Citat:
Ursprungligen postat av
paperboy85
Dels ville jag kivas lite med dig, dels tycker jag att du tänjer på sanningen när du definierar 35-åringar som medelålders. Att TS upprepade gånger får det slängt i ansiktet att hon skulle vara medelålders kan uppfattas som onödigt brutalt. "Medelålders" har i det här fallet och i min värld en mer negativ än positiv klang. Buffymylove och en 25-årig ensamstående mamma har förmodligen större likheter med varandra när det kommer till svårigheter att finna rätt man (och vad för man de söker), jämfört med Buffymylove och en barnlös kvinna i hennes egen ålder. Att hon är en ensamstående mamma bör således vara väsentligare än att hon är i den åldern hon är.
Men ju äldre en ensamstående förälder blir ju större chans är det för henne eller honom att hitta en annan ensamstående förälder och partner (logiskt sett).
Brutalt att få höra att man är i yngre medelåldern när man är 35? ¿Que?
Det finns många män, och kvinnor med för den delen, som drar öronen åt sig när personer i TS:s ålder
inte har barn. Vill man själv inte ha barn eller redan har klarat av den biten och inte är sugen på att skaffa fler kan det vara jävligt jobbigt att träffa barnlösa personer. Det börjar hetsas ganska omgående. Juz sayin'.
Jag själv tycker att det är märkligt när barn- och partnerlösa människor 35+ säger att de "på sikt" eller "i framtiden" vill skaffa barn. Sorry, men you've got a great future behind you. För att citera Kanye. Jag säger inte att sista tåget har gått. Men du förstår vad jag menar.
Det kokar givetvis ner till vem TS träffar och vad denne vill med sitt liv. Men träffar hon någon i sin egen ålder och situation som känner att han inte vill sätta fler barn till världen så är hennes barn inte något negativt. Tvärtom.
Min mardröm är att kära ner mig i en man som vill ha barn och leva familjelivet fullt ut med allt vad det innebär. Och det finns många män som känner detsamma.