2005-11-15, 00:19
Medlem
CharlieRs avatar
Jag håller på att bli fullkomligt vansinnig. Förstår inte. Idag insåg jag att matematiken är en lögn. Tidigare har jag insett att naturvetenskapen är en lögn. Ingenting är sanning och ingenting existerar. Jag är rädd för ytor som kan gömma kameror. Jag är rädd för människor som finns i min omgivning. Då jag är i skogen och joggar så är jag misstänksam mot de andra joggarna. Jag tror att de övervakar mig. När någon ringer från ett nummer jag inte känner igen är jag rädd för att svara. Jag slänger post innan jag öppnat den. Jag har börjat tveka på andra människors existens, och på senare tid har jag insett att jag ibland låter bli att ge svar på tal då jag är osäker på ifall tilltalet var äkta eller någonting jag tänkt själv. Då jag pratar med en person kan jag helt plötsligt få för mig att jag pratar med mig själv och bli livrädd. Jag har persiennerna nere, dörrarna stängda och gardinerna fördragna. På detta har jag tappat tron på livet.
Det är svårt att förklara. Förstår ni?
2005-11-15, 00:24
Medlem
Jag vill inte vara oförskämd, men du borde uppsöka seriös hjälp... Om det du skriver är sant, som jag antar att det är, så bör du uppsöka psykolog snabbt!
2005-11-15, 00:26
Medlem
Maverick.s avatar
Du behover tva veckors semester, jag foreslar Singapore eller Fiji.
2005-11-15, 00:27
Medlem
PiLLerILLers avatar
Manodepressivitet ligger nära till hands som gissning, då du beskriver paranoida symptom. Har du persioder då du springer runt som ett skållat troll och vill uppleva så mycket som möjligt, och andra där du är helt lakonisk?

Paranoia kan också spåras till haschrökning, har du rökt mycket sådan?

Sedan finns det även schzofreni, men om det har jag mycket skral kunskap.
Medlem
Då jag litar på luke säger jag samma sak som amfolyt.
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukester
Är du i behov av uppmärksamhet? Varför annars denna skoltextsbeskrivning av schizofreni? Hade du varit schizofren hade du väl knappast vågat skriva i ett forum som FB?

Lägg ner nu, alla börjar tröttna på dig.
Men herrejävlar människa.
Vad fan ska jag annars göra?
Ska jag gå till en psykolog och säga att jag är rädd för att jag inte tror att han existerar och inte litar på mina egna intryck?
Enda anledningen att jag över huvud taget skriver det här är att jag inte kan sova för att jag är rädd för att inte kunna vakna.
2005-11-15, 00:29
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Manodepressivitet ligger nära till hands som gissning, då du beskriver paranoida symptom. Har du persioder då du springer runt som ett skållat troll och vill uppleva så mycket som möjligt, och andra där du är helt lakonisk?

Paranoia kan också spåras till haschrökning, har du rökt mycket sådan?

Sedan finns det även schzofreni, men om det har jag mycket skral kunskap.
Jag har mina perioder. Ibland är jag extremt effektiv. Det brukar uttala sig genom att jag lånar tjugofem böcker i olika ämnen och sträckläser i några dagar. Andra gånger går jag runt och gör inget. Ser på tv eller ligger och stirrar i taket.

Har aldrig rökt hasch.
2005-11-15, 00:30
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Ska jag gå till en psykolog och säga att jag är rädd för att jag inte tror att han existerar och inte litar på mina egna intryck?
Enda anledningen att jag över huvud taget skriver det här är att jag inte kan sova för att jag är rädd för att inte kunna vakna.
Ja jag tycker absolut att du skall prata med en psykiater. Du kanske lider BÅDE av schizofreni och mytomani? I alla fall om man ser till dina tidigare inlägg som upptas helt av ditt egensinniga jag och behov av uppmärksamhet och bekräftelse.
2005-11-15, 00:32
Medlem
Maeglins avatar
Citat:

Jag förutsätter att du är seriös.
Har du tagit droger på sistone? Om du är paranoid över den förmodade polisövervakningen av FB så vet vi ju båda att de inte bryr sig om nyttjare - det är säljarna de vill åt.
Jag känner igen vad du skriver från tidigare dar ur mitt liv men då var det substanser inblandade.. Nå?
2005-11-15, 00:32
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukester
Ja jag tycker absolut att du skall prata med en psykiater. Du kanske lider BÅDE av schizofreni och mytomani? I alla fall om man ser till dina tidigare inlägg som upptas helt av ditt egensinniga jag och behov av uppmärksamhet och bekräftelse.
Jag tror inte att du förstår hur illa det där gör mig.
2005-11-15, 00:33
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag förutsätter att du är seriös.
Har du tagit droger på sistone? Om du är paranoid över den förmodade polisövervakningen av FB så vet vi ju båda att de inte bryr sig om nyttjare - det är säljarna de vill åt.
Jag känner igen vad du skriver från tidigare dar ur mitt liv men då var det substanser inblandade.. Nå?
Jag har aldrig tagit någonting.
2005-11-15, 00:33
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
Idag insåg jag att matematiken är en lögn. Tidigare har jag insett att naturvetenskapen är en lögn.

Eh...hur har du insett det där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in