2016-02-11, 10:37
Bannlyst
[quote=empoisonne|56313712]
Citat:
Ursprungligen postat av frifart

Vi har alla förstått vilken fin och kärleksfull man du är och med vilka lätta steg du skuttar genom livet. Tack för info!
får tacka för det !!! fast du inte menade det ja jag försöker leva som jag vill och på sätt som jag tror är nyttigt för kropp och själ , har gått riktigt bra kan jag lova med mycket kärlek under alla år som gått , de få gångerna det har blivit bakslag i livet är korta och få men ganska hårda så gäller bara att bita ihop och vara nyfiken på livet man har kvar , för det kan vara slut i morgon
Citera
2016-02-11, 10:41
Medlem
proggbondens avatar
Jag känner ett flertal kvinnor som är runt 40 (utan barn så desperationen är total...)
och 'aldrig hittar någon bra kille', tyvärr.

Får en känsla av att detta eviga letande där de vill ha 100% inte finns och så rinner tiden iväg
och sen har de passerat 40.

Hur ser din kille ut som just du vill ha ?
Vad skulle det vara för typ, intressen, åsikter, händig m.m. ?
Nöjer du dig med 95% ?

Intressant diskussion helt enkelt
Citera
2016-02-11, 10:41
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
medelåldern

Det var ett väldans prat om medelåldern. Försöker du undermedvetet berätta för oss att du befinner dig i en livskris? Att säga att en 35-årig kvinna är medelålders är att ta i, kvinnor blir i regel äldre än 70 år, om de får en naturlig bortgång.
Citera
2016-02-11, 10:49
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Du är långt under medioker eftersom du är 35 och har barn.

Men visst har du typ 6-10 mille på banken som du inte är rädd att spendera på din kärlek så kanske du skulle vara något högre än medioker om man väger upp olika dimensioner av förhållande.

Men hur räknar du nu egentligen?

Medioker = ligger runt genomsnittet.

Om vi nu tar alla kvinnor i Sverige från 15 till 105 och sorterar dem efter attraktivitet, så är alltså en 35 åring tvåbarnsmor LÅNGT UNDER medel?

De flesta kvinnor i Sverige har barn, så på grund av att ha barn kan man inte rimligen sorteras som LÅNGT UNDER medioker.

De flesta kvinnor är också över 35.

Alltså kan man inta dra någon annan slutsats än att du anser att TS är för ung och har för få barn, du tänder på kvinnor 70 årsåldern? Det går inte att få matematiken att gå ihop på ngt annat sätt.
Citera
2016-02-11, 10:53
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Det var ett väldans prat om medelåldern. Försöker du undermedvetet berätta för oss att du befinner dig i en livskris? Att säga att en 35-årig kvinna är medelålders är att ta i, kvinnor blir i regel äldre än 70 år, om de får en naturlig bortgång.

Klippt ur TS:

"Är intresserad av att veta om ni kvinnor har liknande erfarenheter..."

Jag är något äldre än TS och svarar således. Och ja, vi är i yngre medelåldern. Kris eller inte. Medelåldern är en faktisk ålder. Det är inget tillstånd.

Åldern är givetvis mycket intressant i det här fallet när begåvningsreserven börjar prata om oansvar och lössläppthet. Tycker du själv att det är märkligt att en kvinna i yngre medelåldern, vilket man faktiskt är när man är 35, har barn?

Vad är det du försöker säga egentligen?
Citera
2016-02-11, 10:53
Medlem
ObiWan69s avatar
Hej,

Kruxet som jag upplever (skild man i +40-ich) är att kvinnor har en tendens att gå in och sätta sina direktiv och behov i relationen först, samt även i relationen med mannens X. Männen är mer lätta här, har en klar uppfattning om var gränserna går mellan den nya och den gamla relationen (med eventuella barns mammor), mellan det gamla och det nya.
Kvinnan ställer krav på hur mannen ska "hantera" sin dialog med sitt X, fostra sina barn oavsett ålder, ja tom klädsel och inredning kommer in efter en tid etc. Det har fått mig att börja tro att kvinnan fabricerar en bild där de tror att hon konkurerar med mannens X, isf att utveckla den nya relationen. Och detta INNAN man skaffar sig något gemensamt.
Detta får många män att backa ur, även mig, och vara överförsiktiga.
Jag söker som du, och har försökt med de flesta typer, +/- 10 år, storlek, stjärntecken, you name it...men det har slutat i samma visa...
Efter egen erfarenhet så är det ytterst beklagligt att kvinnor skapar en konkurens som inte finns, och då (i mitt fall) där X är tillräckligt energikrävande, så får ett "seriöst" förhållande vara så länge...
Men vem vet - plötsligt händer det?
Citera
2016-02-11, 10:56
Bannlyst
tror absolut de flesta kvinnor med barn kan få ett nytt förhållande , bara för man har barn sätter ingen i en lägre klass !!!, men att öppet hänga på köttsidor , ligga runt och ha många korta förhållanden är inte seriöst i många mäns ögon det tillsammans med tankarna varför det tog slut med kvinnans ex sätter många i en lägre dager , handlar i grunden om tilltro till sin nya partner , kommer det att hålla med mej eller blir jag bara en i mängden om 3 månader ???
Citera
2016-02-11, 11:10
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Åldern är givetvis mycket intressant i det här fallet när begåvningsreserven börjar prata om oansvar och lössläppthet. Tycker du själv att det är märkligt att en kvinna i yngre medelåldern, vilket man faktiskt är när man är 35, har barn?

Vad är det du försöker säga egentligen?

Dels ville jag kivas lite med dig, dels tycker jag att du tänjer på sanningen när du definierar 35-åringar som medelålders. Att TS upprepade gånger får det slängt i ansiktet att hon skulle vara medelålders kan uppfattas som onödigt brutalt. "Medelålders" har i det här fallet och i min värld en mer negativ än positiv klang. Buffymylove och en 25-årig ensamstående mamma har förmodligen större likheter med varandra när det kommer till svårigheter att finna rätt man (och vad för man de söker), jämfört med Buffymylove och en barnlös kvinna i hennes egen ålder. Att hon är en ensamstående mamma bör således vara väsentligare än att hon är i den åldern hon är.

Men ju äldre en ensamstående förälder blir ju större chans är det för henne eller honom att hitta en annan ensamstående förälder och partner (logiskt sett).
Senast redigerad av paperboy85 2016-02-11 kl. 11:13.
Citera
2016-02-11, 11:58
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Hur många extra barn kan du tänka dig spruta ut ur din vagina då? Säg att jag som man skulle vilja dejta dig och ha 3 barn. Vad blir din ståndpunkt? Kanske jag är den absolut rätte för dig, kanske inte. Men ponera att jag är den rätte och vill ha barn, 3 och inte mindre, kanske 4 eller 5. Vad säger du om det? Det är i det läget jag tycker det är intressant. Dvs om du faktiskt vill ha något verkligt, eller inte. För jag tror att det bara är tomma ord. Tomma och innehållslösa som från de flesta kvinnor.
Nog för att jag är en jävel på att föda barn, men jag har inga planer på fler barn.
Citera
2016-02-11, 12:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proggbonden
Jag känner ett flertal kvinnor som är runt 40 (utan barn så desperationen är total...)
och 'aldrig hittar någon bra kille', tyvärr.

Får en känsla av att detta eviga letande där de vill ha 100% inte finns och så rinner tiden iväg
och sen har de passerat 40.

Hur ser din kille ut som just du vill ha ?
Vad skulle det vara för typ, intressen, åsikter, händig m.m. ?
Nöjer du dig med 95% ?

Intressant diskussion helt enkelt
Jag är klar med barnbiten så känner inte riktigt samma stress, eller så är det en annan sorts stress. Det som är viktigt för mig att det finns en attraktion, den kan förvisso växa fram men ett pirr helt enkelt.

Vad den består i är lite svårt att definiera. Det som varit en gemensamn nämnare för de jag brukar falla för är charm och intellekt, någon som lyckas reta upp mig en aning. Vi måste inte ha allt gemensamt men våra personligheter ska gå ihop. Lite flummigt svar kanske..
Citera
2016-02-11, 12:06
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Dels ville jag kivas lite med dig, dels tycker jag att du tänjer på sanningen när du definierar 35-åringar som medelålders. Att TS upprepade gånger får det slängt i ansiktet att hon skulle vara medelålders kan uppfattas som onödigt brutalt. "Medelålders" har i det här fallet och i min värld en mer negativ än positiv klang. Buffymylove och en 25-årig ensamstående mamma har förmodligen större likheter med varandra när det kommer till svårigheter att finna rätt man (och vad för man de söker), jämfört med Buffymylove och en barnlös kvinna i hennes egen ålder. Att hon är en ensamstående mamma bör således vara väsentligare än att hon är i den åldern hon är.

Men ju äldre en ensamstående förälder blir ju större chans är det för henne eller honom att hitta en annan ensamstående förälder och partner (logiskt sett).

Brutalt att få höra att man är i yngre medelåldern när man är 35? ¿Que?

Det finns många män, och kvinnor med för den delen, som drar öronen åt sig när personer i TS:s ålder inte har barn. Vill man själv inte ha barn eller redan har klarat av den biten och inte är sugen på att skaffa fler kan det vara jävligt jobbigt att träffa barnlösa personer. Det börjar hetsas ganska omgående. Juz sayin'.

Jag själv tycker att det är märkligt när barn- och partnerlösa människor 35+ säger att de "på sikt" eller "i framtiden" vill skaffa barn. Sorry, men you've got a great future behind you. För att citera Kanye. Jag säger inte att sista tåget har gått. Men du förstår vad jag menar.

Det kokar givetvis ner till vem TS träffar och vad denne vill med sitt liv. Men träffar hon någon i sin egen ålder och situation som känner att han inte vill sätta fler barn till världen så är hennes barn inte något negativt. Tvärtom.

Min mardröm är att kära ner mig i en man som vill ha barn och leva familjelivet fullt ut med allt vad det innebär. Och det finns många män som känner detsamma.
Citera
2016-02-11, 12:10
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Brutalt att få höra att man är i yngre medelåldern när man är 35? ¿Que?

Det finns många män, och kvinnor med för den delen, som drar öronen åt sig när personer i TS:s ålder inte har barn. Vill man själv inte ha barn eller redan har klarat av den biten och inte är sugen på att skaffa fler kan det vara jävligt jobbigt att träffa barnlösa personer. Det börjar hetsas ganska omgående. Juz sayin'.

Jag själv tycker att det är märkligt när barn- och partnerlösa människor 35+ säger att de "på sikt" eller "i framtiden" vill skaffa barn. Sorry, men you've got a great future behind you. För att citera Kanye. Jag säger inte att sista tåget har gått. Men du förstår vad jag menar.

Det kokar givetvis ner till vem TS träffar och vad denne vill med sitt liv. Men träffar hon någon i sin egen ålder och situation som känner att han inte vill sätta fler barn till världen så är hennes barn inte något negativt. Tvärtom.

Min mardröm är att kära ner mig i en man som vill ha barn och leva familjelivet fullt ut med allt vad det innebär. Och det finns många män som känner detsamma.

Haha, ja det måste ju nästan vara MER stressande än någon som rakt på erkänner att de vill sätta igång bebisfabriken så snart som möjligt. Då undrar man vad som menas, alternativt undrar hur individens verklighetsuppfattning ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in