Citat:
Ursprungligen postat av
Macatho
Det första du måste göra är att bestämma dig att inte ragga på personer som inte är i samma situation som du. Detta skall alltså prioriteras:
Ålder, din dejt bör vara i samma ålder som dig själv.
Inkomst, plus eller minus 25%, inte mer eller mindre.
Barn, Du har barn - och då bör också din dejt ha barn. Annars kommer det inte hålla.
Er idologi bör vara liknande.
Vänskapskrets, ifall du endast hänger med högerfolk och din dejt med vänster kommer det aldrig fungera.
Uppfostran, ni bör ha liknande uppfostran - annars kommer det inte fungera.
Om du sorterar efter det där så behöver du inte springa på 150 kaffedejts per vecka, utan kanske 2 i månaden. Men någon av de där två i månaden kan vara den rätta för dig.
Så försök alltså inte ragga på 29-åringar som inte har barn, för det kommer inte fungera - och det vet du.
EDIT: Lägger till intelligens och allmänbildning, ifall ni är för långt ifrån varandra så kommer det inte att fungera.
Jag förstår din tanke och den är rätt, men den stämmer inte då den mannen du beskriver är jag.
Vi är precis lika gamla (35) jag har själv barn (dessutom huvuddelen av vårdnaden).
Men till saken hör den att jag är helt ointresserad utav henne då jag nu kan välja och vraka samt få något mycket bättre.
Jag ska dejta en 30-åring och en 38-åring båda utan barn i helgen, båda är bra liggmaterial men olika i sätten.
Jag tror TS har mer chans träffa någon 45+ som är totalt misslyckad på dejtingmarknaden, halvfet till extremt överviktig. Där tror jag hon kan skapa sig en relation. Fixar hon inte det är hon bara divig och får fortsätta vara någons leksak.