2016-02-10, 22:50
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Självklart ska straffskärpningen bara gälla för hot och kränkningar mot politiker och journalister inte vanligt folk. Hur car det nu med allas lika värde. Uppenbarligen så att politiker och journalister och deras åsikter är mer värda än vanligt folk. Hycklare

Nej du.
Hot och kränkningar gäller för alla.
Varför misstolkar du medvetet ?
Citera
2016-02-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Yttrandefrihet är just yttrandefrihet där alla ska kunna säga vad dom tycker och tänker...

Åk till Nordkorea om det inte passar...

Ifall man använder sin yttrandefrihet till att skada någon annan har man inte förstått vad syftet med yttrandefrihet är, det är bara en tidsfråga innan anarkin bekämpas på internet.
Citera
2016-02-10, 23:15
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attune
Ja, alltså, det är ju klart att det är efterblivet och vidrigt beteende, men jag tycker ändå att folk blir lite väl för butthurt över keyboardwarriors som är allergiska mot armhävningar.

Jag håller inte med.
Det kan aldrig vara ok att hota någon bara för att ens åsikter inte överensstämmer.
Det känns som en mellanöstersymptom, muslimer som ska döda nån för att Muhammed är kränkt.
Vidrigt beteende.
Citera
2016-02-10, 23:21
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Jag håller inte med.
Det kan aldrig vara ok att hota någon bara för att ens åsikter inte överensstämmer.
Det känns som en mellanöstersymptom, muslimer som ska döda nån för att Muhammed är kränkt.
Vidrigt beteende.

Personligen så har jag svårt för att känna empati för dom som medverkade i programmet, dom är alla ganska provocerande och grova i sina åsikter.

Hade det varit normala politiker och journalister som håller låg profil och sköter sitt jobb som hade fått utstå hat och hot så hade jag haft förståelse.
Citera
2016-02-10, 23:36
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Såg programmet. Sedvanlig politisk propaganda. Lipande vänsterkvinnor gavs maximalt utrymme. Dramatiskt skådespeleri av Pascalidou.

Idioterna som skickar anonyma hot är givetvis just idioter.

Men varför tog inte programmet upp några hotade Sverigedemokrater? Eller menar UG att hot mot SD inte förekommer?

Citat:
Jag tar avstånd från alla former av våld och hot. Men vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer, sa Fredrik Reinfeldt.

Det goda hatet och hoten. Det är skillnad. Helt acceptabelt att trakassera politiker inom SD eller en mamma med dotter som gick och lyssnade på SD torgmöte och avstod från att vända ryggen till.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...orgmote-med-sd

Om UG vill vinna på programmet bör alla sidor tas med och Reinfeldts uttalande bör sättas i perspektiv. Nu har jag inte sett UG. Antog att provokatörer som Pascalidou är representanten för näthat.
Senast redigerad av elliot1990 2016-02-10 kl. 23:43.
Citera
2016-02-10, 23:46
Medlem
Rätt ironiskt när Rossana Dinamarca som är en SD hatare av rang säger som hon gör, hon sprider själv fruktansvärt mycket hat.
Citera
2016-02-11, 00:07
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Personligen så har jag svårt för att känna empati för dom som medverkade i programmet, dom är alla ganska provocerande och grova i sina åsikter.

Hade det varit normala politiker och journalister som håller låg profil och sköter sitt jobb som hade fått utstå hat och hot så hade jag haft förståelse.

Det resonemanget håller knappast.
Du menar att det är ok att hota alla vars åsikt inte överensstämmer med din?
Jag ogillar också samtliga i programmet.
Citera
2016-02-11, 00:10
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Det goda hatet och hoten. Det är skillnad. Helt acceptabelt att trakassera politiker inom SD eller en mamma med dotter som gick och lyssnade på SD torgmöte och avstod från att vända ryggen till.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...orgmote-med-sd

Om UG vill vinna på programmet bör alla sidor tas med och Reinfeldts uttalande bör sättas i perspektiv. Nu har jag inte sett UG. Antog att provokatörer som Pascalidou är representanten för näthat.

Som du säger borde båda parter varit med. Det borde väl funnits nån SD-kvinna som jotats också.
Den ena utesluter dock inte det andra som många verkar anse. Det blir ju inte mer ok att hota någon av deltagarna i programmet för att det händer inom högern också.
Citera
2016-02-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det resonemanget håller knappast.
Du menar att det är ok att hota alla vars åsikt inte överensstämmer med din?
Jag ogillar också samtliga i programmet.

Dessa personer är själv ganska aggresiva i sin ton och gillar att provocera, jag kan hålla med inlägget du citerade. Varför skulle inte resonemanget hålla? Den som är med i leken, får leken tåla.
Citera
2016-02-11, 00:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Åsa Linderborg är en journalist som hetsar mot andra och drar offerkortet så fort hon får chansen. Mona Sahlin förespråkar fri invandring och hjälper terrorister in i landet. Alexandra Pascalidou är ett provocerande troll som bara vill ha uppmärksamhet.

Det måste väl ändå finnas bättre kandidater för ett sånt här program.
Jag orkade inte se hela programmet. När vänsterkvinnan, hon med "rasist"tröjan sist, och "Du är inte min talman", drog samma kränkning igen som vi hört för ngt år sedan blev det bara för tjatigt. Och Åsa Linderborg... och Pascalidou... iddes inte engagera mig.
Tydligen var killen som åkt fast en sysslolös svagbegåvad skåning som skickat runt sexförslag från flera olika telefoner, på fyllan skulle jag gissa.
Citera
2016-02-11, 00:52
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Rätt ironiskt när Rossana Dinamarca som är en SD hatare av rang säger som hon gör, hon sprider själv fruktansvärt mycket hat.
Just så heter hon ja. Jag ogillar henne så mycket så att jag ständigt glömmer bort vad hon heter.
Tycker inte synd om henne en enda sekund.
Citera
2016-02-11, 00:57
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Dessa personer är själv ganska aggresiva i sin ton och gillar att provocera, jag kan hålla med inlägget du citerade. Varför skulle inte resonemanget hålla? Den som är med i leken, får leken tåla.
Du får gärna citera något tweet eller annat uttalande där Rossana Dinamarca hotat en meningsmotståndare med nackskott. Om det är svårt att hitta så varför inte en liten facebook-status från Pascalidou där hon uttrycker sin önskan om att se sin motdebattör våldtagen?

Det är inte den typ av lek dom håller på med. Det går alldeles utmärkt att både tycka och säga att den politik de står för är dålig, skadlig, ja rent av katastrofal. Du kan vid tillfälle påpeka att de är hycklare, felinformerade, eller till och med antyda att de är inkompetenta eller illvilliga.

Men att skicka den typ av SMS som citerades i programmet är inte att göra politik, föra debatt, eller diskutera sakfrågor. Det är att trakassera och skrämma. Och att det är fel och olagligt, ja det visste till och med plattnacken som åkte dit -- inte bytte han sim-kort för att det var roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in