2016-02-11, 12:23
Medlem
proggbondens avatar
Just attraktionen eller magpirret skall man inte underskatta.
En del kvinnor fastnar för partnerns status (bil, inkomst m.m) och vill ha trygghet för en själv och sina avkommor.

Att göra 'inget' tillsammans kan ibland räcka för att trivas ihop.

Lycka till, vore kul att se hur detta blir
Citera
2016-02-11, 13:48
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Haha, ja det måste ju nästan vara MER stressande än någon som rakt på erkänner att de vill sätta igång bebisfabriken så snart som möjligt. Då undrar man vad som menas, alternativt undrar hur individens verklighetsuppfattning ser ut.

Ja, alltså. Hur står det till med verklighetsuppfattningen?

Det blir faktiskt mer stressande. På sikt? Jaha? När vi är 45?

Jag har större förståelse för de som vill jäkta igång direkt. Är man till åren kommen, vilket man i barnalstrandeperspektivet faktiskt är man är 35+, har man inte tid att vänta hur länge som helst.

Sedan må kvinnor av biologiska orsaker ha mer bråttom än män. Men samtidigt kan inte män vänta i evigheters evighet. Att Mick Jagger fick en son när han var 55+ är liksom inte intressant. Svennebanan på 55+ kommer inte få barn med en brasiliansk fotomodell. De kommer att få svårt att överhuvdtaget hooka upp med en kvinna i fertil ålder.
Citera
2016-02-11, 14:01
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag är i din ålder också. Jag är lyckligt gift med en bra kvinna, hon är inte perfekt på alla sätt, men bra på många sätt.

Jag har inga planer på att ta ut skilsmässa i närtid. Min fru verkar inte heller ha några sådana planer.

Hur som helst; skulle vi hypotetiskt skiljas skulle nästa kvinna jag skulle gänga mig med behöva vara HÄLL-VETTES jävla bra på alla plan för att jag skulle orka binda mig.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med resonemanget, men generellt kan det nog vara knivigt att finna kärlek när man är så gamla och utslitna som vi är;-)

Utslitna? Nu vet jag inte vad för liv ni gifta par med barn lever, men inte sjutton känner jag mig utsliten i alla fall. Långt ifrån!
Citera
2016-02-11, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Det vidriga ligger i att de ens kan tänka sig sådana som dig att ta hem.

Finns lika många separerade Farsor. Tänkt på det? Ni är inte ett skit mer värda. En dag, om någon är blåst nog att yngla med dig så är det din situation och dina barns.
Riktigt handikappad kvinnoretorik. Hur kan det vidriga ligga i att de krävande singelmammorna med bukfetma tar hem killar som Klopek? Du pratar bara skit och det är vanligt med efterblivna och gravt utvecklingsstörda slynor som du.

Skillnaden är att singelfarsorna vet sitt värde medan singelmammorna tror sig vara värda det allra bästa. Du är inte värd ett skit. Du kan du ju bara drömma om att få säga kuk den dagen sexköpslagen hävs och man slipper tittar åt vanliga kvinnors håll.

Rätt åt er att ni är ensamma. Hoppas du dör i ensamhet.
Citera
2016-02-11, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bitterkuk. Att gilla sex innebär inte att man vill ha sex med vem som helst men du resonerar som Babianen så vad kan man förvänta sig av dig....

Du borde döpa om dig till bitterkuken istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bitterkuk och nättransa. Vilken fin kombination. Lycka till med raggandet fröken!
Vi kan kalla mig för bitterkuk. Jag kan inte bry mig mindre. Löser man problemet så?
Nej.

Du däremot upprätthåller och uppmuntrar kvinnor till att tro sig vara mer värda än vad de är. Finns sjukt många singelmammor som har hur helt absurda krav och det tror de att de har rätt till.

I takt med kvinnans frigörelse har mängden sex minskat och det är lägre än någonsin. Du gnälla på att jag inte får knulla men det får ingen annan heller. Det är få människor som har sex på daglig basis.

Några knull om året räknas inte ditt missfoster.
Citera
2016-02-11, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag är klar med barnbiten så känner inte riktigt samma stress, eller så är det en annan sorts stress. Det som är viktigt för mig att det finns en attraktion, den kan förvisso växa fram men ett pirr helt enkelt.

Vad den består i är lite svårt att definiera. Det som varit en gemensamn nämnare för de jag brukar falla för är charm och intellekt, någon som lyckas reta upp mig en aning. Vi måste inte ha allt gemensamt men våra personligheter ska gå ihop. Lite flummigt svar kanske..
Kvinnor saknar personlighet, så det blir ganska löjeväckande att läsa att "personligheterna ska gå ihop". Vad du ska göra är att jobba på din självinsikt, den bedömer jag vara långt under medel. Ändå har du mage att säga att du är medelmåttig. Ingen kvinna som är 35 och som har barn är medelmåttig.

Viktiga är attraktionen säger du, hur kan du inte hitta någon på en dejtingsajt som du inte är attraherad av? Du ljuger helt enkelt. Dina krav är långt högre än de du säger dig ha. Överallt finns det snygga nordiska killar men ändå sitter kvinnor med huvudet i röven och väntar på vad, kan man undra.

Tacka feminismen, media och allt gullande som fått kvinnor att tro högre om sig själva än vad de egentligen är värda. Ni är nära nog värdelösa men kräver allt.
Citera
2016-02-11, 14:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Kvinnor saknar personlighet, så det blir ganska löjeväckande att läsa att "personligheterna ska gå ihop". Vad du ska göra är att jobba på din självinsikt, den bedömer jag vara långt under medel. Ändå har du mage att säga att du är medelmåttig. Ingen kvinna som är 35 och som har barn är medelmåttig.

Viktiga är attraktionen säger du, hur kan du inte hitta någon på en dejtingsajt som du inte är attraherad av? Du ljuger helt enkelt. Dina krav är långt högre än de du säger dig ha. Överallt finns det snygga nordiska killar men ändå sitter kvinnor med huvudet i röven och väntar på vad, kan man undra.

Tacka feminismen, media och allt gullande som fått kvinnor att tro högre om sig själva än vad de egentligen är värda. Ni är nära nog värdelösa men kräver allt.
Mycket ilska märker jag. Det är väl klart att jag vill träffa någon jag attraheras av och att vi passar ihop. Finner ingen mening att bli tillsammans med någon som jag ogillar. Förstår inte ditt resonemang. Men det måste ju fungera åt båda hållen. Jag har dejtat killar som finner mig attraktiv men det kan ju ändå vara så att han inte vill ha en seriös relation. Det är väl inte så svårt att förstå.

Du verkar sitta inne på bitterhet och hat mot kvinnor och det är tråkigt.
Citera
2016-02-11, 14:35
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Men hur räknar du nu egentligen?

Medioker = ligger runt genomsnittet.

Om vi nu tar alla kvinnor i Sverige från 15 till 105 och sorterar dem efter attraktivitet, så är alltså en 35 åring tvåbarnsmor LÅNGT UNDER medel?

De flesta kvinnor i Sverige har barn, så på grund av att ha barn kan man inte rimligen sorteras som LÅNGT UNDER medioker.

De flesta kvinnor är också över 35.

Alltså kan man inta dra någon annan slutsats än att du anser att TS är för ung och har för få barn, du tänder på kvinnor 70 årsåldern? Det går inte att få matematiken att gå ihop på ngt annat sätt.
Haha jag räknar såklart kvinnor i fertil/relationsskapande ålder, vet inte hur många 90åringar du har sett som bildat famij och blivit gravida. Kanske du sett en hel del vad vet jag.

Relationsskapande ålder 17-45 för kvinnor 20-60 för män.
Citera
2016-02-11, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Mycket ilska märker jag. Det är väl klart att jag vill träffa någon jag attraheras av och att vi passar ihop. Finner ingen mening att bli tillsammans med någon som jag ogillar. Förstår inte ditt resonemang. Men det måste ju fungera åt båda hållen. Jag har dejtat killar som finner mig attraktiv men det kan ju ändå vara så att han inte vill ha en seriös relation. Det är väl inte så svårt att förstå.

Du verkar sitta inne på bitterhet och hat mot kvinnor och det är tråkigt.
Frågan är hur du inte kan hitta en kille med det du söker när mejlen bara haglar in på dejtingsajterna. Hur kan du inte hitta någon? Allvarligt talat?

Det råder ingen brist på killar som vill träffa dig så problemet är definitivt hos dig. Det är bara kärringar som gnäller om att det inte finns några riktiga män.
Citera
2016-02-11, 14:42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Haha jag räknar såklart kvinnor i fertil/relationsskapande ålder, vet inte hur många 90åringar du har sett som bildat famij och blivit gravida. Kanske du sett en hel del vad vet jag.

Relationsskapande ålder 17-45 för kvinnor 20-60 för män.

Va? Hur ska läsaren kunna förstå att din utgångspunkt för att bedöma att TS är långt under medioker är ett sådant urval? Det framstår som helt godtyckligt.

I övrigt snackar du ju skit, har du något som helst sorts underlag för att kvinnor skulle sluta bilda relationer vid 45? 90 åringar vet jag inte men när jag jobbade i hemtjänsten var det flera av singeltanterna/änkorna som träffade män och där man bland annat blev utsjasad när man kom för att dom visst hade herrbesök och skulle vara ifred, 75+ var de åtminstone.

Att FAMILJEbildande ålder kan ligga ungefär som du skriver kan vara riktigt, men nu är ju inte TS intresserad av familjebildning så det är irrelevant.
Citera
2016-02-11, 14:47
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Va? Hur ska läsaren kunna förstå att din utgångspunkt för att bedöma att TS är långt under medioker är ett sådant urval? Det framstår som helt godtyckligt.

I övrigt snackar du ju skit, har du något som helst sorts underlag för att kvinnor skulle sluta bilda relationer vid 45? 90 åringar vet jag inte men när jag jobbade i hemtjänsten var det flera av singeltanterna/änkorna som träffade män och där man bland annat blev utsjasad när man kom för att dom visst hade herrbesök och skulle vara ifred, 75+ var de åtminstone.

Att FAMILJEbildande ålder kan ligga ungefär som du skriver kan vara riktigt, men nu är ju inte TS intresserad av familjebildning så det är irrelevant.
Pratar vi om relationer din kompletta efterblivna idiot?

35 för kvinnor är lastgammalt för nya relationer.

60 för män är lika lastgammalt.
Citera
2016-02-11, 14:48
Bannlyst
Citat:

Du måste ju fan skämta. Du drar upp 75-plussare som är extremt sällsynt för nya relationer. Helt jävla otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in