2016-02-10, 20:23
Medlem
Attunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoke66
När en idiot med ett dussin mobila abbonemang systematiskt skickar hat/hot till en kvinna, så förstår jag att man tar det seriöst.

Sånt där är inget ovanligt på internet, det är i princip bara tomma ord.

Har personligen aldrig hört talas om någon som har hotat på internet över någon skitgrej och sen faktiskt utfört det han/hon har hotat till att göra.

Och varför spelar det någon roll om det är en kvinna eller inte? Borde inte dessa "hot" tas på lika stort allvar oavsett kön (om det nu är så seriöst)?

Tycker det läggs alldeles för mycket tid på pubertala keyboardwarriors än på saker som faktiskt händer.
Citera
2016-02-10, 20:27
Medlem
Lekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attune

Har personligen aldrig hört talas om någon som har hotat på internet över någon skitgrej och sen faktiskt utfört det han/hon har hotat till att göra.

Och varför spelar det någon roll om det är en kvinna eller inte? Borde inte dessa "hot" tas på lika stort allvar oavsett kön (om det nu är så seriöst)?

Tycker det läggs alldeles för mycket tid på pubertala keyboardwarriors än på saker som faktiskt händer.

Självklart är det så om man tänker logiskt, 99.99% av allt är ju bara tomma ord. Men jag tror fortfarande inte att det är så roligt att uppleva.
Citera
2016-02-10, 20:29
Medlem
Attunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Självklart är det så om man tänker logiskt, 99.99% av allt är ju bara tomma ord. Men jag tror fortfarande inte att det är så roligt att uppleva.

Kanske jag som tycker att sånt där skit är väldigt enkelt att skratta bort.

Vet inte hur många gånger jag har blivit hotad med att hamna på bårhus o liknande, än idag sitter jag här.

Det är inte dom som hotar och säger saker man ska vara rädd för, det är dom som är tysta och inte säger något alls. Think about it.
Citera
2016-02-10, 20:31
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
fan ska oxå bli politiker så kan ja snyfta ut i uppdrag granskning, man får räkna med skit som politiker!

Så fan heller.
Oavsett vilken politisk åsikt någon har så har man i det här landet full rätt att uttala den utan att bli hotad.
Du tycks vilja leva i ett odemokratiskt land.
Citera
2016-02-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attune

Självklart spelar det ingen roll vilket kön personen är som blir hotad, men jag tro en stor majoritet av hoten med våldtäkt är mot kvinnor.

I det här fallet var det en 35-åring, och det är klart att det är tomma ord men det klart som fan man skulle bli lite fundersam om det dyker in 100-tals hot i inkorgen, den siste psykopaten är väl annu inte född?
Citera
2016-02-10, 20:35
Bannlyst
Jaja Mona Muslim är ''Inte rädd'' men hon har två livvakter på skattebetalarnas bekostnad...

Hon är en idiot som inte borde få jobba inom politiken pga. alla dom gånger hon gjort korkade saker tacka fan att folk blir förbannade när politiker får härja fritt liksom ett barn som kletar bajs på en Rembrandt utan att bli stoppad....
Citera
2016-02-10, 20:38
Medlem
Attunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoke66
Självklart spelar det ingen roll vilket kön personen är som blir hotad, men jag tro en stor majoritet av hoten med våldtäkt är mot kvinnor.

I det här fallet var det en 35-åring, och det är klart att det är tomma ord men det klart som fan man skulle bli lite fundersam om det dyker in 100-tals hot i inkorgen, den siste psykopaten är väl annu inte född?

Nej verkligen inte, klart det blir en skum grej, men efter 100 hot, och ingenting har "hänt", så skulle jag nog känna att snubben ifråga inte har något bättre för sig och bara vill ha uppmärksammhet eller något.
Citera
2016-02-10, 20:43
Medlem
Lekes avatar
Jag blir rent ut sagt äcklad när jag hör dessa personer prata. Åklagare, politiker m.fl. sitter och säger saker i stil med: "Det här handlar om demokrati, man angriper människor för deras politiska åsikter, väldigt allvarligt". Jävla hycklare!
Citera
2016-02-10, 20:53
Medlem
LGDs avatar
Att dom förtroendevalda får uppleva hot och hat är något som är alldeles säkert. Och det gör dom med god förtjänst.

Hur kan man inte hata sin förtryckare?

Men något våld lär dom väl ändå knappast få utstå? Förtroendevalda i Sveriges riksdag, som lever i skyddad verkstad och i en hög säkerhetsmiljö bör inte vara oroliga för våldsamheter ifrån folket så som det ser ut nu.
Men när deras skyddade verkstadsväggar börjar rämna och samhällsordningen allt mera börjar destabiliseras så kan dom väl åtminstone önska att lidandet blir kort.
Jag önskar de ansvariga för de totala samhällshaveriet och dess medlöpare allt ont.

Japp, jag känner verkligen ett oändligt hat till dom.
Citera
2016-02-10, 20:53
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så fan heller.
Oavsett vilken politisk åsikt någon har så har man i det här landet full rätt att uttala den utan att bli hotad.
Du tycks vilja leva i ett odemokratiskt land.

Man skall öht inte tåla direkta hot från någon, men det här handlar om helt andra saker som vem som skall ha ansvaret för vad som sägs på nätet och om hur man hanterar det fria ordet på nätet.

Hoten mot politiker är ett svepskäl och en pseudodiskussion för att inskränka yttrandefriheten. Man vill inskränka den diverse skäl varav vissa är i viss mån förståeliga men andra är politiska och yttrandefrihetsfientliga. Framför allt och sammantaget handlar det om kontroll och maktlystnad.

Förslagen är inte heller någon återgång till något gammalt och en anpassning till rådande lagar om hot, vilket lögnaktigt påstås av Antemar, Schultz et al. Detta är helt nya förbjudna områden och innebär kraftiga inskränkningar av yttrandefriheten och nya mycket tänjbara gummiparagrafer att använda mot det man ogillar av lite olika godtyckliga skäl.
Citera
2016-02-10, 20:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Journalisterna på UG hyllar okritiskt de planerade inskränkningarna av yttrandefriheten utan att ge någon motbild.

Nu är det ju så att de hycklande journalisterna själv inte kommer att behöva leva med dessa omfattande och drakoniska inskränkningar eftersom de ingått avtal med djävulen och inte är inbegripna.

Det har ett givet skäl; inga journalister skulle kunna utföra sitt arbete om de vore hotade av samma godtyckliga risk att ställa inför rätta och fängslas.
Citera
2016-02-10, 21:00
Medlem
Såg en del av programmet, framförallt slutet av det. Vad man önskar är att censuera internet och framförallt facebook, nu finns det redan lagar emot hot etc, men man ville skärpa, för de som tex har öppnat nåt forum som kommenteras. Samtidigt som programmet handlade om en man som hade hotat och trakassera bla politiskt aktiva kvinnor genom en gammal mobil, smsat dem med 15 olika simkort, mobilen var en typ 2g mobil och har ju inget med internet att göra. Mannen hade sökt info om dem på google med dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in