, det är knepigt sätta sig in i hur man skulle göra i den situationen.
Citera
2016-02-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Känner mig rätt klar där. Men om det är en person som jag älskar, och han inget hellre vill så kanske jag får tänka om, det är knepigt sätta sig in i hur man skulle göra i den situationen.

Speciellt när man måste se in flera år i framtiden. Säg att det tar 4-5 år innan det kommer upp på tapeten. Vad gör man då?
Det är en av orsakerna till att många barnlösa undviker de med barn om dom inte bara vill ha en fling eller något tillfälligt.
Citera
2016-02-14, 13:45
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Speciellt när man måste se in flera år i framtiden. Säg att det tar 4-5 år innan det kommer upp på tapeten. Vad gör man då?
Det är en av orsakerna till att många barnlösa undviker de med barn om dom inte bara vill ha en fling eller något tillfälligt.
Det kan jag förstå.
Citera
2016-02-14, 14:13
Medlem
Citat:
Men att ta in någon i sitt liv är ju något annat när man har barn än när man är 22 och knullar 5 gg om dagen i ett studentrum. Det måste inte vara himlastormande. Jag hade en lekfull period i början men jag tröttnade på det ganska snabbt. Någon slags kvalitativ kk-relation kan ju vara en lösning på närhetsbehovet förvisso, med det brukar bli komplicerat efter ett tag ändå..

Om jaf förstått det är du barnfri varannan vecka. Varför kan du inte leva som en 20-åring då? Har du möjlighet att vara lekfull ska du ta chansen......som dina jämnåriga frånskilda män gör.

Och ja...en eller flera KK-relationer kanske skulle göra dig gott. Du verkar vara en sådan som tror att en person kan fylla en massa behov du har.

Du ska ju inte bilda familj igen....varför då agera som om du skulle göra det?
Citera
2016-02-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ja, de fattar inte alltid när man raggar på dem. Mitt ex fick jag i princip välta och släpa hem för att han skulle fatta vinken
Off topic, men min första kärlek (olycklig) var i killen på gymnasiet som satt och ritade avancerade fantastasyserier i ett hörn. han hade samma kläder ett helt år tror jag. Jag gick igång på hans begåvning och humor. Men han dreglade ju som de andra killarna efter den blonda hästtjejen, inte tjejen med bra betyg som inte fått kurvor än.

Nej, män i allmänhet vill nog ha tjejer som inte är deras jämlike i intellektuellt avseende. Sådana kvinnor tenderar att ha krav som blir jobbiga i längden.
Citera
2016-02-14, 14:18
Medlem
Citat:
Vi kom överens om det. Bättre att behålla respekten för varandra än att gräla och göra sig omöjliga.

Förvisso......då har du säkert insikter som kommit av dessa gräl.......t ex vad du störde dig på hos honom, och vice versa.
Söker du en personlighetsmässigt liknande kille så kommer givetvis konfliktytorna att bli desamma.
Citera
2016-02-14, 14:45
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Om jaf förstått det är du barnfri varannan vecka. Varför kan du inte leva som en 20-åring då? Har du möjlighet att vara lekfull ska du ta chansen......som dina jämnåriga frånskilda män gör.

Och ja...en eller flera KK-relationer kanske skulle göra dig gott. Du verkar vara en sådan som tror att en person kan fylla en massa behov du har.

Du ska ju inte bilda familj igen....varför då agera som om du skulle göra det?

Det finns tid för att leka, visst. Det som är knepigt där att om jag är fysisk med någon länge så blir jag lite ömhjärtad. Skulle ju vilja vara cool och obrydd, men den personen blir liksom "min". Vissa verkar kunna skilja det åt på ett enklare sätt. Och nej, jag ska inte bilda familj, men det tenderar bli lite tomt att enbart lägga det på att ligga. Men det kanske är något jag får jobba med.
Citera
2016-02-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej, män i allmänhet vill nog ha tjejer som inte är deras jämlike i intellektuellt avseende. Sådana kvinnor tenderar att ha krav som blir jobbiga i längden.

Snarare tvärtom, de välutbildade och intelligenta tjejerna har mindre krav än de lågbegåvade/normalbegåvade som saknar bra betalda arbeten eller bra utbildningar.
Citera
2016-02-14, 15:02
Medlem
Citat:
Det finns tid för att leka, visst. Det som är knepigt där att om jag är fysisk med någon länge så blir jag lite ömhjärtad. Skulle ju vilja vara cool och obrydd, men den personen blir liksom "min". Vissa verkar kunna skilja det åt på ett enklare sätt. Och nej, jag ska inte bilda familj, men det tenderar bli lite tomt att enbart lägga det på att ligga. Men det kanske är något jag får jobba med.

Yngre brukar anse att KK = ligg runt så¨mycket du vill och skit i alla andra.
Fler i vår ålder ser KK som en stabil partner som man kan ha säkert oskyddat sex med utan att vara tillsammans. Dvs exklusiv KK relation.
Citera
2016-02-14, 15:02
Medlem
Klopeks avatar
Citat:

Måste det vara antingen eller? superseriöst förhållande eller bara att ligga. En KK är mer än bara ett ligg, åtminstone alltid varit så för mig. Se en film tillsammans, laga mat, gå ut och käka, gå på bio o.s.v.
Citera
2016-02-14, 15:34
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Måste det vara antingen eller? superseriöst förhållande eller bara att ligga. En KK är mer än bara ett ligg, åtminstone alltid varit så för mig. Se en film tillsammans, laga mat, gå ut och käka, gå på bio o.s.v.
Kanske, fast det där låter mer som friends With benefits, visst kan man göra annat ligga. Men risken är alltid att någon får känslor och då är det roliga över. Verkar krångligt detta. Nästan som att jag stannar hemma och kollar Buffy säsong sex igen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in