Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-15, 01:18
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Ok. Måste andas lite bara. Måste tänka.

Herregud.
Han skrev precis att jag ska försöka ta livet av mig. Vad fan.
Bra, andas, tänk

Han fattar inte hur allvarligt det är. han är ingen, bry dig inte om honom
Medlem
Bensos avatar
Citat:
Oh ok.
Vågar jag verkligen det? Tänk ifall de lägger på?
Eller kollar vem jag är?

Vad är du rädd för? Att någon ska veta att du ringde att nr för att prata med någon.

Fler som ringer än vad du tror.

Som jag kom på nu på huvet är dock dagtid, men.
Nationella hjälplinjen 020-22 00 60 (måndag - torsdag 17-22, fredag-söndag 17-24)

Har det ner skrivit till massa.

Går faktiskt att ringa och prata med en präst om man vill också, men "medmänniska" är mer en som lyssnar.

Sedan är kanske ett tips som andra sa att prata med någon, en gång i veckan eller nått. De har tystnadsplikt, så ingen fara att någon annan får reda på det om du inte vill.

Hoppas det löser sig, du kan PM:a om du vill ha andra nr (har en liten lista).
Ta hand om dig.
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Fan vilken fart det var i denna tråd.

Är du psykotisk är det psyk som gäller. Då behöver du mediciner. Är tråden istället präglande för din personlighet, d.v.s. vargen kommer ropandet, ja då är det psykolog som gäller. Detta gäller ifall beteendet är vanligt även i andra sociala sammanhang.
Är det bara allmänna funderingar du luftar, pja, kör på. Alla använder vi oss av FB i olika syften.
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganska
Jag försöker hjälpa en person som uppenbarligen har problem, att du kommer med meningslösa inlägg i tråden tror jag inte hjälper henne för fem öre. Hjälp henne du på ditt sätt så gör jag det på mitt sätt.
Du försöker hjälpa mig genom att säga till mig att jag har fjortisproblem och borde försöka ta mitt liv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Du har uppenbarligen inte en aning om något.

Jag har inga problem med att fläka ut mitt liv på foumet men jag får ångest om jag måste ringa någon, det ha ringet med att vägra söka hjälp att göra.

Nej förlåt, jag är helt dum i huvudet. Jag lämnar över tråden till att mensamedlemmar då så att ni kan rädda livet på denna sorgsna lilla flicka.
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:

Herregud.
Man ska bara ignorera sådant folk charlie, det är så många småkillar som försöker visa att de har ballar genom att posta om sådant de inte har en aning. man kan le lite åt deras små försök, men det är inget att hänga upp sig på.
2005-11-15, 01:19
Medlem
Citat:

Herregud.

Jag skrev att du skulle göra ett skensjälvmord... Inte att du skulle försöka ta livet av dig... Bara göra sken av att vilja ta livet av dig, det är en avsevärd skillnad.
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Jag försöker hjälpa en person som uppenbarligen har problem, att du kommer med meningslösa inlägg i tråden tror jag inte hjälper henne för fem öre. Hjälp henne du på ditt sätt så gör jag det på mitt sätt.
Du har ingen som helst aning om hur bra jag känner Challe. Jag skulle alltså kunna sitta resten av mitt liv i fängelse för hennes skull. Så snälla, har du ignet vettigt att skriva, skriv inget alls. Det här handlar inte om ett forum. Det handlar om Challes hälsa
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benso
Vad är du rädd för? Att någon ska veta att du ringde att nr för att prata med någon.

Fler som ringer än vad du tror.

Som jag kom på nu på huvet är dock dagtid, men.
Nationella hjälplinjen 020-22 00 60 (måndag - torsdag 17-22, fredag-söndag 17-24)

Har det ner skrivit till massa.

Går faktiskt att ringa och prata med en präst om man vill också, men "medmänniska" är mer en som lyssnar.

Sedan är kanske ett tips som andra sa att prata med någon, en gång i veckan eller nått. De har tystnadsplikt, så ingen fara att någon annan får reda på det om du inte vill.

Hoppas det löser sig, du kan PM:a om du vill ha andra nr (har en liten lista).
Ta hand om dig.
Jag har tänkt på att prata med någon länge. Men jag kan helt enkelt inte. Jag får ångest vid blotta tanken. Sitter just nu med telefonen jämte mig och vågar inte.
2005-11-15, 01:20
Medlem
Citat:
Du försöker hjälpa mig genom att säga till mig att jag har fjortisproblem och borde försöka ta mitt liv.

Jag försöker hjälpa dig på samma sätt som jag fick hjälp och människor som jag anser vara mina vänner, om inte denna hjälp duger åt dig så kan du få lyssna på dina leksakspsykologer. Jag har varit där, jag har gjort det. Lyssna på mig om du vill, jag tänker iaf. skriva mina åsikter.
2005-11-15, 01:21
Medlem
Citat:
Du erkänner att du vill ta kontakt med dom, men du kan inte för att du blir nojjig av att gå ut och att prata i telefon? Om du är så jävla fisförnäm att du inte ens kan ringa ett telefonsamtal så tycker jag faktiskt att det är väldigt konstigt hur du kan sitta här och dela med dig till hela världen om dina STORA problem...
Eller så har telefonskräck föga att göra med ehuruvida man är fisförnäm eller inte?
2005-11-15, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Du har ingen som helst aning om hur bra jag känner Challe. Jag skulle alltså kunna sitta resten av mitt liv i fängelse för hennes skull. Så snälla, har du ignet vettigt att skriva, skriv inget alls. Det här handlar inte om ett forum. Det handlar om Challes hälsa

Men hon litar ju inte på sina vänner? Känns det bra att "challe" inte litar på dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in